Schakelaars en contactdozen verschillende hoogtes geplaatst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:37
Tijdens de verbouwing van mijn keuken is er een muurtje gemaakt waar aan weerzijden van de muurtje twee lichtschakelaars zitten. Tussen die lichtschakelaars zit ca 50 cm, maar er is een hoogte verschil van 2cm, wat ik meteen zag toen ik na mijn werk thuis kwam en de electricien klaar (en weg) was.
Toen ben ik ook de wandcontactdozen gaan opmeten die aan weerszijden van mijn kookplaat zitten, waar ca 2m tussen zit, maar ook daar is een hoogte verschil van 3 cm. Wat nu niet zichtbaar is, maar wel als de keuken staat en de ene 5 cm boven de smetplint zit en de ander 8cm.

Overigens komt er tussen die lichtschakelaars nog een verticale verwarming waardoor hopelijk het verschil minder duidelijk zichtbaar is.

Bij een keuken verbouwing had ik me er best op ingesteld dat er dingen niet ideaal verlopen, en dat omdat er iets niet lekker past er een oplossing gevonden wordt die niet perfect is. Maar er is nu geen reden dat die hoogte niet gelijk is, er is geen probleem wat vermeden moest worden. Ik heb een behoorlijk bedrag neergeteld voor deze verbouwing en vindt dit zelf een beetje ogen als prutswerk, terwijl de rest van de verbouwing overigens wel prima gegaan is.

Wat moet ik hiermee? Ik heb nog geen contact gezocht met de aannemer betreffende dit, wel met de keukenboer die met de aannemer werkt (en ook via hun is verkregen), omdat ik ook bij hun wilde voorleggen wat er ik constateer en of ik nou gek ben dat ik dit niet fraai vindt. Echter mijn contactpersoon was afwezig en belt me morgen.

Ik vroeg me af wat jullie vinden en wat een aanpak zou moeten zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door Michiel1978 op 14-02-2025 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:16
Welke hoogte had je gemeld dat ze moesten komen? Want als je geen hoogte meld dan "doen ze maar wat" als je pech hebt.
Waarschijnlijk is de een 's morgens geplaatst en de ander 's middags, zonder op te letten dat er een aan andere kant van het muurtje zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:49
Prutswerk is iets te intens, maar het is wel slordig. Met een laser is het heel simpel om de dooshoogte overal waterpas uit te zetten.
Kan het komen omdat jij van de onafgewerkte vloer af meet? Aanrecht wordt waterpas geplaatst, dus dan komt het weer goed.

Persoonlijk zou ik mij daar ook wel aan ergeren, maar ik ben zo'n figuur die eerst het hele wandtegelpatroon ontwerpt en daarna de plaats van de stopcontacten uitlijnt op de kruizen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel1978
Geen specifieke hoogte afgesproken, maar je mag toch aannemen dat ze op dezelfde hoogte geplaatst worden. Moet dat dan echt uitgesproken worden? Ik ga toch ook niet melden dat als de muur gestuuct wordt dat ik het dan glad wil, of dat als ik dat extra muurtje er moet komen dat ie ook tot het plafond komt en niet tot een 20 cm onder het plafond.

Ik meet inderdaad vanaf de grond, maar bij dat muurtje zie je gewoon het verschil, dat is geen verschil in de vloer. Dit zou nog enigszins kunnen bij die wandcontactdozen, maar ik verwacht ook daar dat er een significant verschil zal blijven.

[ Voor 26% gewijzigd door Michiel1978 op 14-02-2025 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:36

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Michiel1978 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:14:
Wat moet ik hiermee? Ik heb nog geen contact gezocht met de aannemer betreffende dit, wel met de keukenboer die met de aannemer werkt (en ook via hun is verkregen), omdat ik ook bij hun wilde voorleggen wat er ik constateer en of ik nou gek ben dat ik dit niet fraai vindt. Echter mijn contactpersoon was afwezig en belt me morgen.
Nee, je bent niet, gek, nee, dat is niet fraai en morgen word je gewoon gebeld en elke zichzelf respecterende keukenboer komt dan even kijken en fixt het. Wacht dat gewoon even af. Als het nou om 2mm ging dan kon je nog wel wat stechelen en als je een hobby-bob aan de gang zou hebben gezet had je ook reden tot zorgen. Nu heb je een aannemer en een keukenboer en onderling komen jullie er heus wel uit.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 14-02-2025 22:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:26
Bij onze nieuwbouwkeuken waren ze ook niet uitgelijnd. Aangegeven en is gewoon opgelost. Stond wel op tekening, maar je mag verwachten dat het allemaal op gelijke hoogte wordt geplaatst.

Dus inderdaad even afwachten, waarschijnlijk wordt het gewoon opgelost.

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:49
Ik neem aan dat je wel hebt gezegd waar je stopcontacten en schakelaars wil hebben. Daarbij zal je ook een hoogte moeten opgeven, want je wil ze toch ook op een bepaalde afstand boven het aanrecht hebben.
En dan mag je verwachten dat ze allemaal dezelfde hoogte hebben.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:09
Helaas kun jen niks meer aannemen. De enige die nog dingen aanneemt is je aannemer en die neemt aan dat ie kan doen wat ie wil en dat jij er niks van vind.
Dus even aan ze vragen waarom dit zo zit zoals het zit en als het antwoord niet bevredigend is aangeven dat je ze op 1 hoogte verwacht als je ze in hetzelfde zichtveld zitten.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11:13
Gewoon melden bij de aannemer, als de keuken nog niet staat dan is dat hoogteverschil zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-05 11:40
Waarschijnlijk kent die deze keukenboer en weet die dat jouw keuken scheef geplaatst gaat worden :P

Maar serieus, hier doe je niet zoveel aan. Er is geen exacte wettelijk voorgeschreven hoogte, en men werkt vaak met een bandbreedte waarbinnen je schakelmateriaal zich dient te bevinden. Netjes is het niet, maar normaal is het helaas wel.

Wat je wel kunt doen is aangeven dat je graag anders wilt, met een beetje geluk doen ze dit zonder problemen, met een beetje pech drukken ze 1 of 2 uren meerwerk op de bon. Aangezien ik OCD heb en mij ongelofelijk kapot erger aan dat soort dingen zou ik dat er voor overhebben. Je kunt het achteraf ook zelf doen, maar een centimeter omhoog of omlaag is best veel en dan dekt de kap het gat vaak niet meer af en moet je ook dat weer fixen.

[ Voor 20% gewijzigd door Groningerkoek op 15-02-2025 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:04
Tip, controleer de hoogte in de keukenruimte dat de stopcontacten , of boven de smetplint zitten, of in de rand.
Half er in is best lastig als de randen mee geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel1978
De stopcontacten zitten boven de smetplint, dat was dan weer wel afgesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baxke
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-05 15:21
JukeboxBill schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:42:
Prutswerk is iets te intens, maar het is wel slordig. Met een laser is het heel simpel om de dooshoogte overal waterpas uit te zetten.
Kan het komen omdat jij van de onafgewerkte vloer af meet? Aanrecht wordt waterpas geplaatst, dus dan komt het weer goed.

Persoonlijk zou ik mij daar ook wel aan ergeren, maar ik ben zo'n figuur die eerst het hele wandtegelpatroon ontwerpt en daarna de plaats van de stopcontacten uitlijnt op de kruizen.
Je mag het best prutswerk noemen hoor, hoe lastig is het nou om even een waterpas of laser te gebruiken om zoiets af te tekenen.

@topicstarter laat die monteur maar terugkomen en het fatsoeneren voordat de keuken komt.
Pagina: 1