FH5 welke een goede keuze

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkas
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-08 18:14
Mijn vraag

Ik wil graag FH5 spelen op mijn PC maar is dat wel zo een beetje de beste race game die qua graphics ook er uit springt? En welke versie van FH5 raden jullie me aan?

Ik wil het met mijn G29 racestuur met pedalen spelen en dat is toch wel een goede combi?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik gebruik Steam met een G29 racestuur met pedalen. Mijn besturingssysteem is Win11 Ik gebruik een i5 coffee-lake met een GTX 1070 en 16 GB RAM is dat voldoende om het spel in de beste kwaliteit te spelen?
...

Beste antwoord (via derkas op 18-02-2025 19:57)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb de basisversie (op de X-Box Series X), en later nog een keer de Rally Adventue expension erbij gekocht. Die vond ik wel tof en is de prijs wel waard.
Forza is qua handling behoorlijk arcade, maar wel prettig arcade. De auto's doen wat je zou verwachten (vrij 'neutraal') zonder gekke kunstmatige ingrepen. Een game als Need for Speed vind ik echt onspeelbaar, The Crew vind ik ook niet lekker rijden (auto's doen niet wat je er van verwacht).

Vaak bu'j te bang!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 13:45

jbbrans

De makkelijkste vraag is of de g29 en FH5 een goede combinatie zijn. Die werken goed.

De rest is moeilijker te beantwoorden, want ze zijn heel persoonlijk.
FH5 is niet de beste racegame, maar wel een goede arcade racegame.
Als ik de youtube filmpjes mag geloven, moet je op redelijke grafische kwaliteit zo'n 55-60 fps kunnen halen.

Welke versie je kiest is heel persoonlijk. In de basis versie heb je alleen mexico en een groot aantal auto's, in elke klasse is er wel een auto voor je te vinden.
Weet je van jezelf al dat je elk stukje grond wilt berijden, dan zul je de uitgebreidere versie moeten nemen. Wil je alle auto's dan zal je ook nog een paar car packs moeten aanschaffen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb de basisversie (op de X-Box Series X), en later nog een keer de Rally Adventue expension erbij gekocht. Die vond ik wel tof en is de prijs wel waard.
Forza is qua handling behoorlijk arcade, maar wel prettig arcade. De auto's doen wat je zou verwachten (vrij 'neutraal') zonder gekke kunstmatige ingrepen. Een game als Need for Speed vind ik echt onspeelbaar, The Crew vind ik ook niet lekker rijden (auto's doen niet wat je er van verwacht).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkas
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Op mijn laptop met i7-9750H en GTX1650 loopt FH4 wel prima, maar FH5 start niet eens op.
Op mijn PC met i5-12400 en RTX3060 kan ik op 1080p bijna alles open schroeven en draait het prima. Ik krijg wel af en toe een melding dat mijn 8Gb VRAM te weinig is, dus ik kan me voorstellen dat je de 1070 een beetje moet terugschroeven (high of medium), maar dat doet imho weinig afbreuk aan de spelbeleving.

Ik heb zelf de meest uitgebreide versie gekocht. De rally uitbreiding vond ik wel leuk, maar weinig echt anders dan het hele spel. De Hotwheels setting is echt heel anders en speelt daardoor ook leuk voor de afwisseling.

Ik heb zelf een Thrustmaster T300 met pedalen, en vind dat erg lastig onder de knie te krijgen dus meestal speel ik met een XBOX controller. Zoek vooral op config settings (of bestand) bij mensen die dezelfde setup hebben. In het FH5 topic wordt volgens mij ook wel eens wat genoemd over stuur-settings, bijvoorbeeld hier of hier. Sommige van de settings in die laatste post zijn echter niet beschikbaar voor mijn stuur, dus het kan zijn dat dat voor jou ook geldt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derkas
gwystyl schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:09:
Op mijn laptop met i7-9750H en GTX1650 loopt FH4 wel prima, maar FH5 start niet eens op.
Op mijn PC met i5-12400 en RTX3060 kan ik op 1080p bijna alles open schroeven en draait het prima. Ik krijg wel af en toe een melding dat mijn 8Gb VRAM te weinig is, dus ik kan me voorstellen dat je de 1070 een beetje moet terugschroeven (high of medium), maar dat doet imho weinig afbreuk aan de spelbeleving.

Ik heb zelf de meest uitgebreide versie gekocht. De rally uitbreiding vond ik wel leuk, maar weinig echt anders dan het hele spel. De Hotwheels setting is echt heel anders en speelt daardoor ook leuk voor de afwisseling.

Ik heb zelf een Thrustmaster T300 met pedalen, en vind dat erg lastig onder de knie te krijgen dus meestal speel ik met een XBOX controller. Zoek vooral op config settings (of bestand) bij mensen die dezelfde setup hebben. In het FH5 topic wordt volgens mij ook wel eens wat genoemd over stuur-settings, bijvoorbeeld hier of hier. Sommige van de settings in die laatste post zijn echter niet beschikbaar voor mijn stuur, dus het kan zijn dat dat voor jou ook geldt.....
Raar dat het op je laptop niet werkt want echt slechte specs zijn het ook weer niet, misschien is 4GB VRAM toch te weinig maar dan nog zal de game toch op moeten starten, wel fijn dat het op je PC wel werkt maar de specs zijn op je PC ook veel beter. Stuur ziet er goed uit, mijn stuur de Logitech G29 met pedalen, ik heb niet de XBOX versie maar de Playstation versie die ik alleen maar gebruik voor de PC, het stuur heeft force feedback en veert terug op stroom dus dat is wel een fijne ervaring, ik moet het spel iets langer spelen om er een oordeel over de besturing te vellen, maar met een XBOX controller is dus ook een optie.

Qua variant heb ik de deluxe versie gekocht van FH5, mij wert verteld dat de standaard versie toch te basic is.

[ Voor 4% gewijzigd door derkas op 19-02-2025 18:27 ]

Pagina: 1