Een jaar of vier geleden heb ik een Eufy 2K deurbel geïnstalleerd. Het ding draait op een 24 Volt trafo, niks aan het handje. Nou krijg ik van huisgenoten regelmatig de klacht "we horen de bel niet als we boven zitten". Niet gek, want het basistation ligt in de huiskamer onder een kast. Nou weet ik dat ik in het begin ook de oude deurbel nog had hangen en dat die tegelijkertijd met de Eufy herrie ging maken als er op de bel gedrukt werd. Ik probeer nu dus weer een gewone deurbel in het geheel op te nemen alleen...ik kom er niet uit! De spanning die op de secundaire kant van de trafo staat is naar mijn weten constant (gemeten met een multimeter) en dat is ook logisch gezien de werking van een trafo. Op verschillende plekken lees ik dat mensen deze combinatie werkend hebben. Meldingen in de trent van "de Eufy gewoon aansluiten op de draden van de bestaande bel en het werkt en de oude bel doet het ook nog". Mij lijkt het niet logisch omdat, zodra je de draden van de trafo aansluit op de bel deze onmiddellijk en constant geluid zal gaan maken. Toch weet ik zeker dat het bij mij ooit ook zo gewerkt heeft. Wat ik me alleen niet meer kan herinneren is of ik toen de oude drukknop nog had hangen, dus...dat mensen de keuze hadden uit twee knoppen of beide moesten indrukken. Mezelf kennende kan ik het me bijna niet voorstellen omdat ik dat zelf altijd heel vervelend vind. (Op welke knop wil je nou dat ik druk?!
)
Ook zit er in het originele pakket van Eufy een "brug". Nergens in de handleiding staat beschreven wat je daarmee moet en ik kan me ook niet voorstellen dat dat de oplossing gaat zijn.
Zie ik iets over het hoofd, heb ik ergens een denkfout gemaakt? Is wat ik wil überhaupt mogelijk?
Meedenken wordt gewaardeerd!
Ook zit er in het originele pakket van Eufy een "brug". Nergens in de handleiding staat beschreven wat je daarmee moet en ik kan me ook niet voorstellen dat dat de oplossing gaat zijn.
Zie ik iets over het hoofd, heb ik ergens een denkfout gemaakt? Is wat ik wil überhaupt mogelijk?
Meedenken wordt gewaardeerd!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yIrWogjti7YK8mMnQDnMSvog.jpg?f=user_large)