Nieuwe telefoon besteld, lege doos kwam aan. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OhkamiWolf
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 05-03 16:51
Ik heb afgelopen maandag, 10 Februari, een nieuwe telefoon bij X winkel besteld. Volgende dag belt de postbode (PostNL) aan met een leeg doosje. Na korte inspectie is het duidelijk dat iemand het doosje heeft opengesneden en de telefoon heeft gestolen. Helaas wel getekend, maar binnen enkele seconde daarna de postbode achterna en gevraagd om de zending te weigeren. Dat duurde allemaal langer dan gewenst want de er was iets met de scanner, maar goed, zending uiteindelijk geweigerd.

Toen met de winkel gebeld. Ze moeten een onderzoek starten, en ze weten niet hoe lang dat duurt. Huh? Zit ik zonder telefoon en zonder geld terwijl het toch duidelijk is dat het al voordat het mijn wijk binnenkwam al leeg was, dat kunnen de postbodes volgens mij makkelijk bevestigen. Gaan ze mij beschuldigen dat ik zelf de telefoon heb gestolen?

Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij adviseren hoe ik mijn onschuld kan bewijzen (en zodanig mijn telefoon mag ontvangen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-05 16:14
Jij hoeft zelf niet te bewijzen dat de telefoon er niet is. De winkel moet bewijzen dat hij er wel is. Het probleem ligt dus bij de winkel en ze zullen je gewoon een nieuwe moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:33
Normaliter zal dit geen probleem zijn, zeker niet wanneer de postbode het ook vastgesteld heeft bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-04 16:26
10de besteld, 11de geleverd maar geweigd, nu is het de 14de.

Wat is er op de 12de en 13de vanuit de winkel gecommuniceerd?

Onschuld hoef je niet bewijzen, schuld wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
je moet gewoon even geduld hebben,
kan makkelijk een week of 2 kosten.

tot die tijd zit jij idd zonder geld en telefoon...
Je kan natuurlijk claimen dat je geen zending hebt ontvangen, en technisch klopt het.
Maar verwacht niet dat je dan sneller iets krijgt.. ze zullen hoe dan ook eerst eens goed naar de casus kijken

[ Voor 64% gewijzigd door jack zomer op 14-02-2025 14:04 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsCAD
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Volgens mij moet je de winkel de tijd geven onderzoek te doen, maar moet de winkel aantonen dat ze een telefoon geleverd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OhkamiWolf
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 05-03 16:51
Duke of Savage schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:01:
10de besteld, 11de geleverd maar geweigd, nu is het de 14de.

Wat is er op de 12de en 13de vanuit de winkel gecommuniceerd?

Onschuld hoef je niet bewijzen, schuld wel.
Op de 11e heb ik contact met ze gehad en hebben ze mij gevraagd voor een verklaring. Sindsdien geen contact gehad totdat ik zelf met ze belde (op de 12e), maar toen konden ze mij niks nieuws vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:50
Dit is mij ook eens overkomen in combinatie met het afsluiten van een telefoonabonnement bij KPN. Ik zou twee pakketjes bezorgd krijgen waarvan één mijn nieuwe telefoon en een ander, niet relevant pakket. Het niet relevante pakket werd netjes bezorgd maar mijn telefoon niet. Toch gaf PostNL aan dat beide pakketten bezorgd waren en dat er zelfs getekend was voor de telefoon maar dat was overduidelijk niet mijn handtekening.

Ik heb melding gemaakt hiervan bij KPN. Zij hebben de bestelling geannuleerd, het abonnement stop gezet en alle kosten terugbetaald. Ik kon dan weer opnieuw een abonnement met telefoon bij ze aanvragen. Leverde wel een paar dagen vertraging op maar verder geen man overboord. KPN heeft toen nog een onderzoek bij PostNL laten starten. Die belde me ruim 4 maanden later nog eens op of ik camerabeelden had van de postbezorger die dus maar één van de twee pakketjes kwam bezorgen. Helaas voor hun was de retentie op mijn videocamera maar 3 maanden.

Lang verhaal kort; de verkoper is verantwoordelijk voor de levering van de telefoon. Of ze dat via PostNL, postduif of limousine met rode loper doen, is niet jouw zorg. Vooralsnog heb jij betaald voor een product en heeft de verkoper niet geleverd en moeten ze dat alsnog gewoon doen. Jij hebt verder niets met PostNL te maken, noch het afwachten van enig onderzoek.

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:20

paQ

Warbringer schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:36:
Dit is mij ook eens overkomen in combinatie met het afsluiten van een telefoonabonnement bij KPN. Ik zou twee pakketjes bezorgd krijgen waarvan één mijn nieuwe telefoon en een ander, niet relevant pakket. Het niet relevante pakket werd netjes bezorgd maar mijn telefoon niet. Toch gaf PostNL aan dat beide pakketten bezorgd waren en dat er zelfs getekend was voor de telefoon maar dat was overduidelijk niet mijn handtekening.
ooeee... dat is ook idd wel een nare ... uh... methode...zeg maar
Je laten tekenen voor het pakje waar niet voor getekend hoefde te worden (want wie kijkt daar naar in hemelsnaam) en dan het pakje waarvoor getekend moet worden niet leveren.
damn :X

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:36
OhkamiWolf schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:18:
[...]

Op de 11e heb ik contact met ze gehad en hebben ze mij gevraagd voor een verklaring. Sindsdien geen contact gehad totdat ik zelf met ze belde (op de 12e), maar toen konden ze mij niks nieuws vertellen.
Dus na een hele dag heb je nog niks gehoord, schandalig |:(

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
@fopjurist
Daar was ook een uitspraak over als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Boerenlater schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:27:
@fopjurist
Daar was ook een uitspraak over als ik me niet vergis.
Ik ben niet bekend met een uitspraak waarbij iemand het onderzoek van de verkoper niet wilde afwachten. Dat de verkoper de telefoon alsnog moet leveren is wel duidelijk. Ik verwacht dat de verkoper dat na een onderzoek ook wel zal doen. Op de korte termijn heeft TS een aantal opties: (1) afwachten, (2) de verkoper een redelijke termijn stellen voor de levering en eventueel daarna de koop ontbinden en ergens anders bestellen, of (3) via een kort geding snelle levering afdwingen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Pagina: 1