Ventilatiekanaal is niet aangesloten in de toiletruimte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flanders Ned
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16-02 11:59
Het ventilatiekanaal is niet aangesloten in de toiletruimte op de begane grond.
We hebben een ventilatiebedrijf ons ventilatiesysteem laten schoonmaken en zij vertelden ons dit.
Ze zeiden dat de bouwers - in 1983 - het waarschijnlijk nooit hebben aangesloten.
Er zit geen raam in de toiletruimte en geen functionerend luchtkanaal. Ik wil het ventilatiekanaal bevestigd hebben zodat de wc afzuigpunt werkt.
Mijn vraag
Kan ik dit zelf repareren? Heb ik een professional nodig? Wij wonen in een rijtjeshuis uit 1983.

Bedankt!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:53

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Ik zou die ventilatietoko vragen wat het kost aangezien zij wel weten hoe het eruit uit ziet en wij maar moeten raden. Maar als zij het kunnen, kan jij het ook.

Ergo is de vraag om eens te tekenen of te schetsen hoe het een en ander eruit ziet om zo een inschatting te kunnen maken.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:46
Hier kunnen wij natuurlijk nooit op antwoorden.

'een rijtjeshuis uit 1983' is nogal veelomvattend en we weten niets over hoe handig jij bent.

Zit er wel een kanaal naar dat toilet, zit daar een afzuigpunt, is er een gipsplafond met ruimte erachter, etc, etc.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 11:28
Als je het zelf kon, dan had je 't waarschijnlijk niet gevraagd speciaal geregistreerd op een internetforum om één bouwkundige vraag te stellen.

En omdat je er zo weinig vanaf weet. Is er echt een issue? Puur hypothetisch, is het wellicht een beunhaas die voor zeg 575 euro nog een keer langs komt. Een buis voor je neus in tweeën zaagt en na een lekker bakje koffie zegt dat de klus geklaard is.
Het is namelijk 2025 helaas en dit soort dingen gebeuren steeds vaker.

[ Voor 7% gewijzigd door PROnline op 16-02-2025 13:17 ]