Dimmer switch hue zet alle lampen aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 18:19
Mijn vraag

Hallo,

Ik heb een woning gekocht met daaraan lichtschakelaars met trektouwtjes. Gezien mijn katten een beetje onhandig, dus ik ben het voor smart verlichting aan het vernieuwen.

Ik heb nu twee lampen(op plafond en in de woonkamer) die ik via een Hue bridge gekoppeld heb.
Ook heb ik een dimmer switch afstandsbediening aan de muur. Deze hangt bij de deur van de slaapkamer naar de woonkamer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpPro1wZDI4KY31R9kCgxyacimk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5eLdteu4pJOLOKhRBrh9agad.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVRg7_8yh-kDtUYnr5D3PMaT-sA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xqbGenEXGzd46iHkXT24OZqR.png?f=fotoalbum_large
Is het mogelijk om beide lampen afzonderlijk van elkaar met de dimmer switch te besturen? Dus de woonkamer lamp aan/uit zetten/dimmen door met de switch erop te richten als een afstandsbediening?

Ik heb de lampen al als aparte kamers/zones geregistreerd en volgens mij zou het moeten kunnen, maar wat ik ook probeer, beide lampen gaan continu aan.

In de woonkamer lamp zitten Hue lampen(3x gu10) en in de slaapkamer heb ik Ikea Tradfri lampen(4x e27) gekocht om die te proberen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hue bridge
Woonkamer(3x gu10 Hue lamp)
Slaapkamer(4x Ikea Tradfri e27 lamp)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op internet en fabrieksreset van lampen en dimmers

Beste antwoord (via negerdesheils op 15-02-2025 09:46)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nee. Je hebt een dimmerswitch per zone nodig. Het werkt via een radiosignaal dus richten heeft geen zin.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nee. Je hebt een dimmerswitch per zone nodig. Het werkt via een radiosignaal dus richten heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 18:19
Bedankt, das waar ook. Had het gelezen maar weer vergeten. Op de hue website stond dat je het kon gebruiken als afstandsbediening dus had dat in mijn hoofd haha. Hoopte met een switch uit te kunnen komen maar dan haal ik wel een tweede

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:47
Als je een app zoals iConnectHue gebruikt kun je veel meer instellen.
B.v. 1 keer drukken op de Aan knop doet alleen het licht in de woonkamer aan, 2 keer drukken doet alleen het licht in de slaapkamer aan.