Mijn vraag
Ik wil graag vanuit mijn PC streamen naar mijn TV. Om dit te doen, zet ik bij geavanceerd delen, de optie "Mediastreaming" aan. Dit werkte voorheen prima. Ik heb 1x gehad met een nieuwe virusscanner dat na 2 minuten de film gestopt werd, maar na het installeren van een andere virusscanner werkte dit weer prima.
Heb heb ik echter een nieuwe router en hapert het scherm. Er komen blokken in te scherm en blijft 1 á 2 seconden hangen. Daarna gaat het weer verder.
Ik zet de film dan in de map "Video" waarna deze zichtbaar wordt op de TV.
De setup is als volgt:
PC bedraad naar router.
TV via switch naar bedraad naar router
Weet iemand of ik een poort (of iets anders) in moet stellen zodat het goed werkt?
Ik heb een TV Box (Android) waarop ik eventueel een app kan zetten zodat het gaat werken, of Kodi op de PC, mocht dat werken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 op een vaste PC.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Virusscanner verwijderd van de PC om te kijken of dat de boosdoener is. Was niet het geval.
Router eigenlijk te weinig verstand van om in te rommelen.
Op Tweakers, reddit etc. kan ik geen goede antwoorden vinden.
Ik wil graag vanuit mijn PC streamen naar mijn TV. Om dit te doen, zet ik bij geavanceerd delen, de optie "Mediastreaming" aan. Dit werkte voorheen prima. Ik heb 1x gehad met een nieuwe virusscanner dat na 2 minuten de film gestopt werd, maar na het installeren van een andere virusscanner werkte dit weer prima.
Heb heb ik echter een nieuwe router en hapert het scherm. Er komen blokken in te scherm en blijft 1 á 2 seconden hangen. Daarna gaat het weer verder.
Ik zet de film dan in de map "Video" waarna deze zichtbaar wordt op de TV.
De setup is als volgt:
PC bedraad naar router.
TV via switch naar bedraad naar router
Weet iemand of ik een poort (of iets anders) in moet stellen zodat het goed werkt?
Ik heb een TV Box (Android) waarop ik eventueel een app kan zetten zodat het gaat werken, of Kodi op de PC, mocht dat werken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 op een vaste PC.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Virusscanner verwijderd van de PC om te kijken of dat de boosdoener is. Was niet het geval.
Router eigenlijk te weinig verstand van om in te rommelen.
Op Tweakers, reddit etc. kan ik geen goede antwoorden vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door znight op 15-02-2025 09:06 ]