Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 19:11
Ben echt nieuw in de hele Synology-wereld, dus moet nog veel leren.

Ik ben begonnen met een DS918+ met twee harde schijven er in ( WD Ultrastar DC HC520 (SATA, 512e, SE), 12TB). Er van uitgaande dat ik aan 24 TB (in werkelijkheid minder,22TB) wel even voldoende aan zou hebben. Maar nu krijg ik onderstaande melding te zien:

Volume 1 op "NAAM" heeft geen capaciteit meer. Controleer het volumegebruik. Als u het volume wilt uitbreiden kunt u schijven toevoegen of bestaande schijven te vervangen door grotere.

Totale capaciteit: 21437,76 GB
Beschikbare capaciteit: 4284,86 GB (19,99

Nu weet ik wel dat je altijd ruimte 'kwijt' raakt (ook als je Windows installeert wordt er ruimte 'gereserveerd') maar ik vind 4TB toch wel erg veel 'gereserveerde' ruimte.

Dus mijn vraag is, is $TB voor die 'gereserveerde' ruimte normaal of kan ik toch nog meer kwijt op die schijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 00:40
Dat kan je instellen bij opslagbeheer wanneer die melding komt.

Je kan alle ruimte gebruiken.

Die melding komt gewoon zodat je op tijd weet dat je of op moet ruimen of op tijd moet nadenken voor een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
@Jaer , heb gekeken bij Opslagbeheer maar kan nergens vinden hoe ik de vrije ruimte kan vergroten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Opslagbeheer, op de ... bij het volume, stukje naar beneden scrollen en zo kan je de % aanpassen wanneer die gaat zeuren.

Bij mij staat deze op 5%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6jZBeSfR-QpxnpKFR-riho_eeA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JmjUgjT4UwzirtUA74gvyrqH.png?f=fotoalbum_large

Het gaat ook niet om vrije ruimte, je hebt nog ruim 4TB vrij.

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 16-02-2025 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelmoesje
Gevonden,...bedankt. Hij stond op 20% en heb 'm nu aangepast naar 5 %.