Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuf16
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-04 07:31
Vrijdag 7 februari is onze nieuwe badkamer opgeleverd.
We hebben die dag en zaterdag en zondag met een gezin van 5 personen volle bak gebruik gemaakt van de douche.

Bij een douche sessie op zondagmiddag bleek er water uit de keukentafel lamp beneden te komen, lekkage dus!
De aannemer is zondag nog langs geweest en heeft een aantal kitranden vervangen. Daarna zijn we maandag weer gaan douchen, de lekkage uit de lamp was weg. So far so good.

Tot dinsdagavond 1,5 uur na de laatste douche sessie ineens alle stroom uit viel. Aardlekschakelaar er uit. Na wat proberen bleek het de groep van de badkamer en die bewuste lamp te zijn die de kortsluiting gaf.

Sindsdien zitten we zonder stroom op die groep (en dus geen badkamer/slaapkamer/helft woonkamer).

Het 'rare' nu is, zo gauw ik de bewuste groep weer aanzet gaat hij er niet meteen uit, het duurt zo'n 40 seconden voordat de stroom er weer af gaat. Ook blijven de groepen dan gewoon actief maar gaat alleen de aardlek naar beneden. Wat kan hier een verklaring voor zijn? Vooral die vertraging probeer ik te plaatsen......

De aannemer geeft nu aan dat de lekkage verholpen is en we maar even moeten 'wachten tot de plek waar dekortsluiting vandaan komt droog is'. Dit duurt nu echter al 4 dagen en zonder stroom zitten begint nu vervelend te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:14
Groep blijft nu aan omdat er geen kortsluiting van betekenis is.
Maar er loopt nog wel een beetje stroom weg naar aarde en dat laat de aardlek uitschakelen.

Zet de verwarming wat hoger in de buurt van de lekkage of zet een elektrische blaaskachel er bij. Dat versnelt het droogproces.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik vrees dat wij hier ook niets kunnen betekenen, dit is iets wat tussen jou en je aannemer is en als het blijft je aannemer het moet gaan oplossen. Persoonlijk zou ik niet accord gaan met een simpel kitrandje want die heeft ook geen eeuwig leven.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuf16
JukeboxBill schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:47:
Groep blijft nu aan omdat er geen kortsluiting van betekenis is.
Maar er loopt nog wel een beetje stroom weg naar aarde en dat laat de aardlek uitschakelen.

Zet de verwarming wat hoger in de buurt van de lekkage of zet een elektrische blaaskachel er bij. Dat versnelt het droogproces.
Probleem is hier dat het vermoedelijke kortsluiting punt (centraal doos richting keukentafel lamp) in een verlaagd plafond zit waar we niet bij kunnen zonder het plafond te slopen. Dus extra verwarmen zou alleen kunnen door het gat van de lamp maar dat is ook niet te doen bijna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuf16
memphis schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:59:
Ik vrees dat wij hier ook niets kunnen betekenen, dit is iets wat tussen jou en je aannemer is en als het blijft je aannemer het moet gaan oplossen. Persoonlijk zou ik niet accord gaan met een simpel kitrandje want die heeft ook geen eeuwig leven.
Dat snap ik ook, en de aannemer is ook erg meewerkend verder. Ik probeer hem en mezelf alleen op weg te helpen door hier tips/ervaringen/vermoedelijke redenen uit te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvRijn
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08:51
De aardlek gaat niet af op kortsluiting maar op een aardlek(hens de naam). Dit betekent dat er een klein beetje stroom van de fase naar de aarde loopt. Bij iets van 30mA vaak gaat de aardlek al om.
Hierdoor hoeft er maar een klein beetje vocht in het plafond te zitten of bij de centraal doos te komen om de aardlek af te laten gaan.
Heel je systeem plafond opwarmen zal het water sneller laten verdampen.
Ik ben bang dat er niet heel veel maar aan te doen is als je er niet bij kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Schopje naar DEI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuf16
48 uur later is het van 40 seconden naar 58 seconden gegaan voordat de aardlek er toch weer uit knalt.
Blijf het helaas nog steeds een lastig te begrijpen verhaal vinden dat de stroom er niet in 1x af gaat als er blijkbaar iets nog nat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:34
Als het steeds langer duurt wekt dat de suggestie dat de aannemer gelijk heeft.

Dat wordt gewoon wachten tot de boel goed is opgedroogd denk ik.

Wat wel ietwat zorgelijk is, is dat er blijkbaar ergens bij elektrische bedrading nog genoeg water zit dat het via (natte) muren of plafonds richting aarde weet te lekken. Dat is wel een beetje vreemd, want normaal zijn er alleen onbeschermde draden in lasdozen, waarvan ik naar even aanneem dat je die nu wel open hebt gemaakt om te laten drogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kit zou niet de enige water dichting moeten zijn, heeft hij geen kimband gebruikt?

[ Voor 1% gewijzigd door bbbrumbrum op 16-02-2025 19:22 . Reden: Autoincorrect ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:14
bbbrumbrum schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:19:
Kit zou niet de enige water dichting moeten zijn, heeft hij geen kinband kimband gebruikt?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Normaal droog je eerst voordat je het vocht 'opsluit' met nieuwe kit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:52
flesje druklucht door de pijpen blazen vanaf waar je bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 22:10
Om er echt en goed van af te komen laat je een nacht de douche heel zachtjes lopen...
- of de afdichting is echt in orde nu , - of de tegels moeten eruit en opnieuw, beter, met juiste materialen (o.a. kimband) gelegd worden.
In mijn ogen is alleen opnieuw kitten geen echte oplossing.
(ik had eens na een week vakantie, kringen in plafond verdieping lager doordat de douche was blijven druppen.)

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:03

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
In principe gewoon probleem van de aannemer. Als plafond eruit moet, moet deze eruit... Andere kant, de lasdozen hadden nooit onbereikbaar mogen zijn en dit is dus een goede waarom niet...

Maarja, iets anders de drogen of opnieuw maken kan je er niet mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Jozuf16 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:06:
[...]

Probleem is hier dat het vermoedelijke kortsluiting punt (centraal doos richting keukentafel lamp) in een verlaagd plafond zit waar we niet bij kunnen zonder het plafond te slopen. Dus extra verwarmen zou alleen kunnen door het gat van de lamp maar dat is ook niet te doen bijna
Met een adsorptie luchtdroger kun je via een flexibele slang wat gerichter droge lucht inblazen
Als je die lucht boven je plafond kan krijgen zal het vocht eerder verdampen dan met verwarmen alleen
https://www.boels.com/nl-...tiedroger-compact/p/11367
Niet de verkeerde aansluiting nemen, die blaast 100% vochtige warme regeneratie lucht uit.

Heb zelf een munters staan.

[ Voor 7% gewijzigd door AUijtdehaag op 16-02-2025 20:35 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuf16
bbbrumbrum schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:19:
Kit zou niet de enige water dichting moeten zijn, heeft hij geen kimband gebruikt?
Zeker, er is ook gewoon kimband gebruikt.
Bij de lekkage zondag was het tweeledig, 1 het water kon niet weg want het putje zat verstopt en 2 de kit was dusdanig slecht dat het er erg hard door heen lekte en ook kimband houd het dan niet allemaal tegen.

Die 2 punten zijn opgelost maar het lekken op de aarde dus nog blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuf16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UU4ujECAJwR1YAPf9lUASaFXmos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AusZ9irpZByr6n5MTm1eOZ7.jpg?f=fotoalbum_large

Het bewuste plafond beneden, uit die lamp kwam het water afgelopen zondag. Dat is ook het enige gaatje in het plafond waar ik zou kunnen verwarmen maar dat is een diameter van 3cm ongeveer. Hier recht boven zit de badkamer. Als het nog zo erg zou lekken hadden we al wel vochtplekken moeten zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 10:55
Misschien via de gaten van de spotjes? Die richting het gordijn zitten. Als de centraaldoos vol met water zat kan het echt wel even duren voordat dat droog is. Anderszijds weet je ook niet hoeveel water er zit, dus ik zou er ook even mee wachten met het open slopen van het plafond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Met mijn boerenverstand...

Er is iets nat, en dat triggert "iets" dan onder stroom staat, zodat naar de aarde gelekt wordt.

Nou wil het dat de isolatielaag normaliter waterdicht is. (Tenzij je zoals moi in een huis woont uit 1880, ik heb nog linnen-omwonden)

Maar goed, grofweg tussen je meterkast en de verbruikers ligt x meter installatiedraad, die slechts op enkele punten bloot ligt. Als je bij al die punten kan komen, zou je het drogingsproces aardig moeten kunnen versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuf16
Ik zou wellicht de spotjes er uit kunnen halen even zodat de optrekkende warmte sneller boven het plafond kan komen.

En ik ga er in mijn huis niet vanuit dat het goed is aangelegd, plafond zal vol liggen met losse draden en kroonsteentjes. Bij diverse verbouwingen al de meest rare zaken tegen gekomen (schuur, bijkeuken, kantoor allemaal op 1 simpele huishoudsnoer met een stekker bv)

• Jozuf16
Korte update, vandaag is de douchehoek helemaal opnieuw gekit.
Bij het uitkrabben van de kitrand bleek er enorm veel water onder en dus onder de tegels te zitten. Daar hebben we 2 dagen lang een straalkachel op gezet. Vandaag kon men het weer kitten.

Het stroom probleem is helaas nog niet opgelost, dat lijkt nog langer te moeten drogen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Jozuf16 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:56:
Bij het uitkrabben van de kitrand bleek er enorm veel water onder en dus onder de tegels te zitten.
Iets in mij zegt dat al dat water niet via een slecht gekit randje onder die vloer komt. Hooguit een paar druppels bij een slecht gekit randje.

Ik heb jaren geleden ook lekkage gehad na een nieuwe badkamer. Werd hoe langer hoe erger tot er uiteindelijk gewoon druppels aan het plafond op de verdieping eronder hingen en we er emmers onder moesten gaan zetten.
Ook hier eerst kitranden opnieuw e.d. maar ook daarvan dacht ik al dat al dat water daar echt niet vandaan komt.

Uiteindelijk heeft de aannemer de vloer open gehakt, ongeveer 1m2 dekvloer was compleet verzadigt met water.
Bij de drain bleek de aansluiting naar de afvoerpijp niet goed aan te sluiten en kwam het water gewoon uit gutsen. Zat een rubber niet goed. Was duur geintje voor de aannemer. Die kijkt vervolgens wel een paar keer extra of ie een afvoer goed aan heeft gesloten voor de cementvloer erin gaat.

Alles kan stuk.

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 10:55
Jozuf16 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:56:
Korte update, vandaag is de douchehoek helemaal opnieuw gekit.
Bij het uitkrabben van de kitrand bleek er enorm veel water onder en dus onder de tegels te zitten. Daar hebben we 2 dagen lang een straalkachel op gezet. Vandaag kon men het weer kitten.

Het stroom probleem is helaas nog niet opgelost, dat lijkt nog langer te moeten drogen.
Uiteindelijk heeft de aannemer alles 3x gekit?

7 Feb oplevering (dus toen was het neem ik aan al gekit)
9 feb aantal kitranden vervangen

Daarna weer lekkage op dinsdag

En vervolgens vandaag weer helemaal opnieuw afgekit?

Hoe zeker zijn jij en de aannemer dat het alleen een kwestie van een beetje kitten is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jozuf16
Ja het is nu opnieuw gekit, de kit en vloer eronder bleken zeiknat.

Zeker dat het het de kit is geweest zijn we niet, maar het feit is wel dat het heel slecht gekit was. Dat is nu verholpen als het goed is.
De stroom bleef er zojuist 3 minuten op itt de eerdere 50 seconden. Dat zegt mij denk ik dat eea wel aan het drogen is en het nu gewoon een kwestie van wachten is.

De kit was overigens dusdanig slecht dat de hele douchehoek onder de tegels nat was. De kit heeft niet gehecht aan de tegels en was dus zo lek als een mandje.

Als de afvoer of iets anders lek zou zijn dan zouden we toch meer lekkage moeten hebben, we hebben in de tussentijd wel gewoon gedoucht (op nu dan 2 dagen ivm kitten na niet) De tussenvloer is hout, het plafond beneden gips, dan hadden we allang vlekken of water moeten zien ergens, dat is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

PClop

Geen

@Jozuf16
Tis een gok, maar kun je ook na gaan of er ook mogelijk water door de elektra buisjes van boven naar beneden je meterkast is binnen gelopen, waardoor dan juist ( ligt voor de hand ) die,alamat die de storing meld en uitschakelt nu nog nat ( binnenin )
of defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-09 14:05
Jozuf16 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:30:
Ja het is nu opnieuw gekit, de kit en vloer eronder bleken zeiknat.

Zeker dat het het de kit is geweest zijn we niet, maar het feit is wel dat het heel slecht gekit was. Dat is nu verholpen als het goed is.
De stroom bleef er zojuist 3 minuten op itt de eerdere 50 seconden. Dat zegt mij denk ik dat eea wel aan het drogen is en het nu gewoon een kwestie van wachten is.

De kit was overigens dusdanig slecht dat de hele douchehoek onder de tegels nat was. De kit heeft niet gehecht aan de tegels en was dus zo lek als een mandje.

Als de afvoer of iets anders lek zou zijn dan zouden we toch meer lekkage moeten hebben, we hebben in de tussentijd wel gewoon gedoucht (op nu dan 2 dagen ivm kitten na niet) De tussenvloer is hout, het plafond beneden gips, dan hadden we allang vlekken of water moeten zien ergens, dat is er niet.
3 keer kitten?

Ik zou een schade-expert ondertussen inschakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuf16
PClop schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:09:
@Jozuf16
Tis een gok, maar kun je ook na gaan of er ook mogelijk water door de elektra buisjes van boven naar beneden je meterkast is binnen gelopen, waardoor dan juist ( ligt voor de hand ) die,alamat die de storing meld en uitschakelt nu nog nat ( binnenin )
of defect is.
Dat kan ik inderdaad eens checken.

Maar voor mij, als niet al te technisch onderlegd iemand, vind ik nog steeds de vertraging moeilijk te verklaren. Alsof er eerst iets warm moet worden ofzo? Of een apparaat met aarde eerst opgestart moet worden?

Stroom 'reist' niet langzaam ergens naar toe, spanning staat er op of het staat er niet op, in mijn beleving.
Test 2 van vandaag zojuist resulteerde ook weer in een aardlek switch na 3 minuten ongeveer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuf16
Duke of Savage schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:52:
[...]

3 keer kitten?

Ik zou een schade-expert ondertussen inschakelen ;)
Dat komt allemaal wel goed, daar ben ik icm de aannemer niet zo bang voor. Belangrijkste nu vind ik dat eea weer werkt/gefikst word. Behalve emotionele schade lijkt er vooralsnog geen materiële schade te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuf16
3x kitten overigens:

Eerste keer - door een handige klusser die wel kon kitten, vaker ingezet door de aannemer

Tweede keer - de zichtbare slechte kit punten een nieuwe laagje overheen door de aannemer

Derde keer - een erkend kitbedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Jozuf16 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:18:
[...]
Maar voor mij, als niet al te technisch onderlegd iemand, vind ik nog steeds de vertraging moeilijk te verklaren. Alsof er eerst iets warm moet worden ofzo?
Water, gedraagd zich niet als een normale geleider. Water is eigenlijk ook een bar slechte geleider, het is de verontreiniging erin die het deels geleidend maakt. Dan kan je de situatie hebben dat er ergens in een doos wel water onder spanning staat, en misschien nét niet de aardleiding/aarde raakt, maar na even "opwarmen" wel. Of na even opwarmen ineens wel genoeg geleid.

Ik zou in dit geval gewoon die aardlek nadat ie uit is gevallen gewoon meteen weer aanzetten en dat blijven herhalen, zeker als je ziet dat de tijden tot uitschakelen langer worden.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 21-02-2025 18:07 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuf16
remco_k schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:06:
[...]

Water, gedraagd zich niet als een normale geleider. Water is eigenlijk ook een bar slechte geleider, het is de verontreiniging erin die het deels geleidend maakt. Dan kan je de situatie hebben dat er ergens in een doos wel water onder spanning staat, en misschien nét niet de aardleiding/aarde raakt, maar na even "opwarmen" wel. Of na even opwarmen ineens wel genoeg geleid.

Ik zou in dit geval gewoon die aardlek nadat ie uit is gevallen gewoon meteen weer aanzetten en dat blijven herhalen, zeker als je ziet dat de tijden tot uitschakelen langer worden.
Dat kan ik inderdaad gaan proberen. De tijd was vanmorgen zelfs iets meer dan 6 minuten. Een verdubbeling tov gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jozuf16
Het kan ook goed zijn dat het glaswol wat tussen de badkamervloer en het benedenverdieping plafond zit als natte spons fungeert.
Gistermiddag hield hij het 13 minuten vol alvorens er weer uit te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuf16
remco_k schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:06:
[...]

Dat laatste blijkt niet te kunnen, de aardlek is na de storing met geen mogelijkheid omhoog te krijgen. Wat ik moet doen is eerst de groep uitzetten en dan de aardlek aan. Daarna kan ik de groep er weer op zetten en heb ik weer 16 minuten (word iig meer) stroom

• Jozuf16
Ben nu na overleg aan het bijhouden of er een relatie is tussen douchen en lengte van tijd dat de stroom er op blijft.

Gister laatste douche 6:30 - test 19:00 - 16 minuten stroom
Zojuist laatste douche 06:45 - test 07:00 - 8 minuten stroom

Dat baart me na 1 dag bijhouden al zorgen. Test het later vandaag nogmaals,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:27
Jozuf16 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 07:14:
Ben nu na overleg aan het bijhouden of er een relatie is tussen douchen en lengte van tijd dat de stroom er op blijft.

Gister laatste douche 6:30 - test 19:00 - 16 minuten stroom
Zojuist laatste douche 06:45 - test 07:00 - 8 minuten stroom

Dat baart me na 1 dag bijhouden al zorgen. Test het later vandaag nogmaals,
Uhm.. Begrijp ik nu goed dat je aan het douchen bent met een lekkage naar een stoompunt toe? Of dat nou zo handig is aangezien electra prima door water heen gaat?

Je bent 3 weken verder nu en de aannemer heeft wel wat geprobeerd maar resultaat is er nog niet. Zelf zou ik wel verder gaan kijken voor een oplossing. Dit is niet een kitrand die het aan het veroorzaken is. Na 3x kitten naar wat ik lees een ervaren kitter zou het echt goed moeten zijn.
Vloer er uit en kijken waar het zit in vrees ik zelf de enige optie.
Ik zou in ieder geval de aannemer nog niet (volledig) betalen en schrijftelijk laten weten op korte termijn een oplossing te willen.Het is geen pakje boter en je mag iets verwachten van een aannemer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jozuf16
HugoStiglitz schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:34:
[...]

Uhm.. Begrijp ik nu goed dat je aan het douchen bent met een lekkage naar een stoompunt toe? Of dat nou zo handig is aangezien electra prima door water heen gaat?

Je bent 3 weken verder nu en de aannemer heeft wel wat geprobeerd maar resultaat is er nog niet. Zelf zou ik wel verder gaan kijken voor een oplossing. Dit is niet een kitrand die het aan het veroorzaken is. Na 3x kitten naar wat ik lees een ervaren kitter zou het echt goed moeten zijn.
Vloer er uit en kijken waar het zit in vrees ik zelf de enige optie.
Ik zou in ieder geval de aannemer nog niet (volledig) betalen en schrijftelijk laten weten op korte termijn een oplossing te willen.Het is geen pakje boter en je mag iets verwachten van een aannemer.
Inmiddels hebben we middels een test met een tuinslang direct in de afvoer vastgesteld dat het toch echt de afvoer is die lekkage heeft.

Plan is nu inderdaad een gedeelte van de vloer eruit halen en repareren. Helaas duurt dit even (14 maart) door de levertijd die op de opnieuw bestelde tegels zit. Tot die tijd is het behelpen qua stroom met name en mogen we wel gewoon kort douchen.

Qua aannemer en kosten geen enkele zorgen verder, wij hebben hier 0 euro kosten aan en hij vergoedt alles. Is heel erg betrokken, belt of komt bijna iedere dag om te kijken hoe het met ons gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:27
Jozuf16 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:30:
[...]

Inmiddels hebben we middels een test met een tuinslang direct in de afvoer vastgesteld dat het toch echt de afvoer is die lekkage heeft.

Plan is nu inderdaad een gedeelte van de vloer eruit halen en repareren. Helaas duurt dit even (14 maart) door de levertijd die op de opnieuw bestelde tegels zit. Tot die tijd is het behelpen qua stroom met name en mogen we wel gewoon kort douchen.

Qua aannemer en kosten geen enkele zorgen verder, wij hebben hier 0 euro kosten aan en hij vergoedt alles. Is heel erg betrokken, belt of komt bijna iedere dag om te kijken hoe het met ons gaat.
Superfijn dat het gevonden is en opgelost gaat worden!
Pagina: 1