Ik heb afgelopen maandag, 10 Februari, een nieuwe telefoon bij X winkel besteld. Volgende dag belt de postbode (PostNL) aan met een leeg doosje. Na korte inspectie is het duidelijk dat iemand het doosje heeft opengesneden en de telefoon heeft gestolen. Helaas wel getekend, maar binnen enkele seconde daarna de postbode achterna en gevraagd om de zending te weigeren. Dat duurde allemaal langer dan gewenst want de er was iets met de scanner, maar goed, zending uiteindelijk geweigerd.
Toen met de winkel gebeld. Ze moeten een onderzoek starten, en ze weten niet hoe lang dat duurt. Huh? Zit ik zonder telefoon en zonder geld terwijl het toch duidelijk is dat het al voordat het mijn wijk binnenkwam al leeg was, dat kunnen de postbodes volgens mij makkelijk bevestigen. Gaan ze mij beschuldigen dat ik zelf de telefoon heb gestolen?
Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij adviseren hoe ik mijn onschuld kan bewijzen (en zodanig mijn telefoon mag ontvangen)?
Toen met de winkel gebeld. Ze moeten een onderzoek starten, en ze weten niet hoe lang dat duurt. Huh? Zit ik zonder telefoon en zonder geld terwijl het toch duidelijk is dat het al voordat het mijn wijk binnenkwam al leeg was, dat kunnen de postbodes volgens mij makkelijk bevestigen. Gaan ze mij beschuldigen dat ik zelf de telefoon heb gestolen?
Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij adviseren hoe ik mijn onschuld kan bewijzen (en zodanig mijn telefoon mag ontvangen)?