Keuze nieuwe printer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:09
Mijn oude printer voert papier niet goed door en nu is de inkt ook op. Ik print weinig. Af en toe een kleurplaat, handleiding voor de kinderen zoals Knex of Lego of een verzendlabel. Mogelijk later wat meer voor school van de kinderen.

Ik kan bij de bieb en op kantoor printen, maar net te vaak zit ik thuis, wil ik printen en is bieb en kantoor op dat moment geen optie. Dus toch maar een nieuwe printer.

Ik twijfel nu tussen een kleurenlaser printer of een inkttank printer. De selectie is nu
  • Brother hl-l3220cwe
  • HP Smarttank 5105
Wensen
  • Goedkoper printen
  • Zonder gedoe kunnen printen als printer langere tijd niks heeft gedaan.
  • Scanner niet persoon nodig. Ik maak gewoon scans via smartphone.
  • Foto's kunnen printen is leuk, maar meestal laat ik die afdrukken.
  • Afdrukken draadloos vanaf mobiel
Ik had de brother op het oog. Met name vanwege het feit dat er geen inkt is die kan uitdrogen. En je relatief lang met een toner kan doen (lagere kosten). Foto's printen is zoals ik gelezen heb niet geweldig.

Toen kwam ik inkttank printers, een interessant concept. Als ik het goed begrijp nog goedkoper in gebruik.

Mocht het zo zijn dat de HP er prima tegen kan een tijd niks te doen, dan is het voordeel dat foto's hier ook mooier uitkomen.

Ervaringen en tips voor mijn use case zijn welkom. Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door FJP84 op 15-02-2025 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:39
Inkttank is interessant als je verl en regelmatig print, maar in jou usecase gaat de printkop verstoppen. Foto’s gewoon in hema/kruidvat/… afdrukken en kleurenlaser kopen. Dan is een foto beter afgedrukt en wsch zelfs goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat @manzonderdas zegt: neem een laserprinter en het uitdrogen van de inkt is verleden tijd.
Af en toe schudden met de tonercartridge en je kunt het zo lang gebruiken als je wilt.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Prijs per afdruk is totaal niet relevant als je maar af en toe print.

Inktankt heeft net als traditionele inkjetprinters evengoed last van verstopt rakende koppen. Toen ik nog een inkjet printer had, ging mijn inkt vooral op doordat de printer 1 keer per etmaal een klein beetje inkt door de koppen spoot. Wilde ik gaan printen, waren er weer patronen leeg...

Ik heb nu dus al een paar jaar een kleurenlaserprinter (van Canon) staan, die bevalt prima. Inmiddels heb ik een eigen bedrijfje en print ik weer wat vaker. Je bent wel aan de beurt wanneer de toners opraken. Meegeleverde toners zijn vaak maar half gevuld, al levert dat vaak nog steeds >500 prints per toner op Sterker, ik heb al meer dan 300 pagina's geprint sinds de printer zegt dat de toner op is :*), wel mooi dat Canon gewoon toestaat om door te printen, ik hou zelf wel in de gaten of de prints slechter worden). Ik was voor een rondje originele XL-toners (2500 prints geloof ik) €600,- kwijt :X Maar dan kan ik wel weer jaren vooruit :+

[ Voor 12% gewijzigd door Wild Chocolate op 15-02-2025 13:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Het wordt de brother. Bedankt. @Wild Chocolate welke Canon printer heb je als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb al jaren een Brother LEDprinter staan, en nooit meer last gehad van uitgedroogde inkt, want toner is al droog poeder. Het voordeel is dat die echt niet kieskeurig is wat voor toner je daarin duwt, dus voor 100 euro heb je 4 toners die weer lang vooruit kunnen. En als die dan een half jaar niet gebruikt is, dan werkt het gewoon.

De aanschaf is even wat hoger, en het zijn niet de kleinste printers, maar ik wil echt nooit meer klooien met een inkjet.
Zelf heb ik de CDW3150 staan, maar dat is een model dat volgens mij al weer een aantal jaartjes oud is, dus zou niet weten wat nu het beste model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
@FJP84 Ik heb deze: uitvoering: Canon MF643Cdw
Destijds voor minder dan €200,- gekocht.

Qua functionaliteit is deze vergelijkbaar:
uitvoering: Canon i-Sensys MF655Cdw

Ik heb destijds bewust niet de variant gekocht die dubbelzijdig kan scannen, die was €100,- (dus 50%) duurder, en dat vond ik het niet waard. Achteraf had ik dat toch wel willen hebben. Maar dat is vooral omdat mijn gebruik onverwacht is gewijzigd van af en toe een concertkaartje of sinterklaasgedicht printen en eens een factuur scannen, naar wat meer zakelijk gebruik, offertes printen en contracten scannen. Uitgaande van bovenstaande, is dit de variant met dubbelzijdige invoer:
uitvoering: Canon MF657Cdw

Dus ook €100,- verschil.

[ Voor 13% gewijzigd door Wild Chocolate op 15-02-2025 14:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
Dank allemaal, ik heb de brother LW3220 gekocht. Komt begin volgende week binnen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:21
@FJP84 Hier een aantal jaren geleden zo'n zelfde Brother laser printer gekocht.
uitvoering: Brother HL-L2350DW
Ik heb ooit 1x de toner moeten vervangen verder nog nooit problemen mee gehad. Hooguit dat ie een keer niet uit slaapstand wilde komen.
Nog steeds erg blij mee. Voorheen had ik een HP inkjet, maar doordat ik zo weinig print alleen kleurplaten en af en toe een document, zat het ding continu verstopt en moest ik elke keer voorafgaand aan mijn eigenlijke print het systeem spoelen. Niet te doen.
Nu gewoon met de brother app de kleurplaat versturen en dan kunnen de kids hem zelf uit de printer pakken.
Foto's bestellen we bij de HEMA hier op het plein.

Lang verhaal kort, hier ga je veel plezier van hebben.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
DonJunior schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:51:
@FJP84 Hier een aantal jaren geleden zo'n zelfde Brother laser printer gekocht.
uitvoering: Brother HL-L2350DW
Ik heb ooit 1x de toner moeten vervangen verder nog nooit problemen mee gehad. Hooguit dat ie een keer niet uit slaapstand wilde komen.
Nog steeds erg blij mee. Voorheen had ik een HP inkjet, maar doordat ik zo weinig print alleen kleurplaten en af en toe een document, zat het ding continu verstopt en moest ik elke keer voorafgaand aan mijn eigenlijke print het systeem spoelen. Niet te doen.
Nu gewoon met de brother app de kleurplaat versturen en dan kunnen de kids hem zelf uit de printer pakken.
Foto's bestellen we bij de HEMA hier op het plein.

Lang verhaal kort, hier ga je veel plezier van hebben.
Update:

Tekst bleek onderdeel van een afbeelding. Echte tekst is haarscherp. 8)7

Zijn er nog tips voor calibratie/uitlijning. Foto was boven verwachting, maar tekst scherpte valt tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door FJP84 op 17-02-2025 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Om het voor de leuk een keer te proberen ben ik op zoek naar goed fotopapier voor de laserprinter. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
FJP84 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:39:
Dank allemaal, ik heb de brother LW3220 gekocht. Komt begin volgende week binnen. Ik ben benieuwd.
@FJP84 bevalt deze printer nog steeds goed? Ik ben op zoek naar een dubbelzijdige kleuren laserprinter, nu nog een zwartwit Brother laserprinter, die goed bevalt, dus leek me Brother wel een upgrade. Ik lees alleen horrorverhalen over de papierdoorvoer bij de HL-L3240CDW, dus de LW3220 lijkt me een betere optie (of alternatief een Canon). Ben dus benieuwd of deze bij jou bevalt en of er geen papierdoorvoer issues zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Koopadviesvragen hoorden ook een half jaar terug al in de koopadviesfora.

Move OH -> CKA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
olafmol schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:31:
[...]

@FJP84 bevalt deze printer nog steeds goed? Ik ben op zoek naar een dubbelzijdige kleuren laserprinter, nu nog een zwartwit Brother laserprinter, die goed bevalt, dus leek me Brother wel een upgrade. Ik lees alleen horrorverhalen over de papierdoorvoer bij de HL-L3240CDW, dus de LW3220 lijkt me een betere optie (of alternatief een Canon). Ben dus benieuwd of deze bij jou bevalt en of er geen papierdoorvoer issues zijn?
Ik ben nog steeds erg tevreden. Geen issues met papier doorvoer. Alleen dubbelzijdig printen moet met de hand door even het papier om te draaien. Werkt ook prima maar doe ik eigenlijk nooit. Wireless printen werkt ook altijd. Dat was bij de Canon wel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Voor wie het interessant vindt: de Canon LBP633C bevalt prima! (Semi)pro kwaliteit voor 199 euro, het ding is loeizwaar en ontzettend veel (advanced) instel-mogelijkheden, tis wel duidelijk dat ze hun geld met de toners willen verdienen.

Veelgelezen klacht is dat de printer met draadloos printen te verbinding kwijtraakt na verloop van tijd, maar ik kwam erachter dat de printer standaard zo staat ingesteld dat ie zichzelf helemaal uitschakelt (en dus niet in sleep mode, maar echt helemaal uit), en dan moet je em eerst weer aanzetten, anders doet de wifi ook niks. Om daarachter te komen moet je wel de advanced settings induiken, en daar zijn er heel veel van. Als je dat gewoon uitschakelt, dan gaat ie in een "deep sleep" mode maar blijft de wifi wel aan, en kun je dus altijd gewoon de boel aanslingeren via een draadloze printopdracht. Dus tot nu toe helemaal goed allemaal.
Pagina: 1