Ik heb sinds September vorig jaar het "probleem" dat ik geen e-mails ontvang van Instagram of Facebook op mijn "eigen" e-mail adres. Mijn emailaccount host ik zelf bij Vimexx maar om een of andere reden krijg ik dus geen enkele e-mails van Meta (meer) binnen. SpamRelay en Spamassassin staan zelfs al uit, maar nog krijg ik helemaal niets binnen.
Best vervelend, aangezien ik mezelf nu uit een Instagram account gelocked heb en vervolgens die authorisatiecode niet ontvang om er weer in te kunnen.
Uiteraard heb ik mijn spamfolder al gechecked, daar staan ze niet in.
Nu ben ik aan het googlen geweest en heb ik van die e-mail testers gebruikt. Hieruit blijkt dat:
- Het IP adres van de server waarmee ik werk/verstuur op een blacklist staat;
- Er wordt aangegegven dat SPF en/of DKIM records niet goed zouden staan
Nu vraag ik me af of bovenstaande de reden kunnen zijn dat e-mails niet ontvangen kunnen worden? Of hebben bovenstaande alleen effect op het versturen van e-mails en dat juist anderen mijn e-mails niet kunnen ontvangen?
Ik wil het sowieso proberen goed te krijgen, maar dat IP adres van die blacklist af krijgen zal wel een tough cookie zijn aangezien die door bijna alle Vimexx klanten gebruikt wordt.
Of - moet ik het probleem ergens anders zoeken?
Edit: Net gecontroleerd met email-tester en er zit/zat nog een issue met mijn MxRecord. Dat heb ik aangepast nu, maar nog werkt het niet. Dus of wel de verwerking daarvan duurt even, of het maakt geen verschil
Best vervelend, aangezien ik mezelf nu uit een Instagram account gelocked heb en vervolgens die authorisatiecode niet ontvang om er weer in te kunnen.
Uiteraard heb ik mijn spamfolder al gechecked, daar staan ze niet in.
Nu ben ik aan het googlen geweest en heb ik van die e-mail testers gebruikt. Hieruit blijkt dat:
- Het IP adres van de server waarmee ik werk/verstuur op een blacklist staat;
- Er wordt aangegegven dat SPF en/of DKIM records niet goed zouden staan
Nu vraag ik me af of bovenstaande de reden kunnen zijn dat e-mails niet ontvangen kunnen worden? Of hebben bovenstaande alleen effect op het versturen van e-mails en dat juist anderen mijn e-mails niet kunnen ontvangen?
Ik wil het sowieso proberen goed te krijgen, maar dat IP adres van die blacklist af krijgen zal wel een tough cookie zijn aangezien die door bijna alle Vimexx klanten gebruikt wordt.
Of - moet ik het probleem ergens anders zoeken?
Edit: Net gecontroleerd met email-tester en er zit/zat nog een issue met mijn MxRecord. Dat heb ik aangepast nu, maar nog werkt het niet. Dus of wel de verwerking daarvan duurt even, of het maakt geen verschil
[ Voor 7% gewijzigd door De_Bastaard op 15-02-2025 10:09 ]