Spinvlies onder dakgoot ivm tocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReversdRainbow
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-05 09:22
Goedenmorgen allemaal
Vorig jaar al het dak geïsoleerd en de zoldervloer

De overstek van onze dakgoot heb ik ook geisoleerd omdat deze in verbinding stond met de zoldervloer

Aan de achterkant van het huis op het dakterras héb ik deze kier van binnenuit dicht gepurd

Nu kwam er een rol spinvlies (dampopen)op mijn pad en dit wou ik gebruiken om de overstek aftedichten (wind en tochtdicht) en daarna de trespa er weer terug op te schroeven

Aan de voorkant van het huis worden werkzaamheden verricht aan de dakkapel en hiervoor zal een steiger worden geplaatst
Deze kans wou ik dan gelijk aangrijpen om dan ook de voorkant overstek afte dichten en daarna het trespa weer terug op te schroeven

In mijn beleving kan dit geen kwaad en word het huis zo alleen tochtdichter er is mechanische ventilatie aanwezig en Roosters zo hebben we zelf in de hand hoeveel er geventileerd word

Zien wij nog iets over het hoofd?
Mvg en bvdAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lb2G84BPxOgHLSB9V3E0-EZcwuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YF4ZQHhbxDzN3Ddh7LjbPdkU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sa1ttlo_dbJ7FbDD5W_st1yajDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpQNJwmPEJFgmyxUkKRMoCH0.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzcKJwv-Fy2ftQG2kFP7vHfOSw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/spxQ7HO3sxRgVxiMGkE5JZX6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door ReversdRainbow op 16-02-2025 12:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:36

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Volgens de montage voorschriften van trespa mocht dat vroeger in iedergeval niet. dan most je eerst een luchtspouw hebben en dan pas de folie.

Persoonlijk zou ik het probleem oplossen ipv een windscherm plaatsen. er zal een kier zijn bij de dakaanlsuiting. daarna nog een folie plaatsen kan en heeft ook voordelen, maar ik zou dat niet als primaire oplossing zien.
  1. kieren dichten
  2. eventueel isolatie plaatsen (afhankelijk van het detail)
  3. waterkerende dampopen folie voor wind dichting.
Edit: goed onderzoek is hoe dan ook handig vaak komen tocht klachten op die plek ook uit de spouw.

[ Voor 11% gewijzigd door twain4me op 16-02-2025 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:01
Het kan wel, maar dan moet er tussen de folie en de trespa een latje op het regelwerk gezet worden van 12mm zodat het achter de trespa kan ventileren.
Je Trespa komt dus 12mm naar voren, weet niet of dat uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReversdRainbow
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-05 09:22
twain4me schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:16:
Volgens de montage voorschriften van trespa mocht dat vroeger in iedergeval niet. dan most je eerst een luchtspouw hebben en dan pas de folie.

Persoonlijk zou ik het probleem oplossen ipv een windscherm plaatsen. er zal een kier zijn bij de dakaanlsuiting. daarna nog een folie plaatsen kan en heeft ook voordelen, maar ik zou dat niet als primaire oplossing zien.
  1. kieren dichten
  2. eventueel isolatie plaatsen (afhankelijk van het detail)
  3. waterkerende dampopen folie voor wind dichting.
Edit: goed onderzoek is hoe dan ook handig vaak komen tocht klachten op die plek ook uit de spouw.
_JGC_ schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:21:
Het kan wel, maar dan moet er tussen de folie en de trespa een latje op het regelwerk gezet worden van 12mm zodat het achter de trespa kan ventileren.
Je Trespa komt dus 12mm naar voren, weet niet of dat uit gaat komen.
Bijde bedankt voor jullie reactie ,

Nog onafgewerkte maar het zit er nu zo tegen aan mocht er ooit een lekkage in de dakgoot komen valt dit nu ook buiten de folie en kan het makkenlijker doorwaaien/opmerken
dit wil ik tegen de tijd dat de steiger aan de voorkant komt dit ook hier herhalen

Mvg en nog een goed weekendAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUJVpkCtcFYzOKaNbxWiFn_4LVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8Y9F2p4zb9d4aElvbexGKbS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door ReversdRainbow op 16-02-2025 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:46
als je alleen dicht maakt daar waar je isolatie zichtbaar is op de foto dan kan dat prima, anders zoals hierboven, trespa moet geventileerd.
Al zal dat op de locatie waar het nu zit niet heel veel last kunnen, er is geen directe zon onder een overstek.
Maar als je alleen voor je isolatie folie maakt dan moet je er du seen houtel regelwerkje voor zetten om die folie op vast te nieten.

Veroordeel niet, verwonder u slechts