Toon posts:

Proc. _EN_ case koeler na nieuwe CPU cooler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gisteren een andere CPU cooler gekocht een Spire met een coper heatsink en een alu spreader (5E34B3-H voor de kenners ;) ). Daarvoor had ik een Spire imitatie orb dinges van aluminium:)

Nu is dus mijn processor (Duron 650@900) van 47-48 naar 39 full load gegaan, dit komt waarschijnlijk doordat ik hiervoor koelpasta uit het spuitje heb gebruikt en bij de vorige gewoon dat roze spul dat er onder plakt. Maar mijn case temp is plots gedaald van 32-33 naar 27 continue bij dezelfde kamer temperatuur!

Heeft iemand hier een verklaring voor :?
Ik denk zelf dat deze heatsink de lucht misschien effectiever naar mijn casefans drukt?

/me snapt de daling van case temp toch niet echt...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:26

Arno

PF5A

--> [forum=22] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 17:01
Hmm nou een verre gok zou zijn.
Een orb gebruikt de luchtstroom in de kast om af te koelen.
De lucht in de kast wordt dus iets hoger.
Die pasta die je nu heb is silver paste.
En de cooler heeft een koperen plaat en dit zorgt voor een beter geleiding.
Het alluminium blok wordt veel meer Geforceerd gekoeld dan bij die ORB waardoor deze ook kouder is.
Dit alles bij mekaar zorgt voor een lagere case Temp.
>>WEL EEN HEEL KLEIN BEETJE PASTA GEBRUIKEN<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>NIET ALLES<<<<<<<<<<<<<
Want eigenlijk is je temp nog ff een paar graden te hoog.
http://www.spire.nl/products/5e34b3-H.htm

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 21:12

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Hoe meet jij je case temp? Als je de MB sensor bedoelt dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat deze door een orb beinvloed wordt omdat deze alle warme lucht om zich heen verspreid (meestal zit de MB sensor zelf niet echt ver van de CPU vandaan). De koeler die je nu hebt verspreid de lucht maar naar 2 kanten.

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 20:31 schreef LiGHtNiNG! het volgende:
Hoe meet jij je case temp? Als je de MB sensor bedoelt dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat deze door een orb beinvloed wordt omdat deze alle warme lucht om zich heen verspreid (meestal zit de MB sensor zelf niet echt ver van de CPU vandaan). De koeler die je nu hebt verspreid de lucht maar naar 2 kanten.
Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik meet de temp inderdaad gewoon met de mobo sensor, maar ik weet niet exact waar die zit. /me denkt dat dat het is :)

Nova:
Ik heb er ook maar een heel klein beetje op gedaan :)
Heb het zelfs nog wat afgeschraapt totdat er een bijna doorzichtig vliesje op zat.

Maar waarom vindt jij nu dat hij eigenlijk nog te warm word? Voor een 650@900 bij full load is dit toch een hele aardige temp of niet :?