Toon posts:

BIOS geeft aan 400Mhz, dxdiag geeft aan ~200Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik een AMD K6-2-400Mhz, BIOS detecteert hem goed, maar dan doe ik dxdiag en dan staat er opeens dat ik een ~200Mhz cpu heb.
Ook als ik spellen speel als UT, Q3A, Max Payne etc. gaat de gameplay in fast forward.

Heeft iemand anders dit probleem ook? Wat kan ik hier aan doen???

Bedankt alvast.

PS Ik draai Win2000 SP2, DX8.0a, Powerdesk v5.52. Ik heb 2 partities, C: (FAT32) 4Gb en D: (NTFS) 2Gb.
Games etc allemaal geïnstalleerd op C:.
In de log detecteert ook UT mijn cpu als een ~200Mhz.

Verwijderd

Heb je directx al opnieuwe geinstalled? Drivers geupdate? bios mischien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste BIOS (v1.3), clean install van Win2000 na een format van beiden C: en D:.
ALi AGP driver 1.72 hielp ook niet.

Ik heb deze problemen niet gehad met WinMe en Win98SE, maar daarmee wordt mijn RAM lang niet zo goed gebruikt en kan ik geen Maya doen. Een vriend van me draait met dezelfde videokaart, andere cpu+mobo etc, wel normaal spellen in Win2000.

Moet ik wat in mijn BIOS veranderen of zo? AGP Aperture is 128Mb geloof ik.

Verwijderd

Ik denk dattie als een 200 Mhz Pentium II wordt gezien, hetgeen aardig klopt qua prestatie niveau.
8-)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zaterdag 15 september 2001 15:42 schreef Hooi het volgende:
Ik denk dattie als een 200 Mhz Pentium II wordt gezien, hetgeen aardig klopt qua prestatie niveau.
8-)
lulkoek, wel ongeveer gelijk aan P2/300 hoor :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 15:58 schreef limoentje het volgende:

[..]

lulkoek, wel ongeveer gelijk aan P2/300 hoor :)
Wat jij met je koek doet moet jij weten, maar dat is wat de benchmark programma's aangeven....

Het komt vooral door de zwakke prestaties van de rekenprocessor en lagere geheugensnelheid t.o.v. bijvoorbeeld een BX chipset.

Met de ALU (hoofdprocessor) is niets mis, maar helaas spelen meer dingen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie zouden niet weten wat ik hieraan kan doen, wat er mis is etc.? :'(

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op zaterdag 15 september 2001 15:06 schreef ReSistanZ het volgende:
Nou heb ik een AMD K6-2-400Mhz, BIOS detecteert hem goed, maar dan doe ik dxdiag en dan staat er opeens dat ik een ~200Mhz cpu heb.
Ook als ik spellen speel als UT, Q3A, Max Payne etc. gaat de gameplay in fast forward.
Hoe bedoel je, Bios detect hem goed? STAAT er "CPU detected - 401 MHz" ofzow? Wat ik namelijk denk is dat de andere progjes gelijk hebben: hij draait op 200 MHz. Dat verklaart namelijk je performance problemen.

Wat je moet doen is dus met het boekje van je moederbord in de hand controleren dat de DIP switches / BIOS CPU settings goed staan.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij detecteert mijn DirectX hem niet goed, ik heb zo'n programmaatje van AMD.com (cpuinfo.exe) gedraaid en die zie hem als een 401Mhz...

Jumper settings zijn allemaal wel goed aangezien hij het wel goed laat zien in WinMe en Win98SE.

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 14:11 schreef ReSistanZ het volgende:
Volgens mij detecteert mijn DirectX hem niet goed, ik heb zo'n programmaatje van AMD.com (cpuinfo.exe) gedraaid en die zie hem als een 401Mhz...

Jumper settings zijn allemaal wel goed aangezien hij het wel goed laat zien in WinMe en Win98SE.
Volgens mij heb je gelijk, DirectX ziet hem niet goed.

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:33
Op zaterdag 15 september 2001 16:20 schreef Hooi het volgende:

[..]

Wat jij met je koek doet moet jij weten, maar dat is wat de benchmark programma's aangeven....
ROLF !! :)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op zaterdag 15 september 2001 15:42 schreef Hooi het volgende:
8-)
Dat klopt ja !

Hij is even snel als een P2 200mhz. ( qua prestatie )
Een AMD K6-3 500 staat gelijk aan Pentium2 350 mhz. :)

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens wel nog steeds het probleem dat mijn spellen in fast forward gaan in Win2000, en dat is niet zo in WinMe en XP. Maar Win2000 vind ik voor de rest veel beter, dus hoe kan ik dit probleem verhelpen? Weet iemand dit?
Ik heb trouwens ook een midi probleem, en als ik dan in WinAmp van Microsoft MIDI Mapper afhaal en verander in Creative SB PCI, dan doet de midi het wel goed.
Weet iemand misschien hoe ik mijn spellen weer op normale snelheid kan spelen? MS e-mailen heeft toch geen zin, die reageren toch niet...

Bedankt alvast.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:21
Hey, welk mobo?
Ik ken iemand met een A-Trend ATC5200 (of iets daar in de buurt). Dat ding zet je op een 100MHz FSB, maar intern draait ie toch echt 66: AGP op 44MHz, PCI op 22MHz, etc.
Ik vond dat ding echt veel trager dan een P200MMX, terwijl het toch echt een K6/2-300 was :(
Windows zo blauw als je het nog nooit gezien had, etc. BIOS zei echter wel vrolijk dat het een K6/2-300 was. Misschien eens ff een andere FSB proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer is helemaal niet traag in Windows, alleen met spellen gaat de framerate gewoon laag...

Maar dat is eigenlijk het probleem niet, misschien moet ik wel een nieuwe topic maken.
Spellen draaien in Win2000 (niet in WinMe/98se/XP) in fast forward, veel te snel dus. De framerate veranderd niet t.o.v. andere Windows, maar wel de speelsnelheid...
Ik snap niet waardoor dit komt, maar als het in de andere Windows wel goed gaat, waarom dan niet in Win2000?

Het is dus een softwarematig probleem?

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 22:47 schreef ReSistanZ het volgende:
Mijn computer is helemaal niet traag in Windows, alleen met spellen gaat de framerate gewoon laag...

Maar dat is eigenlijk het probleem niet, misschien moet ik wel een nieuwe topic maken.
Spellen draaien in Win2000 (niet in WinMe/98se/XP) in fast forward, veel te snel dus. De framerate veranderd niet t.o.v. andere Windows, maar wel de speelsnelheid...
Ik snap niet waardoor dit komt, maar als het in de andere Windows wel goed gaat, waarom dan niet in Win2000?

Het is dus een softwarematig probleem?
Mij klinkt het zeer logisch in de oren dat wanneer directx denkt dat je machine op 200 MHz draait, maar je doet in werkelijkheid 400 MHz, dat je spelletjes dan dubbel zo snel berekend worden dan hij eigenlijk verwacht.
Het is natuurlijk veel werk, maar probeer eens een lagere versie van directx te gebruiken. Daar moet je zeker win2k helemaal opnieuw voor installeren?
Had je onder win98/me ook al directx 8?

Ik heb trouwens ook zo'n K6-2 400, laat die gasten maar lullen he, wij weten hoe lekker zo'n machientje draait.

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik Win2000 naar DX8 en SP2 gepatched had draaide ie ook fast forward...

En die K6-2 draait voor geen meter, grapjas. :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me helpen hiermee? Waar zou het aan kunnen liggen? De cpu, mobo?
Het ligt niet aan de G400, dat weet ik zeker.

Help aub!!!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand dus.

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:02
Op zaterdag 15 september 2001 16:20 schreef Hooi het volgende:

[..]
Met de ALU (hoofdprocessor) is niets mis, maar helaas spelen meer dingen mee.
ff mierenn**ken: het is een CPU geen ALU :) De ALU is een intern onderdeel van de proc.
danku danku >:)
Pagina: 1