Spotnet op MacOS draaien via Wine - hoe krijg ik dit werkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hans7D
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-04 22:48
Hallo allemaal. Laat ik even voorop stellen dat ik geen expert ben op MacOS gebied dus is het best mogelijk dat ik in het proces iets voor de hand liggends heb gemist.

Ik heb geprobeerd om het Windows-only programma Spotnet werkend te krijgen op MacOS Ventura op een Intel MacBook Pro 2017. Volgens deze video YouTube: How to Install and Use Wine on MacOS | Run Windows Applications on Mac zou dit heel gemakkelijk moeten zijn met gebruik van de applicatie Wine. Ik heb alle stappen gevolgd en eerst wine-stable geïnstalleerd, en daarna Spotnet.exe binnengehaald. Als ik Spotnet probeer te starten dan krijg ik echter het terminal venster weer te zien die vertelt dat Wine geen emulator is en Spotnet wordt niet gestart. Ik kom er niet verder mee. Wat doe ik verkeerd, dan wel wat zit de werking nog in de weg?

Alle reacties

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Laat eens wat cmd (terminal) output zien.

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans7D
/Users/hanswerink/Desktop/Screenshot 2025-02-13 at 21.05.53.png

Dit is wat ik krijg bij starten van Spotnet.

• Hans7D
Hmm... ik denk dat dit niet zichtbaar is. Even kijken hoe ik hier een screenshot in plaats.

• Hans7D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imEvcwXqkJXGdGQzaxod4ENQB1s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l0UOqeG3Sa6eCKQZC6LlmShL.png?f=fotoalbum_large

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:52
Dat klopt, dat vertelt de video ook ergens tussen 4:00 en 5:00 in. De eerste keer zal je dit zien, je kan dit terminal venster hierna gewoon sluiten. Als het goed is zie je daarna dat je spotnet executable het icoon heeft gekregen van Wine, aangezien het een aan Wine gekoppeld type bestand is. Volg de stappen in de video vanaf 5:00 en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans7D
@ Archer_VC10, ik heb alle stappen gevolgd tot aan het eind en ik blijf dit scherm krijgen. De Spotnet executable heeft inderdaad het icoon gekregen van Wine maar ik krijg toch bovenstaand Terminal scherm te zien en Spotnet wordt niet geopend. Ik kan op Internet ook niks vinden over de werking/problemen van Spotnet op MacOS via Wine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans7D
Er staat "To get information about app compatibility: appdb Program name". Zoals gezegd ben ik geen expert op MacOS en ik weet eigenlijk niet wat ik met deze informatie aan moet. Misschien zou ik Wine moeten configureren zodat het Spotnet kan draaien maar ik heb geen idee hoe dat in zijn werk zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een andere oplossing kan zijn om Spotweb te draaien. Een webbased variant van Spotnet: SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2. Eventueel kan dat via Docker tegenwoordig, wat installatie ontzettend vereenvoudigd. Ikzelf gebruik daar https://github.com/jgeusebroek/docker-spotweb voor. :)

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 14-02-2025 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:52
Hans7D schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:34:
Er staat "To get information about app compatibility: appdb Program name". Zoals gezegd ben ik geen expert op MacOS en ik weet eigenlijk niet wat ik met deze informatie aan moet.
Dat is een terminal command. Dus type dat in in je terminal venster, maar je moet dan wel het juiste path naar je locatie van Spotnet.exe gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je geen macOS kenner bent kun je wellicht beter playonmac gebruiken om Wine progamma’s te installeren of Windows als VM draaien met VMware Fusion. Anders maak je het jezelf wel heel lastig.
Overigens is Spotnet niets meer dan een frontend voor NZB’s, daar zijn ook wel andere programma’s en websites voor.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zelf gebruik ik Momentum om te downloaden. Het is een alles in een oplossing, maar je kan ook NZB-bestanden importeren. Persoonlijk vind ik een prettige app.

[ Voor 10% gewijzigd door syltheboy op 15-02-2025 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 14:17

Zhadum

Folding & Einstein@home

Dankjewel. Heel handig voor op de Mac.
Pagina: 1