Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:17
Vorig jaar is het dak van mijn appartement geheel vervangen en toen heb ik er ook meteen 14 cm PIR platen op laten leggen. Dat bevalt enorm goed en het gasverbruik is flink afgenomen.

Ik wil nu mogelijk een volgende stap gaan zetten en ook een hybride warmtepomp nemen.

1 van de dingen die natuurlijk zwaar meeweegt is hoeveel subsidie ik daarvoor kan krijgen.

Voor het isoleren van mijn dak heb ik vorig jaar een subsidie van 15 euro per vierkante meter gehad, omdat ik slechts 1 verduurzamende maatregel uitvoerde.

Nou las ik dat als je binnen 2 jaar nog een extra verduurzamende maatregel uitvoert, dat deze subsidie dan verdubbelt.

Ik vraag me af, hoe werkt dit nou precies? Stel ik laat nu een warmtepomp installeren en ik vraag daar subsidie voor aan, krijg ik dan naast de subsidie voor de warmtepomp ook nog eens een extra subsidiebedrag vanwege de dakisolatie? Omdat ik binnen 2 jaar een 2e maatregel neem en het bedrag per vierkante meter verdubbelt naar 30 euro?

Als dat zo is zou dat wel een enorme impuls zijn om de warmtepomp te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:34

MJV

Wat je beschrijft klopt lijkt me. De bonus omdat maatregel die je hebt uitgevoerd evt. bioboased was (?) verdubbeld niet.

De RVO-uitleg is vrij duidelijk IMO: https://www.rvo.nl/subsid...naren/isolatiemaatregelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Verdubbelt niet of verdubbelt wel?

Ik ben een beetje in de war van je reactie.

Je zegt dat wat ik schrijf klopt, maar je zegt dat de subsidie niet verdubbelt (voor de dakisolatie).

[ Voor 69% gewijzigd door Rixos op 16-02-2025 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-07 18:58
Ik heb dezelfde situatie gehad, maar dan met vloerisolatie vanuit de kruipruimte. Toen ik de subside voor de warmtepomp aanvroeg werd automatisch de subsidie van mijn vloerisolatie verhoogd. Ik weet even niet meer zeker of ik dat al meteen op de site zag of daarna bij de goedkeuringsbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Morgen schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:41:
Ik heb dezelfde situatie gehad, maar dan met vloerisolatie vanuit de kruipruimte. Toen ik de subside voor de warmtepomp aanvroeg werd automatisch de subsidie van mijn vloerisolatie verhoogd. Ik weet even niet meer zeker of ik dat al meteen op de site zag of daarna bij de goedkeuringsbrief.
Super! En je had die vloerisolatie eerst uitgevoerd en daar al subsidie voor ontvangen? En later toen je de warmtepomp installeerde kreeg je ook nog extra subsidie voor de vloerisolatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
Dit is nieuw voor mij en hoe zit het met het volgende scenario:

Warmtepomp in 2024 laten installeren. In 2025 hoop ik in eerste instantie de helft van de woning te doen met trippple glas (17m2 panelen/glas). Dan word die subsidie van €111 verdubbelt?

Als ik dan in datzelfde jaar de rest van de kozijnen nog laat vervangen, krijg ik daar ook het dubbele bedrag voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Lees vooral niet de info van RVO maar vraag het hier, het antwoord staat er letterlijk bij daar 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10-07 14:39
Antonl91 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:14:
Dit is nieuw voor mij en hoe zit het met het volgende scenario:

Warmtepomp in 2024 laten installeren. In 2025 hoop ik in eerste instantie de helft van de woning te doen met trippple glas (17m2 panelen/glas). Dan word die subsidie van €111 verdubbelt?

Als ik dan in datzelfde jaar de rest van de kozijnen nog laat vervangen, krijg ik daar ook het dubbele bedrag voor?
ISDE op kozijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
Nee op de beglazing/panelen die in de kozijnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morgen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-07 18:58
Rixos schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:57:
[...]

Super! En je had die vloerisolatie eerst uitgevoerd en daar al subsidie voor ontvangen? En later toen je de warmtepomp installeerde kreeg je ook nog extra subsidie voor de vloerisolatie?
Ja klopt. Dus kreeg bij mijn warmtepomp subsidie er nog 300 euro bij. Was een mooie meevaller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Morgen schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:35:
[...]

Ja klopt. Dus kreeg bij mijn warmtepomp subsidie er nog 300 euro bij. Was een mooie meevaller :)
Super! Dan weet ik genoeg, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3nk1960
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 14:16
Als het mag wil ik graag je topic gebruiken om nog een vraag over subsidie te stellen:

Vorig jaar was het een vrij normale praktijk om een warmtepomp te kopen, te instaleren en een bevriende monteur een factuurtje te laten sturen voor inbedrijfstellen a 100 euro om de subsidie te krijgen. Dit staat nu expliciet in de IDSE wijzer dat dit niet de bedoeling is:

"Nee, u krijgt geen subsidie als u de werkzaamheden zelf uitvoert. Het is ook niet toegestaan om zelf het apparaat gedeeltelijk te installeren en vervolgens de inbedrijfstelling uit te laten voeren door een bouw(installatie)bedrijf. De volledige installatie moet door een bouw(installatie)bedrijf worden gedaan. Mogelijk heeft u op andere websites gelezen dat u wel subsidie krijgt als u zelf de materialen koopt en installeert. Dat is onjuist."

stel ik laat een monteur voor 500 euro de door mij gekochte warmtepomp installeren (eenvoudige instalatie, leidingen hoeven alleen door de muur met een andere knelkoppeling er achter) krijg je dan de subsidie? en heeft er iemand al ervaring met die manier van indienen? (mag ook via PB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-07 11:45
H3nk1960 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:16:
Als het mag wil ik graag je topic gebruiken om nog een vraag over subsidie te stellen:

Vorig jaar was het een vrij normale praktijk om een warmtepomp te kopen, te instaleren en een bevriende monteur een factuurtje te laten sturen voor inbedrijfstellen a 100 euro om de subsidie te krijgen. Dit staat nu expliciet in de IDSE wijzer dat dit niet de bedoeling is:

"Nee, u krijgt geen subsidie als u de werkzaamheden zelf uitvoert. Het is ook niet toegestaan om zelf het apparaat gedeeltelijk te installeren en vervolgens de inbedrijfstelling uit te laten voeren door een bouw(installatie)bedrijf. De volledige installatie moet door een bouw(installatie)bedrijf worden gedaan. Mogelijk heeft u op andere websites gelezen dat u wel subsidie krijgt als u zelf de materialen koopt en installeert. Dat is onjuist."

stel ik laat een monteur voor 500 euro de door mij gekochte warmtepomp installeren (eenvoudige instalatie, leidingen hoeven alleen door de muur met een andere knelkoppeling er achter) krijg je dan de subsidie? en heeft er iemand al ervaring met die manier van indienen? (mag ook via PB)
Ik zie niet in hoe ze dat zouden kunnen weigeren. Een monoblock is een kwestie van 2 waterleidingen en elektra buiten aansluiten en wat basiszaken instellen, dat moet toch gewoon voor 500 Euro kunnen, dat is immers zo'n beetje een dag werken voor een vakman.
Je zult alleen wel moeten zorgen dat er op de factuur staat installatie warmtepomp.

Of je schrijft jezelf even bij de KVK in als installatiebedrijf _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-07 07:24

DIY

Ja de subsidie word uitgekeerd, zolang de factuur en bedrijf voldoen aan de eisen van de RVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3nk1960
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 14:16
Hartelijk bedankt!
Pagina: 1