Goedenavond,
Mijn huidige zonnepanelen wil ik vervangen voor nieuwe. De bestaande panelen verhuizen naar het garagedak en gaan uiteindelijk meehelpen de stroom op te wekken voor de toekomstige warmtepomp. Nu heb ik een aantal offertes waar ik graag jullie mening over zou willen. Offerte nr. 2 klinkt mij het beste in de oren, maar mogelijk zie ik wat over het hoofd.
Alvast bedankt!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Xe2ohg9f7n05epd4BUdCsXk1.jpg?f=user_large)
Mijn huidige zonnepanelen wil ik vervangen voor nieuwe. De bestaande panelen verhuizen naar het garagedak en gaan uiteindelijk meehelpen de stroom op te wekken voor de toekomstige warmtepomp. Nu heb ik een aantal offertes waar ik graag jullie mening over zou willen. Offerte nr. 2 klinkt mij het beste in de oren, maar mogelijk zie ik wat over het hoofd.
Alvast bedankt!
Foto's
Zie onder. Oriëntatie dak is zuid - zuid/oost. Dakhelling is ca. 45 graden.Beschikbare (dak)ruimte
Zie onder. Dakdoorvoer links niet meer aanwezig.Schaduw
Momenteel weinig, maar over 30 jaar zijn de bomen rondom het huis een stuk hoger.Jaarverbruik
Nog niet bekend (tweede helft vorig jaar verhuisd), maar het is een tweepersoons huis, goed geïsoleerd en op termijn een warmtepomp en laadpaal voor EV. Inschatting voor de offertes is 7500kWh per jaar.Huidige elektriciteitsaansluiting
3x 25ABudget en doel
Doel is maximum aantal panelen op het dak.Wie gaat het project uitvoeren
Laten doen, inclusief het verwijderen van de bestaande panelen.Bijhouden van data
Leuk om af en toe in te zien, maar niet een hele harde eis.Reeds verkregen offertes
Zie tabel.Regio
Regio is Gooi- en Vechtstreek.:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Xe2ohg9f7n05epd4BUdCsXk1.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/YvmKVS2ZKeYKSytBaa3xM2We.jpg?f=fotoalbum_large)