badkamer: kleiner ligbad niet vindbaar in showrooms

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12-05 18:49
Ik krijg binnenkort een nieuwe woning,
maar de badkamer is aan vervanging toe.

het is geen supergrote badkamer circa 2.30m bij 2.05m
de maten zijn nog niet ingemeten.
Er is nu een ligbad circa 1600x700mm (gok kan ook 1800 zijn) en wasmachine aansluiting,
Daar willen we van maken douche en kleiner bad.
Op internet zijn baden te vinden van 1400x700 en zelfs 1300x700 (wisa berceto series)
https://www.wisa-sanitair.com/berceto-130x70-cm-wit.html

echter baden van dit formaat kan ik nergens terugvinden in showrrooms ook niet van de winkels die deze baden verkopen.

We willen weten of vrouw van 1.70, daar lekker in kan zitten.

Heb al diverse bouwmarkten geprobeerd maar daar staat niks opgesteld en in sanitair showrooms dus alleen grotere.

Heeft iemand tips en adviezen hoe dit probleem op te lossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 13:55
Die worden over het algemeen minder verkocht en staan daarom ook minder vaak opgesteld in showrooms is mijn idee.
Ik zou een mal maken van karton en proberen of de huidige badkuip inkorten met iets als een plank naar 1400 en proberen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je al wat showrooms gebeld om te vragen of ze zoiets hebben staan? Je hebt natuurlijk ketens als X2O, maar er zijn er vast meer. Doe een rondje bellen in de omgeving en je komt vast een stuk verder :)

Aanvullend: Mal maken kan, zou zelf gewoon op de bank / stoel / iets gaan zitten en de boeel nabootsen. bad van 140m moet dan ook nog de rand af van ca 5cm en dan ga je in de rug schuin naar beneden, dus je eindigt met misschien 100 cm beenruimte op de vloer van het bad. Dat kun je wel uitmeten (gewoon plankje op de stoel of bank en dan ben je al een heel eind.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-05 14:09
Of rechtstreeks bij de fabrikant proberen. Verwacht daar geen grote showroom maar alleen een demoruimte met hun modellen zodat vertegenwoordigers van sanitairzaken het ook kunnen zien. Zullen ze vast niet allemaal hebben, maar nee heb je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
The Eagle schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:06:
Heb je al wat showrooms gebeld om te vragen of ze zoiets hebben staan? Je hebt natuurlijk ketens als X2O, maar er zijn er vast meer. Doe een rondje bellen in de omgeving en je komt vast een stuk verder :)

Aanvullend: Mal maken kan, zou zelf gewoon op de bank / stoel / iets gaan zitten en de boeel nabootsen. bad van 140m moet dan ook nog de rand af van ca 5cm en dan ga je in de rug schuin naar beneden, dus je eindigt met misschien 100 cm beenruimte op de vloer van het bad. Dat kun je wel uitmeten (gewoon plankje op de stoel of bank en dan ben je al een heel eind.
ja heb al wat showrooms gehad en toen bleek dat ze alleen grote baden hadden,
contact opgenomen met winkel die het in assortiment had.
Het bleek dat ze alleen 1800 baden hadden opgesteld in showroom.
excuses ons assortiment is te groot zeggen ze dan.
Kan er natuurlijk prima naar toe maar niet voor het bad. of testen ervan.

Het nabootsen is een goed idee maar dan heb ik het liefst wel een bad uit dezelfde series maar groter. houding in bad is erg belangrijk voor de ervaring.

Ik vind het een goed idee zelf te gaan testen maar om zeker te zijn wil ik dus eigenlijk bijv. de wisa berceto serie in grotere maat te vinden in showroom of bouwmarkt, en dan doen also het de kleinere versie ervan is.

Maar dat is ook nog niet gelukt.

Jammer dat ik nog geen showroom heb gevonden waar ze wel inspelen op kleinere badkamer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:31
Met een kort bad 140 buiten lengte zit je altijd met je knieen boven water, ik vond het erg iritant , vandaar wij het bad er uit gesloopt hebben.In 30 jaar mischien maar 10 keer gebruikt, ja voor de kinderen was het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
ouwefreaker schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:46:
Met een kort bad 140 buiten lengte zit je altijd met je knieen boven water, ik vond het erg iritant , vandaar wij het bad er uit gesloopt hebben.In 30 jaar mischien maar 10 keer gebruikt, ja voor de kinderen was het perfect.
Ja ik ben ook bang dat plannen bijgesteld moeten worden, maar tzou fijn zijn als we dat zelf goed konden testen.
bij welke lengte begint dat knieën boven water?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
Renée1981 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:49:
[...]

Ja ik ben ook bang dat plannen bijgesteld moeten worden, maar tzou fijn zijn als we dat zelf goed konden testen.
bij welke lengte begint dat knieën boven water?
Mijn vrouw is 170 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
ja ik ben ook 1.70m.

Ik kan pas einde deze maand de badkamer inmeten, maar ga zeker kijken of we iets anders kunnen doen.

het vervelende is dat we de badkamer wel breder kunnen maken door een wand te verzetten, maar niet langwerpiger, dus dat is lastig als je zowel een douche wil als een lang ligbad ipv ligbad en wasmachine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:12

JanB

Het ken rotter !!!

Neem contact op met Wisa Sanitair (in je link staat in de bovenbalk 'Contact') en vraag ze waar je het bad bekijken kan.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
JanB schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:56:
Neem contact op met Wisa Sanitair (in je link staat in de bovenbalk 'Contact') en vraag ze waar je het bad bekijken kan.
Dat heb ik gedaan, ben benieuwd naar de reactie.

ze zijn een fabrikant en geen showroom dus tis even afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:12

JanB

Het ken rotter !!!

Renée1981 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:57:
[...]

Dat heb ik gedaan, ben benieuwd naar de reactie.

ze zijn een fabrikant en geen showroom dus tis even afwachten
Ze produceren het, dus ze willen het ook verkopen. Zij kennen de verkooppunten en zullen beter zicht hebben op welke verkooppunten het in de showroom hebben staan.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Is een hoekbad een optie eigenlijk? Daarmee kun je net wat meer ruimte creeren in bad zonder heel veel in te leveren op lengte. Moet natuurlijk qua opstelling ook wel te realiseren zijn.

En verder is een mal maken van karton best een prima oplossing. Vergeet niet dat het bad wat je toont van 130x70 op de bodem maar 80 is.

Mijn ervaring is dat als het bad minder lang en breed is dan regulier, het wel eens prettig kan zijn om een iets hoger bad te nemen (als dat natuurlijk gaat, ook qua instap). Anders zit je continue met je knieën boven water en kun je je lichaam nooit laten zakken in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
BlueKeenan schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:02:
Is een hoekbad een optie eigenlijk? Daarmee kun je net wat meer ruimte creeren in bad zonder heel veel in te leveren op lengte. Moet natuurlijk qua opstelling ook wel te realiseren zijn.

En verder is een mal maken van karton best een prima oplossing. Vergeet niet dat het bad wat je toont van 130x70 op de bodem maar 80 is.

Mijn ervaring is dat als het bad minder lang en breed is dan regulier, het wel eens prettig kan zijn om een iets hoger bad te nemen (als dat natuurlijk gaat, ook qua instap). Anders zit je continue met je knieën boven water en kun je je lichaam nooit laten zakken in het water.
ja ik zou eigenlijk een plaatje moeten delen van de badkamer zoals hij nu is

hij is ca 2300x2050 met aan de linkerzijde wastafel, toilet en kleine schacht, de rechterzijde eerst de wasmachine aansluiting en het ligbad.
in het midden zit raam met radiator.
2050is nou ook weer niet groot genoeg voor een hoekbad, wellicht wel mogelijk als we de muur verpplaatsen en de radiator vervangen door een sierradiator.

maar weet niet of hoekbad in goede aarde gaat vallen bij de andere gebruiker.
maar het is een optie als we een grotere verbouwing gaan uitvoeren.
En las het niet lukt met het kleiner bad -idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08:28
Ooit in het verleden naar deze gekeken: https://cleopatra.nl/shop...patra-ligbad-minerva-900/
Uiteindelijk niet geworden, maar heb het wel in een showroom uitgeprobeerd en het zat erg goed. Cleopatra heeft ook een grote showroom in Zaandam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moet die wasmachine er in blijven staan, en moet er ook nog een toilet in? Doe anders eens een plattegrond / foto van de situatie, kunnen we meedenken. 205*230 (als dat het al is) is niet heel groot, maar vaak is er meer mogelijk dan je denkt. Douche kan ook door een hoek heen, om maar eens een zijstraat te noemen. Of een bad met douchegedeelte ofzo.

En moet er ook nog een toilet in?

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 14-02-2025 19:50 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13:13
Volgens mij ben ik kleine baden wel tegengekomen in mijn zoektocht naar een extra lang ligbad...
Nou ja ligbad... dat zijn meer zitbaden voor mensen met een handicap.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb een bad, en de ruimte ervoor. Een bad van 200 cm waar ik helemaal in kan liggen, lekker warm en goed voor spierpijn.
Hiervoor had ik een hoekbad (van de vorige bewoners) waar mijn knieschijven niet onder water konden, ik ben 1m75 lang dus niet echt lang.

Gebruik ik het bad? Misschien tweemaal per jaar.

Tip: Overweeg geen bad te nemen, een klein bad heb je niets aan behalve dat je er dingen in kan handwassen. Investeer je geld in een goede douche cabine, eventueel met stoomfunctie als je toch even lekker warm wil worden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 06:53

Just_I

What did you just say?

Het bad dat je aangeeft in de topicstart heeft een maattekening op de pagina staan en eveneens in de productkenmerken staat het dat het oppervlak van de bodem 80cm is.
Ga eens op een bank zitten en met dan vanuit onderin de zitting (of leuning als je daartegen aan zit) 80 cm uit en plaat daar je tenen tegenaan.
Zo kan je proberen of het een prettige houding is voor langere tijd.

Persoonlijk (met 1,87m) zou ik zeggen, kijk naar een alternatief langer bad waarbij in ieder geval je benen kan strekken en bij voorkeur nagenoeg compleet kan liggen. Zonder je benen te kunnen strekken in bad gaat nooit echt comfortabel worden voor langere tijd, want badderen doe je doorgaans langer dan douchen.

Maargoed, waar je een klein bad kan zien of waar je er in kan zitten (liggen gaat niet), daar kan ik je ook niet bij helpen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:26
Kom op, hier staat een doorsnede met maten, even een paar plankjes spaanplaat laten zagen op maat en je hebt een pas bad. Elke bouwmarkt zaagt dat zo voor je. https://www.wisa-sanitair.com/berceto-130x70-cm-wit.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dat is best wel een kort bad, dan heb je of koude voeten, of koude knieën of koude tieten en schouders ben ik bang. of je moet een extra diep bad nemen, maar dan nog zit je niet echt heel lekker. je kan natuurlijk naar zo'n showroom en dan even een plankje erin op de lengte van het korte bad, dat is misschien het makkelijkst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
Bedankt voor alle reacties. Op populair verzoek hier een afbeelding

ik heb meerdere tekeningen voor plannen voor de badkamer, maar de winnaar zit er nog niet tussen omdat het bad niet kan zeg maar.
dit is de wensbadkamer.
het uitgangspunt is het creëren van een goed douche.
maar 1 van de 2 bewoners wil graag kunnen badderen en is 1.70 lang.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54328877488_261040004c_b.jpg

het wandje links kan worden verplaatst,
radiator voor het raam ook ,maar de lange wand kan niet langer gemaakt en de indeling van het toilet is niet echt flexibel.

Ik hoop dat de geïnteresseerden er een beter beeld bij hebben en een mening vormen.

Ikzelf ben nu op zoek naar waar ik dus kleinere baden kan vinden om te testen. wil 1400x700 testen.
Enb dan als we de sleutel hebben eind deze maand en kunnen inmeten kunnen beslissen wat we doen met het bad, of niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-05 17:52
Is een douche waarbij je in de badkuip staat niet veel praktischer in deze ruimte? Of moeten beide tegelijk gebruikt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:07
Heb je al eens een zitbad overwogen?
Die zijn in die maat beter verkrijgbaar, maar of ze ook ergens in een showroom staan weet ik niet.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07:23
Ik zou helemaal geen bad nemen. Douche is voldoende.

Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:10
Als je niet in de badkuip wil douchen is WC eruit, bad onder 45 erin de enige oplossing.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
JukeboxBill schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:32:
Heb je al eens een zitbad overwogen?
Die zijn in die maat beter verkrijgbaar, maar of ze ook ergens in een showroom staan weet ik niet.
Dat was mijn gedachte , amar ze staan niet in showrrooms.

Als iemand het wel weet te vinden hoor ik het graag.

Ik heb een vraag uitstaan bij een fabikant maar nog geen reactie ontvangen,

als iemand een idee heeft wat voor bad er zou moeten komen, graag,

ik geef pas op zodra ik de echte maten heb en indeling.

We willen niet in het bad douchen omdat we veel vaker douchen dan het bad gebruiken.

Als het niet lukt met het bad , mijn opinie geen bad nemen, maar daar denk de badgebruiker misschien anders over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:13

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Er bestaan baden met een doucheplateau. Dan is het voeteneinde rond en plat zodat je daar makkelijk kan staan om te douchen. Dat is wat ik gebruik. Ik douche nagenoeg elke dag en ga 1-2 keer in de week 'in' bad.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:31
Bad onder het raam, wc tussen bad en douche.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:30
Of een japans houten bad, Furo/Ofuro. Is een soort hoge tobbe-model.
Kan je tot je nek onder water zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:16
AtRi schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:37:
WC verplaatsen is vaak lastig ivm afvoer. Misschien dat wc kan op de plaats van de wastafel, bad onder het raam en wastafel tussen bad en douche in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Trichoglossus schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:44:
Of een japans houten bad, Furo/Ofuro. Is een soort hoge tobbe-model.
Kan je tot je nek onder water zitten.
Daar heb je deze kunststof uitvoeringen tegenwoordig ook van:

https://www.praxis.nl/bad...ucket-200l-grijs/10253003

Stuk goedkoper, verplaatsbaar, lekker in de tuin als het zomer is :)

Een japans houten bad is natuurlijk wel een stuk mooier.

[ Voor 7% gewijzigd door souljah1h op 15-02-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPeters
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:06
AtRi schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:37:
Als dit kan lijkt me de beste optie. Kan je bad iets langer en levert misschien ook nog wat ruimte op voor de wastafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:31
Waarschijnlijk zit de afvoer in de hoek waar nu de wc staat, je zou ws met de afvoer onder het bad door kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
DPeters schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:17:
[...]

Als dit kan lijkt me de beste optie. Kan je bad iets langer en levert misschien ook nog wat ruimte op voor de wastafel.
dat wordt een zeer duur toilet gezien de toestand met de leidingen maar ik ga het eens navragen hoe makkelijk dat toilet te verhuizen is

mijn eigen verstand zegt dat het niet gaat lukken het tolet tgegen de andere wand te plaatsen..

inde huidige toestand zit namelijk toilet op eerste verdieping boven toilet begane grond. en je kan een kleine schacht zien in de hoekk

[ Voor 23% gewijzigd door Renée1981 op 15-02-2025 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
peter13579 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:44:
[...]

WC verplaatsen is vaak lastig ivm afvoer. Misschien dat wc kan op de plaats van de wastafel, bad onder het raam en wastafel tussen bad en douche in?
op zich een goede maar wc heeft meer ruimte nodigd an wastafel en de douche heeft ook ruimte nodig!

Ja toilert verzeulen wordt lastig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Ervaring hier.
Het is krap maar vermoedelijk mogelijk.
Tip 1: het zal veel tijd kosten om tot voor jullie de beste oplossing te komen. Neem die tijd. Je moet op zoek naar producten en oplossingen voor jullie situatie.
Tip 2: als je alles in deze kleine badkamer wil (bad, douche, toilet, wastafel), wordt het duur. Je kunt namelijk niet de standaard producten gebruiken die massaal gemaakt worden, maar hebt niche producten nodig. Dat kost wat (maar dan heb je ook wat).
Tip 3: alle onderdelen in de badkamer hebben ruimte nodig waarin je je kunt bewegen. Je wil achter de wastafel staan, voor het toilet, je wil in bad kunnen stappen, etc. De efficiëntste oplossing is die waarbij er slechts 1 stukje vloer over is dat voor de bewegingsruimte van alle onderdelen gebruikt wordt.
Tip 4: meten, meten, meten. Elke cm telt. En vergeet de dikte van de tegels niet! Dat is al gauw een paar cm in totaal.
Tip 5: als de deur naar buiten kan draaien: zeker omhangen. Dat geeft meer ruimte binnen.

Hier een eerste schets (gemaakt op basis van een badkamer die ik ken):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMafi62gGnefbr4PANlaVaiyr8c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kb96UDDq03nK5v4Z4jgbXgIa.png?f=user_large

Er zit een afgeschuind bad in zodat er vloeroppervlak vrij blijft. De WC is iets verschoven. En er is een maatwerk inloopdouche met afgeschuinde hoek zodat je genoeg plek hebt bij de wastafel.
Langs de lange wand is gebruikt: 75 + 60 + 80 = 215 cm. De wand is 234, dus dat past net.

Nogmaals, dit is een eerste schets. Een startpunt zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-05 15:21
https://www.hornbach.nl/p...l-a-170x80x45-cm/5857608/

Dit bad hebben wij genomen in onze badkamer van 4,2 m2 en daardoor past het goed. Het smalle deel is 55 cm breed, ideaal voor een krappe badkamer. Een korter bad had ik met 1,83 trouwens niet willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
micky_ schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:32:
Ervaring hier.
Het is krap maar vermoedelijk mogelijk.
Tip 1: het zal veel tijd kosten om tot voor jullie de beste oplossing te komen. Neem die tijd. Je moet op zoek naar producten en oplossingen voor jullie situatie.
Tip 2: als je alles in deze kleine badkamer wil (bad, douche, toilet, wastafel), wordt het duur. Je kunt namelijk niet de standaard producten gebruiken die massaal gemaakt worden, maar hebt niche producten nodig. Dat kost wat (maar dan heb je ook wat).
Tip 3: alle onderdelen in de badkamer hebben ruimte nodig waarin je je kunt bewegen. Je wil achter de wastafel staan, voor het toilet, je wil in bad kunnen stappen, etc. De efficiëntste oplossing is die waarbij er slechts 1 stukje vloer over is dat voor de bewegingsruimte van alle onderdelen gebruikt wordt.
Tip 4: meten, meten, meten. Elke cm telt. En vergeet de dikte van de tegels niet! Dat is al gauw een paar cm in totaal.
Tip 5: als de deur naar buiten kan draaien: zeker omhangen. Dat geeft meer ruimte binnen.

Hier een eerste schets (gemaakt op basis van een badkamer die ik ken):

[Afbeelding]

Er zit een afgeschuind bad in zodat er vloeroppervlak vrij blijft. De WC is iets verschoven. En er is een maatwerk inloopdouche met afgeschuinde hoek zodat je genoeg plek hebt bij de wastafel.
Langs de lange wand is gebruikt: 75 + 60 + 80 = 215 cm. De wand is 234, dus dat past net.

Nogmaals, dit is een eerste schets. Een startpunt zeg maar.
wat mooi en wat aardig dat je de moeite hebt genomen mooie photoshop te maken zal deze onthouden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• micky_
  • Niet online
Renée1981 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:43:
[...]

wat mooi en wat aardig dat je de moeite hebt genomen mooie photoshop te maken zal deze onthouden :P
Powerpoint, het ultieme ontwerptool _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micky_
  • Niet online
mathelicious schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:09:
https://www.hornbach.nl/p...l-a-170x80x45-cm/5857608/

Dit bad hebben wij genomen in onze badkamer van 4,2 m2 en daardoor past het goed. Het smalle deel is 55 cm breed, ideaal voor een krappe badkamer. Een korter bad had ik met 1,83 trouwens niet willen hebben.
Goeie! Langer en niet duur.
Wel 80 cm breed waardoor het nog krapper wordt met wastafel en douche. Maar kan wel.

Kijk @Renée1981 daarom is het zoveel werk. Je zoekt je wezenloos naar precies dat product dat maakt dat alles in de badkamer past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micky_
  • Niet online
Wij zijn (ook) eindeloos met (te) kleine badkamers in de weer geweest. Hier onze ervaringen:
  • Overweeg om het bad in de slaapkamer te plaatsen (als er plek is). Het is veel leuker om daar te badderen en in de badkamer heb je een zee van ruimte voor de rest. Dit is wat wij uiteindelijk gedaan hebben.
  • Een douchebad. Dan zijn alle ruimteproblemen meteen de wereld uit. Maar de meeste douchebaden zijn niet mooi én voor een douche moet je erin klimmen.
  • Een flink hoekbad en geen douche. Dat hebben we jaaaaaaren gehad en vonden we helemaal te gek. Een hele mooie uitstraling en douchen gaat prima (zelfs zonder badscherm) omdat het heel royaal is. Je kunt er ook prima met z'n 2en in omdat het breed is. Zie het plaatje.
  • Een kort maar heel diep bad, waarin je met opgetrokken benen zit, en het water tot je nek staat. Dit was oorspronkelijk onze keuze. Ik kon dit indertijd alleen vinden in de UK (klik). Maar toen kwam Brexit en kon er qua export niets meer. Met zo'n bad krijg je automatisch veel ruimte voor de rest. Zie het plaatje.
En natuurlijk kun je voor veel geld ook een vrijstaand bad(je) kopen waarin Cameron Diaz te zien was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-waBxSGqsOQ0UNWRrKia_IyjCB4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XskHq0ofQm0q1wP1D20UniIU.png?f=fotoalbum_large

Links met hoekbad, rechts met kort extra diep bad. In het eerste geval is er zelfs genoeg ruimte voor een kast e/of een extra grote wastafel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 21:16

inXs

known as inXs

Wij hebben dit:: https://tubble.com/nl/pro...izTPgsYBXmqhoCWGcQAvD_BwE

Wij wilden eerst ook een kleiner bad, maar na veel testen niet gedaan. Dan maar deze! Met elektrische pomp binnen een minuut vol, na het badderen kan hij de kast in. Is in gebruik echt wel een prettig bad verder.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-05 14:09
micky_ schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:32:
Er zit een afgeschuind bad in zodat er vloeroppervlak vrij blijft. De WC is iets verschoven.
Dan kan de wc nog wel 10 cm naar boven en dan een langer bad erin. Als je aan die kant de ligkant van het bad plaatst, kan de afvoer van het toilet onder/langs het bad weer de muur in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:37
Heb je wel eens bij de Hornbach gekeken? Die hebben soms ook baden in de winkel staan.
Deze b.v.

https://www.hornbach.nl/p...zza-140x70x40-cm/8488274/

Edit: zie dat deze al voorbij was gekomen. En is er geen mogelijkheid om een van de muren te verleggen zodat een slaapkamer wat kleiner wordt en er meer ruimte ontstaat voor de badkamer?

[ Voor 36% gewijzigd door sahinasappelsap op 17-02-2025 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 22:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Volgens mij hebben wij zelfs een 1,50m versie, die extra diep is. Mijn vrouw is ook 1,70m en kan daarin liggen met de knieën gebogen en komt dan met haar knieën iets boven het water uit.

Deze is door Brugman geleverd.

Dit bad is een Duvarit D-code 1500x750mm.

Uiteindelijk hebben wij voornamelijk voor de jongste een bad gedaan en evt kleinkinderen in de toekomst (al duurt dat hopelijk nog even)

Hierdoor hebben we een douch breedte van 1,70m kunnen realiseren.. wat heel relaxed is.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Bad er uit laten, douche in de hoek tegen buitenmuur , wastafel waar je nu de douche getekend hebt.
Of douche daar zetten waar nu getekend, en wastafel waar het bad getekend is.
Ik heb een soort gelijke ruimte met zelfs nog een hoek van 65 cm er in.

[ Voor 23% gewijzigd door ouwefreaker op 18-02-2025 00:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renée1981
Hier een update van de badkamer verbouwing.
Hij is uitgesteld want we kwamen er niet snel genoeg uit.

Wel is de keuze gemaakt: het ligbad weg te laten want er is geen plek voor.
Dit is het laatste plan voor de badkamer.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54440998200_8e2c5a6913_c.jpg

Nog bedankt voor alle tips we zijn er nu van overtuigd dat dit de beste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 22:41

VW-Arjan

★★★★★

Deur naar buiten laten draaien scheelt al, heb je iets mee ruimte voor je wastafel.
Linker wand verzetten en dan links onderin een hoekbad, die zijn dacht ik 135x135
Links bovenin heb je dan ruimte voor ene flinke douche.

Is er geen andere plek voor je wasmachine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
VW-Arjan schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:02:
Deur naar buiten laten draaien scheelt al, heb je iets mee ruimte voor je wastafel.
Linker wand verzetten en dan links onderin een hoekbad, die zijn dacht ik 135x135
Links bovenin heb je dan ruimte voor ene flinke douche.

Is er geen andere plek voor je wasmachine?
de wasmachine is verdwenen naar de zolder.

het eerste plaatje is oud het 2e is nieuw.
de wastafel komt naast de douche tegenover het toilet.

de douche is 900x1200, moet nog wel gevonden worden dus kan ook andere mat worden.

deur naar buiten van badkamer agat helaas niet geburen zou wel handiger zijn voor badkamer zelf.

[ Voor 15% gewijzigd door Renée1981 op 09-04-2025 19:07 ]

Pagina: 1