Spam "names Vodafone/Ziggo"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:21
Meerdere keren per maand word ik elke keer door een ander obscuur callcenter gebeld "names vodafone ziggo". Ze zijn zogenaamd in de straat glasvezel aan het aanleggen, terwijl dat er al een of wat jaar ligt.

Als ik die bedrijven opzoek en mail dat ik inzage in mijn gegevens wil en wil weten waar ze het vandaan hebben dat krijg ik geen enkele reactie. Ik heb bij de autoriteit persoonsgegevens een formele klacht ingediend, maar de responsetermijn is drie maanden :/

Blokkeren van nummers helpt niet want het nummer is steeds anders. Standaard onbekende nummers blokkeren is geen optie omdat ik dat voor mijn werk nodig heb.

Wie herkent dit probleem en hoe kom ik er vanaf? @Ziggo Is dit waar je als bedrijf mee wilt werken? Cowboys die maling hebben aan alle fatsoensnormen én AVG-regels? Gaat dit keer over het bedrijf Linqnet

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat dat account van Ziggo is. ;) Je zult dus de klantenservice zelf moeten benaderen daarvoor.
Ook zou ik adviseren het bij Tros Radar en Kassa te melden, vooral die eerste is hier wel vaak mee bezig.
Als laatste zou ik gewoon direct ophangen zodra je weet waar het over gaat. Zonder er verder woorden aan vuil te maken.

Hoe weet je dat het over Linqnet gaat?

Overigens ben je niet de enige met klachten. :( Radar Forum-topic en Zoeken op internet naar 'Linqnet ziggo'.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:21
Room42 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:28:
Ik denk niet dat dat account van Ziggo is. ;) Je zult dus de klantenservice zelf moeten benaderen daarvoor.
Ook zou ik adviseren het bij Tros Radar en Kassa te melden, vooral die eerste is hier wel vaak mee bezig.
Als laatste zou ik gewoon direct ophangen zodra je weet waar het over gaat. Zonder er verder woorden aan vuil te maken.

Hoe weet je dat het over Linqnet gaat?

Overigens ben je niet de enige met klachten. :( Radar Forum-topic en Zoeken op internet naar 'Linqnet ziggo'.
Klantenservice van Ziggo al gebeld. Reactie: ik ben gewoon een klantenservicemedewerker en kan niks en zit thuis en kan je niet doorverbinden met de teamleider

Ik heb die pipo onderbroken en gevraagd om z'n bedrijfsnaam te spellen. Mijn vraag: "waar heb je mijn gegevens vandaan?" Reactie: "geen idee, moet je niet bij mij zijn".

En ik heb ook gelijk opgehangen, maar als ik 15+ keer per jaar door dit soort #*#@(-bedrijven gebeld word dan ben ik er wel klaar mee.

Precies dit:
Dat ziggo in zee gaat met dit soort vage ''partners'' lijkt me op geen enkele manier uit te leggen. Het is geen eenmalig incident van een overijverige verkoper. Het moet bij de bron aangepakt worden.

Hier de incidenten van de laatste tijd die hier gemeld worden.

Het werkelijke aantal zal veel en veel hoger zijn.
Ziggo zegt doodleuk tegen mij: moet je bij Linqnet zijn. Zo werkt het niet. Ziggo huurt deze gasten in. Het inhuren van een huurmoordenaar is ook strafbaar, ook al haal je zelf niet de trekker over.

[ Voor 17% gewijzigd door nielsgeode op 13-02-2025 18:38 ]

• Room42
  • Niet online
Ik snap je frustratie helemaal.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelfde gehad bij Greenchoice. De externe partij bleef me maar bellen. Greenchoice had mijn gegevens verspreid aan soortgelijke partijen. Ik moest een mail sturen naar de marketing afdeling met het verzoek om mij van de lijst te halen. Wellicht is dat bij Ziggo ook zo.
Ik zou eerder een bericht naar Ziggo sturen dan bellen. Dan kunnen de klantenservice medewerkers dat doorsturen naar marketing. En als je geen antwoord krijgt: gewoon elke keer je mail doorsturen. Dat doet dat callcenter immers ook en bedrijven moeten leren om mensen niet ongevraagd op een lijst te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:24

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik heb er ook vaak last van. Ik hang de laatste tijd maar gewoon op. Op zich wel handig dat ik non-binair ben want als ze zeggen "Spreek ik met meneer Arendsen?" dan antwoord ik "Nee" en hang op en dan heb ik niet gelogen. :D

Nu net belde er weer zo'n pipo "van Ziggo", ik begon met zeggen "zouden jullie alsjeblieft kunnen ophouden..." en toen onderbrak hij me heel luid en op een dreigende toon, duidelijk met de microfoon extra dicht bij zijn mond: "Hé, Arendsen, rustig aan jij hè?"

Ummm... Wat?

Echt, wtf zijn dit voor praktijken???

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
nielsgeode schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:34:
En ik heb ook gelijk opgehangen, maar als ik 15+ keer per jaar door dit soort #*#@(-bedrijven gebeld word dan ben ik er wel klaar mee.
Voortaan zuiniger op je telefoonnummer zijn en niet meer kwakkeloos op elk formulier invullen. :)

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-07 16:38
Vervelend en herkenbaar, ik heb ze ook elke week wel aan de telefoon via weer een nieuw nummer,
ik blok me een lamme duim.

Je kent afschepen as a service al? http://aaas.tilaa.com/
Ik verbind u even door met de afdeling inkoop... :)

En opnemen met "inspecteur jansen, wat is uw relatie tot het slachtoffer?" wil ook wel eens helpen.
of "kunt u de naam van het bedrijf duidelijk spellen, voor de aangifte bij de ACM?"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:02:
[...]

Echt, wtf zijn dit voor praktijken???
Ik heb er nooit gewerkt, maar ik kan me voorstellen dat je kijk op de wereld als callcentermedewerker erg negatief wordt, als je er wat langer werkt. Je wordt door beide kanten onder druk gezet en als vuil behandeld. De managers lopen te pushen op sales en bellen bellen bellen, anders donder je maar op. En de mensen die je belt vinden je vreselijk irritant en maken je soms voor rotte vis uit.

Kan me niet voorstellen dat dat gezond is voor zo'n jonge geest. ;(

Pagina: 1