Pax Stordal deur wil niet in de geleide rail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-05 08:01
Heb een Pax kast met stordal schuifdeur via marktplaats gekocht. Hele kast in elkaar, simpel, maar de deuren (Stordal) wil niet in de geleide rail hangen. 1 wiel blijft op de opstaande rand van de rail liggen. Die schiet er niet in, zodat de deur geen kant op kan, behalve naar links en rechts.
Als dat wiel op de rail blijft liggen dan valt de deur eruit als je het sluit. Ik heb de onderste geleide rail wat los gemaakt, zodat er meer speling is naar boven. Dan zou je denken dat je de deur genoeg kan optillen om het wieltje erin te krijgen. Maar het lukt steeds niet. Rechterwieltje van de eerste deur lukt dan weer wel.

Gaat om de eerste deur, daarna moet er nog een deur dier erover heen schuift.

Er zit ook nog een mechanisme op voor meer speling. Daar is 1 schroef bijna stuk. Die zit te strak vast om los te maken. Dat kan mij dus ook niet verder helpen.

Iemand ervaringen en een gouden tip?

Heb nog geen lotgenoten of tipds gevonden op interwebs.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-06 21:38
Als je de instructies naloopt zou je op een verschil moeten uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:11
Wellicht een idee om de ikea klantenservice je vraag met foto’s te stellen

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 22:12
@Upbeat78 Foto's!?

Er staat me iets van bij dat je eerst de deuren aan de onderkant in een geleider moet hangen, en dan vervolgens optilt en aan de bovenkant de wieltjes in de bovenste geleiders moet hangen. Daarna monteer je aan de onderkant weer een dingetje met een wieltje dat in de onderste rail valt.
Aan die elementen met wieltjes zitten ook weer bepaalde hendeltjes die je bij het inhangen van de deuren in een bepaalde stand moet zetten en na het inhangen om moet zetten.

Héél nauwkeurig de handleiding volgen!

[ Voor 96% gewijzigd door Masimo op 16-02-2025 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:27

Qwerty-273

Meukposter

De handleiding inderdaad volgen (of op ikea kijken als je die er niet bij kreeg). PAX is een standaard set en de schuifdeuren werken allemaal het zelfde volgens mij.

https://www.ikea.com/nl/n...inium__AA-2213695-7-2.pdf
http://www.nattensbrod.ne...ent/uploads/P30073844.pdf

Of als delen krom zijn door eerdere montage of vervoer, kijken bij Ikea of je deze onderdelen ook los kan aanschaffen zonder een hele frame deur set binnen hoeven te halen. Dat laatste kan je nog steeds doen als de kast en deur panelen allemaal goed zijn, maar het frame voor welke reden dan ook krom is.

[ Voor 17% gewijzigd door Qwerty-273 op 16-02-2025 23:27 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor wat ik zo kan zien in de handleiding via de links van @Qwerty-273 moet je de deur schuin in de bovenste rail inhangen, oftewel de wieltjes moet je zeg maar schuin in de rail zetten. Zag namelijk dat aan de onderkant van die wieltjes een soort van haak zit die dan voorkomt dat de deur eruit kan schieten. Als je hem recht erin probeerd te hangen dan zit die zeg maar haak in de weg voor zover ik dan op dat plaatje zien kan.

Hoop dat je wat aan die tip hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-05 08:01
Het is eindelijk gelukt. Blijkt 1 onderdeel te zijn die de deur klemzet. Een klein schuifje. En een paar flinke bonken met de vuist op de linkerbovenhoek.Toen viel het wieltje er eindelijk in. Schuifje vastzetten en klaar.

Misschien was het wieltje toch iets krom, maar dat heb ik niet kunnen zien.
Pagina: 1