Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-09 22:06
Hoi,

Op dit moment is er geen ruimte sensor op onze MHI lucht water warmtepomp aangesloten. In de kamer hangt nog een Tado. Zouden jullie deze als ruimtesensor aansluiten? Of in plaats van de sensor op de retourleiding richting buffervat? Of op andere manier?

Reden van de vraag is dat het met eigen stooklijn nooit stabiel is, ook vanwege snelle opwarming door zon. Idealiter zou ik met gewenste temperatuur instelling op Tado werken maar als deze alleen de huidige temperatuur kan communiceren ook prima.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
Iemand met advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 09:07
Ik heb een Adlar Castra warmtepomp, en daar is door hen later een JAN module tussen geplaatst zodat deze door een modulerende thermostaat aangestuurd kan worden. 1 stooklijn (L8) gebruikt dan deze module.
Bij mij werkt het helaas nog niet goed, maar volgens mij zijn er genoeg mensen waarbij dit goed werkt. Geen idee of andere fabrikanten ook iets dergelijks hebben, maar het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
Juist daarom ben ik ook aan het kijken of ik de thermostaat wel als thermostaat aangesloten wil hebben of op het buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
Inmiddels na ook met brainstormen met de installateur tot de volgende installatie gekomen en dit al zelf aan kunnen passen
1) de pomp van de verwarming kreeg stroom via de warmtepomp, hier een wifi stekker op aangesloten
2) de tado en de wifi stekker beide met home assistant verbonden
3) al een aantal automatiseringen opgezet. Bijvoorbeeld op moment temperatuur van tado lager is dan gewenst dan krijgt de wifi stekker de opdracht om de pomp aan te zetten.
Zeker, de tado is niet slim aangesloten dat deze bepaald hoe hard er verwarmd moet worden, maar dat is ook niet de bedoeling. En ik ben al blij dat de pomp niet onnodig werkt op het moment het zonnetje van vandaag mijn huis al gratis opwarmt :)