Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spijker93
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19-04 10:35
Goedemiddag,

Ik ben met een nieuwe build bezig, waarvoor ik de Be quiet Light Base 900 FX heb gebruikt. In de build zitten 4 Light Wings 140mm fans. In totaal kunnen er 10 fans in, ik wil er dus ook nog graag 3 dezelfde bij kopen en 3 voor de waterkoeler gebruiken.

Nu heeft Be Quiet net de Silent Loop 3 420mm aangekondigd, maar die maakt gebruik van andere fans. Is het mogelijk, en een beetje te doen, dat als ik die koop, dat ik de fans eraf haal en daar ook Light Wings opzet?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:58
Als ik de installatiegids van de Silent Loop bekijk, moet je de ventilators bij installatie zelf nog monteren, dus je moet ze er zelfs niet afhalen als je er andere op wilt. Zolang het ook vierkante ventilators van 140 mm zijn, kun je andere ventilators gebruiken. De ventilators aansturen doe je uiteindelijk toch op het moederbord (of met een fan controller).

Nu hebben de ventilators van de Silent Loop 3 wel hoeken die (volgens de marketing dan) geoptimaliseerd zijn voor gebruik op radiatoren, dus dat voordeel doe je dan wel teniet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Ik heb zelf een 360 versie van coolermaster waar ik ook andere fans op heb gedaan. Zolang de gaten overeenkomen kan het. Maar zoals Mac hierboven al zegt, de fans die bij de AIO komen zijn vaak geoptimaliseerd voor radiatoren. Al heb ik er niets van gemerkt en draait die al een paar jaar zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spijker93
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19-04 10:35
Top, bedankt voor de snelle reacties. Dan ga ik het denk ik maar gewoon proberen.