Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezzie
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17-03 12:09
Goedemorgen,

Mijn vraag is als volgt. Ik ga over van Caiway naar Delta omdat ze nu een goede aanbieding hebben. Echter zal ik dan overgezet worden van AON naar XGS-PON. Ik heb nu alleen eigen hardware dmv een SFP module die in mijn Omada ER7212PC. Dit werkt prima. Echter ondersteund de ER7212PC geen SFP+ dus ben ik op het forum gaan lezen en zelf wat gaan opzoeken op het internet.

Bij Routershop.nl hebben ze SFP+ Media Converter met een Zaram SFP+ Module te koop en ik lees dat er ook mensen zijn die de Nokia XS-010X-Q gebruiken. Er zit nogal een prijsverschil tussen beide.

Mijn vraag is of het uitmaakt welke van de 2 ik gebruik. Is de Nokia niet eigenlijk hetzelfde, maar met een mooier verpakking?

Groet Frank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 15:55
SFP en SFP+ zijn redelijk backwards compatible met elkaar.
Een SFP+ router/switch accepteert altijd wel een SFP module voor 1Gbps snelheden.
Andersom kunnen veel SFP+ modules (maar niet allemaal) ook op SFP snelheden werken in een SFP router/switch.

Wil je SFP+ snelheden kunnen halen?
Dan is het wellicht tijd om je Omada te upgraden naar een versie met SFP+ ondersteuning...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezzie
Bedankt voor je antwoord GarBaGe,

Zo had ik er nog niet naar gekeken. Ik hoef voor nu geen SFP+ snelheden te halen. Ik zal gaan zoeken of ik zo'n module kan vinden op het internet. Mocht iemand zo weten welke SFP+ module zou gaan werken in de SFP poort van mijn Omada ER7212PC, dan hoor ik het graag. Dit zou ik een mooie oplossing vinden voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezzie
Internet geeft eigenlijk alleen maar aan dat een SFP+ module in een SFP poort niet gaat werken, voor zover ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:38
dezzie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:49:
Internet geeft eigenlijk alleen maar aan dat een SFP+ module in een SFP poort niet gaat werken, voor zover ik kan vinden.
Ik zou gewoon een generieke ONT(icm ethernet) op de kop tikken en tzt een Zaram los aanschaffen.