• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-04 12:08
Hoi allen,

Ik heb in mijn huis op tal van lampen fibaro dimmers, op spots, led lampjes met bypass 2's. enz.
Echter hebben we nu een nieuwe hanglamp met 9 G4 halogeen lampjes er aan maar die blijven maar knipperen.

Ook met een bypass. hij gaat eerst van super zacht naar steeds harder wat er top uit ziet tot hij eenmaal begint met knipperen en dat houd niet op.

Deze zit aangesloten op een dimmer zonder schakelaar.
Ik vraag me af wat ik nu moet doen want heb dit nog niet eerder gehad. heb hem al een aantal keer laten caliberen op de modus met bypass. (en ook zonder)

Wel zie ik dat er nog een dimmer driver op zit misschien is dat de boosdoener? Of moet ik LED g4 lampjes proberen.

Ik heb geen idee meer.
Hier 2 fotos 1 gewoon aangesloten en de ander met de bypass er bij.
Het is even tijdelijk aangesloten op deze manier om hem goed te testen. is aan het plafond een stuk vervelender.

op het witte kastje staat Triac constant voltage dimming driver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COQsaJauzurlOMaSyVdLsPLuPVk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rtvd1Uew49g4l36cTVLhHLlu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSRF4Dnu0HW2c0DSAukyLA9TuQI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9StLH3njCoHTSCCfrfKRHxSF.png?f=fotoalbum_large

• Wisn
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01:55
Ik heb dit probleem ook gehad met een dimmer driver achter een Fibaro dimmer 2. Ik heb van alles geprobeerd om het werkend te krijgen. Heb zelfs geprobeerd de dimmer in de lamp eerst een stuk te laten dimmen direct op een schakelaar en vervolgens de Fibaro dimmer aan te sluiten maar de enige oplossing die werkte was de dimmer driver te vervangen door een gewone driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:26
ook geprobeerd wat het effect is van parameters 30-40? En calibratie al geforceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-04 12:08
emielbf schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 07:18:
ook geprobeerd wat het effect is van parameters 30-40? En calibratie al geforceerd?
Ja wel mee gespeeld inderdaad maar niet gelukt.
Wisn schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:51:
Ik heb dit probleem ook gehad met een dimmer driver achter een Fibaro dimmer 2. Ik heb van alles geprobeerd om het werkend te krijgen. Heb zelfs geprobeerd de dimmer in de lamp eerst een stuk te laten dimmen direct op een schakelaar en vervolgens de Fibaro dimmer aan te sluiten maar de enige oplossing die werkte was de dimmer driver te vervangen door een gewone driver.
ja vermoed dat dat mogelijk het issue is inderdaad. Dimmer op een dimmer niet echt een top idee.

Edit
Ok issue gevonden.
Er moesten Led modules is van precies max 1.2 watt alles daarboven en hij ging knipperen ook zonder fibaro dimmer.
Heb er nu wel 1 bypass opgezet anders kon ik hem niet zacht genoeg krijgen. Maar alles werkt nu. Vind zelf de halogeen spots mooier warmer en die kunnen nog zachter dan deze maar het is niet anders ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door mr3000 op 14-02-2025 14:41 ]