Vraag

• dezzie
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17-03-2025
Goedemorgen,

Mijn vraag is als volgt. Ik ga over van Caiway naar Delta omdat ze nu een goede aanbieding hebben. Echter zal ik dan overgezet worden van AON naar XGS-PON. Ik heb nu alleen eigen hardware dmv een SFP module die in mijn Omada ER7212PC. Dit werkt prima. Echter ondersteund de ER7212PC geen SFP+ dus ben ik op het forum gaan lezen en zelf wat gaan opzoeken op het internet.

Bij Routershop.nl hebben ze SFP+ Media Converter met een Zaram SFP+ Module te koop en ik lees dat er ook mensen zijn die de Nokia XS-010X-Q gebruiken. Er zit nogal een prijsverschil tussen beide.

Mijn vraag is of het uitmaakt welke van de 2 ik gebruik. Is de Nokia niet eigenlijk hetzelfde, maar met een mooier verpakking?

Groet Frank

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:59
SFP en SFP+ zijn redelijk backwards compatible met elkaar.
Een SFP+ router/switch accepteert altijd wel een SFP module voor 1Gbps snelheden.
Andersom kunnen veel SFP+ modules (maar niet allemaal) ook op SFP snelheden werken in een SFP router/switch.

Wil je SFP+ snelheden kunnen halen?
Dan is het wellicht tijd om je Omada te upgraden naar een versie met SFP+ ondersteuning...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• dezzie
Bedankt voor je antwoord GarBaGe,

Zo had ik er nog niet naar gekeken. Ik hoef voor nu geen SFP+ snelheden te halen. Ik zal gaan zoeken of ik zo'n module kan vinden op het internet. Mocht iemand zo weten welke SFP+ module zou gaan werken in de SFP poort van mijn Omada ER7212PC, dan hoor ik het graag. Dit zou ik een mooie oplossing vinden voor nu.

• dezzie
Internet geeft eigenlijk alleen maar aan dat een SFP+ module in een SFP poort niet gaat werken, voor zover ik kan vinden.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:02
dezzie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:49:
Internet geeft eigenlijk alleen maar aan dat een SFP+ module in een SFP poort niet gaat werken, voor zover ik kan vinden.
Ik zou gewoon een generieke ONT(icm ethernet) op de kop tikken en tzt een Zaram los aanschaffen.