PC verliest stroom en valt uit

Pagina: 1
Acties:

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Ik heb sinds gisteren een msi trio 5090 en sinds installatie klapt mijn pc uit na 30minuten gamen (2 keer gebeurd) De GPU voelt niet warm aan de 12vphwr cable en de kabel en en connectors zijn ook niet warm.

De PC heeft de overige volgende Specs:
-ASUS proart x670e
-96gb ram
- 7800x3d
- be quiet dark power 13 - 1600w

De pc heeft een jaartje met een 4090 gedraaid zonder problemen (met een andere psu) en twee maanden zonder gpu met de nieuwe psu.

Iemand een idee wat de issue kan zijn. Ik denk zelf de nieuwe gpu maar vindt het raar dat die niet warm is.

Zijn er ergens error logs die ik kan bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:08
Eerste wat ik denk,voeding,

ik zag al dat het meer voorkomt dat de pc er uit klapt bij installatie van 5090

Die 5090 heeft spikes van ms naar 900 watt(blijf het bizar vinden),welke niet elke voeding leuk vind

Ondamks dat je een zware voeding hebt,denk ik daaraan

Maar je wat heb jezelf al geprobeerd verder?

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 13-02-2025 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:48
Denk dat je enkel Kernel Power 41 gaat vinden als de stroom plots wegvalt. Misschien in een andere (als je die hebt) systeem de videokaart testen? Of lokale reparatiezaak vinden zodat ze zowel je voeding als videokaart afzonderlijk kunnen nakijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb ook zoiets vaags met dan een Seasonic 550 watt voeding waar dus maar een heel simpele RTX3050 aan hangt. Zomaar spontaan opeens systeem helemaal uit en start dan vanzelf weer opnieuw op. Vage is dat het vaak weken lang goed gaat en opeens zoals 3 dagen geleden 2 keer op nog geen half uur.

Heb inmiddels dan wel een andere voeding gekocht maar zal je zien, nu al sinds enkele dagen totaal niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:05
Ten eerste: waarom heb je die voeding gekocht? Een multirail voeding gaat niet lekker met de recente high end videokaarten. OCP van de afzonderlijke 12v rails klopt van geen kant bij de DPP 13. Ik heb nog geen review van een multirail voeding gezien waarbij de OCP van alle 12v rails klopte. Nu zijn er weinig reviews van ATX3.x multirail voedingen, maar toch. Aris test alleen maar meerdere 12v rails als er geen single rail modus is. De Corsair HXi heeft zowel een singlerail als multirail modus en is dus alleen getest als single rail. Aris gaat dan niet ook als multirail testen omdat het enorm veel werk is heeft hij mij verteld want een multirail test van de HXi zou een waardevolle aanvulling zijn. Ik blijf erbij dat multirail OCP erg moeilijk lijkt te implementeren binnen de ATX3.x specs.

In welke aansluiting op de voeding zit de kabel naar de videokaart? PCIe5.0 12v5 of PCIe5.0 12v6?

uitvoering: NZXT C1500 Platinum ATX 3.1 Zwart is overigens een betere voeding voor een veel lagere prijs. Is volgens de review ook Titanium efficiënt.

• Xlast88
MSI kombuster, hij klapt er binnen 2 seconden uit met de be quiet psu.

Net geprobeerd met oudere 1000w voeding en deze blijkt wel gewoon te werken!

De PSU lijkt het probleem te zijn! Voeding is een maandje oud dus die gaat retour

[ Voor 3% gewijzigd door Xlast88 op 14-02-2025 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
Uszka schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:27:
Ten eerste: waarom heb je die voeding gekocht? Een multirail voeding gaat niet lekker met de recente high end videokaarten. OCP van de afzonderlijke 12v rails klopt van geen kant bij de DPP 13. Ik heb nog geen review van een multirail voeding gezien waarbij de OCP van alle 12v rails klopte. Nu zijn er weinig reviews van ATX3.x multirail voedingen, maar toch. Aris test alleen maar meerdere 12v rails als er geen single rail modus is. De Corsair HXi heeft zowel een singlerail als multirail modus en is dus alleen getest als single rail. Aris gaat dan niet ook als multirail testen omdat het enorm veel werk is heeft hij mij verteld want een multirail test van de HXi zou een waardevolle aanvulling zijn. Ik blijf erbij dat multirail OCP erg moeilijk lijkt te implementeren binnen de ATX3.x specs.

In welke aansluiting op de voeding zit de kabel naar de videokaart? PCIe5.0 12v5 of PCIe5.0 12v6?

uitvoering: NZXT C1500 Platinum ATX 3.1 Zwart is overigens een betere voeding voor een veel lagere prijs. Is volgens de review ook Titanium efficiënt.
Thanks hier ga ik me in verdiepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xlast88
Zojuist nog wat meer getest en een uurtje lang MSI Kombuster gedraaid met furmark-msi met de 1000w PSU. Nul problemen.

Blij dat het de PSU is en niet de GPU Fingers crossed dat dit zo blijf maar verwacht het wel.

Deze topic mag opgelost worden gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
Uszka schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:27:

Deze voeding zojuist besteld. Thanks!
Pagina: 1