Magneet bord bevestigen met magneten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:03
Een woonkamer met stucwerk waarin ik niet wil boren (poeder..) en een kind (lees: moeder) dat een magneetbord wil.

Ik zit dus te denken aan een paar goede magneten aan de ene kant van een deur en zo'n magneet blad aan de andere kant van de deur.

Zijn er hier magneet experts die mij iets kunnen vertellen of dit mogelijk is en waar ik naar moet kijken qua kracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:08
Dit werkt zolang je de deur niet open / dicht doet. Op die momenten komen er namelijk centrifugaalkrachten vrij die groter zijn dan zwaartekracht.

Is een plakspijker van TESA niet een optie?

2x https://www.tesa.com/nl-b...kg-ean-4042448563446.html

[ Voor 25% gewijzigd door 99ruud99 op 15-02-2025 19:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Dat kind gaat nog veel meer vermoeren dan waar je gelukkig van wordt.
Trust me.
Leg je er alvast maar bij neer.
Alles crisp houden is een utopie.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:55
Ik denk niet dat je aan magneten gaaf komen die door een deur van 4cm een bord kunnen ophangen waar ook op geschreven gaat worden en die zal bewegen. Dat zal echt wel gaan schuiven, wat de nodige schade zal veroorzaken.

Je hebt tegenwoordig toch allerlei dubbelzijdige tape soorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Daar zal het dan wel op uit monden ja. Tesa dubbelzijdige tape aan 1 zijde van een box :*)

@Ronald.42 Oh maar dat ervaar ik al, schade beperking is waar het om gaat haha. Dit soort tijdelijke dingen gaan geen permanente gaten in de muur veroorzaken

Dank voor de input!

[ Voor 4% gewijzigd door Furion2000 op 15-02-2025 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
Als het een deur is van een trapkast oid kan je natuurlijk ook het bord ophangen aan draadjes die bovenop de deur vastzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Furion2000 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:48:
Daar zal het dan wel op uit monden ja. Tesa dubbelzijdige tape aan 1 zijde van een box

@Ronald.42 Oh maar dat ervaar ik al, schade beperking is waar het om gaat haha. Dit soort tijdelijke dingen gaan geen permanente gaten in de muur veroorzaken
Oké je bent al ervaren :)

Wij hebben een vlakke plaat radiator in de keuken 1,80 hoog en 80 breed het ideale magneetbord.

Owjah en stickers plakken op slaapkamer deuren is ook zo'n leuke tot ze er weer af moeten...

Ze hebben hier beide een plaat zachtboard op de muur gekregen op hun kamer kunnen ze mooi met Punaises hun creaties op prikken.

Diezelfde Punaises die je dan snachts in je voet vind als je nog even bij ze kijkt snachts.. :X

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 00:42
Zal ook wel niks zijn, maar er is magneetverf te koop.

Niet dat de verf magnetisch is, maar magneet blijft er op vastzitten.
Hoef je niet te boren, alleen maar schilderen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
JukeboxBill schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:05:
Zal ook wel niks zijn, maar er is magneetverf te koop.

Niet dat de verf magnetisch is, maar magneet blijft er op vastzitten.
Hoef je niet te boren, alleen maar schilderen.
Ja ken het, hebben we gedaan icm een wereldkaart op behang. Werkt erg goed. Voor dit alleen ook iets te permanent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:36
Geen idee wat je beschikbare ruimte is? Je zou met voldoende ruimte iets van een schildersezel kunnen neerzetten met een magneetbord erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:03
Ik zou inderdaad voor die optie van @99ruud99 gaan. Die plakspijkers zitten dan wel met een plakstrip vast, maar je trekt die plakstrip uiteindelijk helemaal uit elkaar (er blijft een lipje zitten vanuit waar je de plakstrip los kan trekken), in plaats van dat je het er haaks af probeert te halen. Je trekt als het ware het lipje helemaal naar beneden toe, waardoor de strip zo ver oprekt dat het zijn plakkracht verliest en van de muur af komt. Idealiter zonder schade, op dit moment heb ik daar persoonlijk prima ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
tagican schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:36:
Ik zou inderdaad voor die optie van @99ruud99 gaan. Die plakspijkers zitten dan wel met een plakstrip vast, maar je trekt die plakstrip uiteindelijk helemaal uit elkaar (er blijft een lipje zitten vanuit waar je de plakstrip los kan trekken), in plaats van dat je het er haaks af probeert te halen. Je trekt als het ware het lipje helemaal naar beneden toe, waardoor de strip zo ver oprekt dat het zijn plakkracht verliest en van de muur af komt. Idealiter zonder schade, op dit moment heb ik daar persoonlijk prima ervaringen mee.
[YouTube: tesa® How To Use Adjustable Adhesive Nail for Wallpaper & Plaster 1kg]
Wij hebben s'nachts anders een keer rechtovereind op bed gezeten omdat er een grote lijst naar beneden kwam, maar dat was meer te verwijten aan de spachtelputz ondergrond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-09 15:50
Als je niets aan je muren of deuren wilt doen.... Dan is misschien een schildersezel een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26
Mijn ervaring met die tesa power strips is dat na verloop van tijd het toch teveel uithard en, net als met gewoon dubbelzijdig (foam)tape, je bij verwijdering de verf en/of stuclaag kapot trekt.
(Maar misschien heb ik gewoon pech gehad).

Een gaatje boren (twee dan) is wat mij betreft de minst schadelijke oplossing. Mocht je het bord toch weer weghalen dan is het zo opgevuld/geschuurd/geschilderd zonder dat je er iets van ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:30
Je wil niet in de muur boren, maar gaat vervolgens verder over de deur? Daar wil je ook niet in boren?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Wellicht dat het nog niet duidelijk was, maar al genoeg input gekregen dat ik ervoor kies om met dubbelzijdig tape een bord aan een zijde van de box te bevestigen. Bedankt voor de input _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Furion2000 op 18-02-2025 15:58 ]

Pagina: 1