Bijzonder cynische reacties op Big Brother Award

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Reinoud95
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 17:18
Artikel: nieuws: DPG Media wint Big Brother Award voor advertentietracking
Auteur: @TijsZonderH

In november vorig jaar werd er in de podcast openhartig gesproken over kwetsende comments van mede-Tweakers, voornamelijk over objectiviteit en neutraliteit van reviews. Voor mij een moment om niet te vergeten en een herhaling van het feit dat er achter al die tekst en content gewoon echte mensen echt hun best doen.

Des te meer schrik ik er van om bij het artikel over de Big Brother Award van gisteren precies dezelfde cynische geluiden terug te zien. Wederom kan tweakers niks goed doen. Zelfs wanneer in de comments duidelijk en transparant de voordelen worden herhaald van een tweakers abonnement en advertentievrij content consumeren wordt dit afgedaan als hebberig en onredelijk. Wanneer wordt gedeeld dat een abonnement een directe bijdrage is aan de journalistiek van tweakers wordt hier met afgunst naar gekeken, alsof de kwaadaardige boosheden van DPG media dit nooit zouden toestaan onder hun kwaadaardige en geldlustige bewind.

Ik weet niet zo goed wat mensen nog verwachten. Dat er ergens een miljardair de redactie financiert, uit liefde van open media? Dat iedere andere tweaker een abonnement neemt, zodat zij dat niet hoeven te doen? Wanneer zijn we nog tevreden?

Lieve mede-tweakers, het zijn allemaal maar mensen. Ook bij de tweakers redactie, en ook bij DPG media. Geef ze een keer het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:17

Pazo

Mroaw?

Mee eens, goed verwoord.
Ik reageer er eigenlijk nooit op, maar ik denk altijd bij het lezen van dat soort reacties: als je er zo aan stoort, zo erg vind, wat doe je hier dan nog? Ga dan lekker ergens anders heen. Tweakers is heel transparant hierover.

Ook ik ben tegen advertenties en tracking. En ja ook ik blokkeer op dat gebied alles wat maar mogelijk is. Maar ik hou ook van Tweakers, en daarom heb ik een abonnement. Dat is dan het minste wat je kan doen ipv zeuren dat het allemaal niet deugt, maar ondertussen wel gebruik van Tweakers blijven maken.

Keep up the good spirit Tweakers!

[ Voor 5% gewijzigd door Pazo op 14-02-2025 09:10 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:18
Dat is helaas de samenleving waar we nu in leven. Mensen geloven in hun 'eigen waarheid' en dat soort onzin. Lekker downvoten en negeren dat soort nutteloze opmerkingen. Met een goede onderbouwing mag het natuurlijk wel. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:09

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik waardeer de mooie woorden en het feit dat je ook een abonnement neemt om ons te steunen :) Dank je wel voor beide!

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Tweakers (.net :) ) maakt het beste van de situatie. Je kan niets anders concluderen dan dat.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodje144
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14-02 15:25
Het is meer het feit dat Tweakers de wet overtreed ... Maar Tweakers hun reactie is, maar van DPG moeten we de wet overtreden.

En als je onderbouwde kritiek geeft wordt dat weggehaald

DPG heeft ook een Europese lening gehad van 120 miljoen euro gisteren...

En het feit is dat je op het forum politiek correct moet zijn. Er zijn tal van voorbeelden hiervoor.

Ik ben een moderator op een subreddit waar er gewoon een discussie gevoerd kan worden. Hier is dat niet en wordt het topic gesloten

Dan stuur je een prive bericht naar de desbetreffende moderator.. en die geef aan dat ik het maar moet mailen naar het feedback adres.. waar geen reactie van komt.. paar dagen gewacht..

Als Tweakers nu transparant is en openheid geeft.. maar ja DPG wilt dat niet en wie financieert Tweakers? DPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:40

Esumontere

Floep, banaan.

Roodje144 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:25:
Het is meer het feit dat Tweakers de wet overtreed ... Maar Tweakers hun reactie is, maar van DPG moeten we de wet overtreden.

En als je onderbouwde kritiek geeft wordt dat weggehaald

DPG heeft ook een Europese lening gehad van 120 miljoen euro gisteren...

En het feit is dat je op het forum politiek correct moet zijn. Er zijn tal van voorbeelden hiervoor.

Ik ben een moderator op een subreddit waar er gewoon een discussie gevoerd kan worden. Hier is dat niet en wordt het topic gesloten

Dan stuur je een prive bericht naar de desbetreffende moderator.. en die geef aan dat ik het maar moet mailen naar het feedback adres.. waar geen reactie van komt.. paar dagen gewacht..

Als Tweakers nu transparant is en openheid geeft.. maar ja DPG wilt dat niet en wie financieert Tweakers? DPG.
Ik lees hier een hoop cynisch geblaat, zonder enig voorbeeld of onderbouwing. De onderbouwing "er zijn tal van voorbeelden hiervoor" is nutteloos. Interessant genoeg bestaat jouw account 1 dag, heb je op dit account exact 1 forumpost geplaatst en is je "ervaring" op Tweakers dus niet bepaald groot.

[ Voor 6% gewijzigd door Esumontere op 14-02-2025 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

En dat zal best wel. Grote bedrijven en grote organisaties, ik heb er ook ervaring mee. In alle eerlijkheid vind ik het bijzonder hoeveel autonomie Tweakers heeft - daar mag je alleen maar blij mee zijn.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-09 23:11
Eens met je standpunt! Maar vergeet niet dat de meeste Tweakers-consumeerders al die podcasts e.d. niet luisteren, en dus eea aan context missen.

Lekker mee roeptoeteren over <big company bad mkay> is een stuk makkelijker en in de mode tov inlezen en inleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Nog sterker; Tweakers heeft jarenlang aangegeven dat ze vonden dat ze niets fout deden terwijl de artikelen je om de oren vlogen met het bewijs dat ze wel degelijk wat fout deden. Nog naast het feit dat de artikelen je om de oren vlogen waaruit bleek dat wat Tweakers deed *gevaarlijk* was voor hun gebruikers en ook dat werd afgedaan met een "Nietus" en niet heel veel meer.

Er zit een enorme geschiedenis achter dat cynisme, @Reinoud95.
En nee, @Esumontere , mijn account is al heel wat langer dan 1 dag oud..... Ik kan nog klagen over "vroeger was alles beter" :-p (maar dat is hier niet het punt).
Het punt is dat de Big Brother award absoluut terecht is en dat je bij een dergelijk artikel dus kunt verwachten dat al diegenen die jarenlang gezegd hebben dat het beleid onacceptabel is, zich gesteund voelen door een dergelijk iets.

Don't get me wrong. Ik ben heel blij met Tweakers en met veel van het werk wat er in gaat. Maar de hele advertentie farce is indertijd de reden geweest dat ik mijn jarenlange abo opgezegd heb.
Pagina: 1