Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-09 19:54
Gisteren kreeg ik ineens een melding op mijn telefoon dat de batterij zwak was en aan vervanging toe is. Het betreft een Samsung A51 van bijna 5 jaar oud.
Sommigen zeggen laat er een nieuwe batterij inzetten voor 30 euro en klaar. Maar is dat het nog wel waard voor zo’n oud toestel? En hoe zwak is zwak? Loopt de batterij dan helemaal leeg bij een telefoontje of is het meer dat ik mijn telefoon dan 2x moet opladen per dag i.p.v. 1?

Helaas kan ik niet zien hoe ver de batterij is terug gelopen maar het is natuurlijk wel logisch dat de batterij nu minder is dan toen ik hem kocht in 2020.

Nieuwe telefoon kopen komt nu helemaal niet goed uit dus ik hoop het nog te kunnen rekken met een powerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49

franssie

Save the albatross

Zoek met reviews, of via Samsung zelf, een partner om de battarij te laten vervangen.
1) het geeft je tijd om een nieuwe telefoon te zoeken
2) als je een andere telefoon hebt gevonden heb je een backup telefoon als de nieuwe kapot gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 16-02-2025 00:51 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
voor €30 een nieuwe accu is de altijd moeite waard, kan de samsung weer zeker 3 jaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:07
De kans bestaat natuurlijk dat de accu nog verder terug gaat lopen. Maar als je zelf geen problemen ervaart (afgezien van die melding) dan zou ik het gewoon nog even aankijken.

Als de telefoon verder gewoon bevalt en alleen de accu een probleem is dan zou ik gaan voor een nieuwe accu. Scheelt een hoop geld en e-waste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-09 19:54
Ik heb net even gekeken en een nieuwe batterij is 50 euro bij de reparatie shop. Ik vind dat het toestel nog wel goed werkt maar toch bijna 5 jaar. Ik geloof dat de laatste update in november was.

Kan natuurlijk nu 50 euro uitgeven om de levensduur wat te rekken maar dat zal geen jaren zijn. Want dan is de software echt wel te verouderd voor de apps die ik dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:25
Hoe lang houdt de batterij uit op dit moment?
Haal je het eind vd dag voor je moet opladen? Dan is er geen enkel probleem en kan je de melding negeren.

Moet je vaak halverwege de dag opladen dan Iu ik heb wel vervangen.

Die melding is eigenlijk nutteloos, kijk maar je eigen gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Pretz schreef op zondag 16 februari 2025 @ 02:51:
Ik heb net even gekeken en een nieuwe batterij is 50 euro bij de reparatie shop. Ik vind dat het toestel nog wel goed werkt maar toch bijna 5 jaar. Ik geloof dat de laatste update in november was.

Kan natuurlijk nu 50 euro uitgeven om de levensduur wat te rekken maar dat zal geen jaren zijn. Want dan is de software echt wel te verouderd voor de apps die ik dagelijks gebruik.
Het hangt er ook vanaf wanneer je wel denkt dat het uitkomt om een nieuwe telefoon te kopen. Is dat binnen 3-4 maanden dan zou ik gewoon bij de huidige batterij blijven. Daarnaast kun je ook nog kijken of er een goede inruil actie is bij bijvoorbeeld de release van de A56 (volgende maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Ik snap deze vragen niet helemaal:
En hoe zwak is zwak? Loopt de batterij dan helemaal leeg bij een telefoontje of is het meer dat ik mijn telefoon dan 2x moet opladen per dag i.p.v. 1?
Het is jouw telefoon, die je al 5 jaar dagelijks gebruikt, toch? Dan ben jij degene (en de enige) die daar antwoord op kan geven.

De melding die je hebt gekregen betekent niet dat je vanaf nu opeens gegarandeerd problemen gaat krijgen, die melding laat je alleen weten dat je accu over tijd is versleten, en ze aanraden om 'm te vervangen om in de toekomst problemen te voorkomen.

Maar als jij nog gewoon de dag doorkomt met een acculading, prima toch. Het zal alleen over tijd steeds minder worden, en vroeg of laat zal de accu de geest geven. Maar op zich hoef je nu helemaal niks te doen als je er niet heel veel last van hebt.

Dus ik zou zeggen: spaar even door en koop over een tijdje een nieuwe telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 16-02-2025 13:46 ]

The devil is in the details.

Pagina: 1