/f/image/vl9KtR4gng5ClXLJt5IQuYu7.png?f=fotoalbum_large)
Beste Tweakers,
Een tijdje geleden mijn appartement gekocht, het einde van de verbouwing is in zicht en nu het moeilijkste gedeelte...
Het inrichten van de woon/eetkamer. Voor het eerst op mezelf en merk dat inrichten toch wel lastiger is dan ik vooraf had gedacht. Vandaar ik het hier vraag en hopelijk ideetjes op kan doen (als ik het in het juiste gedeelte heb geplaatst).
Bijgevoegd is een plattegrond van de woon/eetkamer inclusief de inrichting die ik nu voor ogen heb (excuseer mijn paint vaardigheid).
Mijn keuken heeft een schiereiland en hiertegenaan heb ik een bargedeelte. Hier heb ik 4 barkrukken voor.
Aan de kant van de keuken richting het raam heb ik een bank en in de hoek een tv meubel.
De bank omdraaien, richting het balkon heeft niet mijn voorkeur in verband met de doorgang.
Naast het balkon heb ik een klein raampje en een half rondje. Dit stukje zal ik gebruiken voor wat planten.
Bij de opstelling die ik in gedachte heb zal er een "brede" strook van de woonkamer zijn dat leeg zal zijn.
Vooral de ruimte achter de bank zou ik willen benutten.
Waar ik zelf aan gedacht heb:
Ik dacht in eerste instantie aan een eettafel om de ruimte achter de bank op te vullen. Alleen woon ik er in mijn eentje. Ik za meer op de bank/aan de bar eten. En de keren dat ik meer dan 8 personen op bezoek zal hebben zal minimaal zijn. Een eettafel vind ik dan ook een beetje een verspilling.
Er is een eigen werkkamer in de woning, dus een bureau in de woonkamer hoeft niet.
Ik heb wat gewichtjes en een bank om op te sporten. Dat zou ik in de ruimte achter de bank kunnen zetten. (Dit zal dan wel voor bezoek zichtbaar zijn).
Zou er ook een leeshoekje van kunnen maken, klein tafeltje, fateuil.
Ik ben vooral benieuwd naar andere ideetjes wat betreft de inrichting.
De ruimte hoeft uiteraard niet propvol, alleen is het naar mijn gevoel nu iets te leeg.