Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en 3d ontwerpen maken is wat ik het meest doe, Pc VR met quest 3 en stream ook wel eens games naar mijn rog ally verder huis tuin keuken gebruik. Speel veel warzone op 3440x1440 144hz scherm met fps tussen de 100-120 en singleplayer AAA titels op mijn 4k 120hz tv. Ik verwacht dat ik komende jaar of na release van GTA 6 niet meer mee kan met settings op ultra en -+ 60 fps (op 4k) en wil zo mijn systeem eigenlijk iets meer geven zodat ik er nog een aantal jaar mee vooruit kan. Ik verwacht uiteraard geen wonderen maar, wil wel verbetering zien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximale budget maar, het liefst zo min mogelijk dus ik richt op 400 euro. De oude cpu en ram kan ik waarschijnlijk weer kwijt voor 80-100 euro?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil alles behalve de CPU en ram mee nemen. Eventueel ook een nieuwe voeding als dat nodig blijkt. Voeding is nu 6 jaar in gebruik. Dit hier onder is wat ik allemaal heb (let niet op de aantal fans zijn allemaal case fans die lekker langzaam en stilletjes rond draaien.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel of ik beter af ben met de 5700x3d of 5900x verder heb ik willekeurig een ram setje uitgekozen die compatibiliteit zou moeten zijn met mijn mobo.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen merk voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet uiteraard stabiel zijn en een verbetering tov mijn huidige.
Ga je overklokken?
Ooit pbo aangezet met mijn huidige setup verder nooit meer naar gekeken, als de ram stabiel kan lopen op iets strakkere timings wil ik dat wel doen meer ook niet.
Wat verwacht je van ons?
Wat is nou de betere keuze kwa CPU? En ga ik hier wat van merken? Wat kan ik verwachten van deze upgrade in Bijv tripple a games op 4k? Is 140 fps haalbaar (in warzone 3440x1440) als ik deze upgrade uitvoer? Verwacht ik te veel van deze upgrade? Kan mijn voeding nog mee? Is een upgrade van 500 euro naar am5 bijvoorbeeld een betere keuze of betaal ik dan voor een upgrade wat net zo goed presteert? Zien jullie nog iets als bottleneck in mijn systeem?
Gamen en 3d ontwerpen maken is wat ik het meest doe, Pc VR met quest 3 en stream ook wel eens games naar mijn rog ally verder huis tuin keuken gebruik. Speel veel warzone op 3440x1440 144hz scherm met fps tussen de 100-120 en singleplayer AAA titels op mijn 4k 120hz tv. Ik verwacht dat ik komende jaar of na release van GTA 6 niet meer mee kan met settings op ultra en -+ 60 fps (op 4k) en wil zo mijn systeem eigenlijk iets meer geven zodat ik er nog een aantal jaar mee vooruit kan. Ik verwacht uiteraard geen wonderen maar, wil wel verbetering zien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximale budget maar, het liefst zo min mogelijk dus ik richt op 400 euro. De oude cpu en ram kan ik waarschijnlijk weer kwijt voor 80-100 euro?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil alles behalve de CPU en ram mee nemen. Eventueel ook een nieuwe voeding als dat nodig blijkt. Voeding is nu 6 jaar in gebruik. Dit hier onder is wat ik allemaal heb (let niet op de aantal fans zijn allemaal case fans die lekker langzaam en stilletjes rond draaien.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3800X Boxed | € 404,30 | € 404,30 |
1 | Moederborden | Asus PRIME X470-PRO | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 XT | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Asus TUF Gaming GT301 | € 89,98 | € 89,98 |
1 | Monitors | Dell S3422DWG Zwart | € 361,58 | € 361,58 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 0,- | € 0,- |
3 | Ventilators | Aerocool Orbit, 120mm | € 0,- | € 0,- |
2 | Ventilators | be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm | € 0,- | € 0,- |
2 | Ventilators | Scythe Kaze Flex 120mm PWM 300-800rpm | € 0,- | € 0,- |
1 | Toetsenborden | HyperX Alloy Elite RGB (Qwerty US, Cherry MX Rood) | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Razer Viper 8KHz | € 82,- | € 82,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESCK | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 850W | € 133,95 | € 133,95 |
1 | SSD's | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 159,99 | € 159,99 |
1 | SSD's | WD Black NVMe SSD SN750 1TB (met heatsink) | € 210,46 | € 210,46 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.442,26 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel of ik beter af ben met de 5700x3d of 5900x verder heb ik willekeurig een ram setje uitgekozen die compatibiliteit zou moeten zijn met mijn mobo.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X3D Tray | € 214,90 | € 214,90 |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 248,88 | € 248,88 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C16 | € 79,90 | € 79,90 |
Totaal | € 543,68 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen merk voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet uiteraard stabiel zijn en een verbetering tov mijn huidige.
Ga je overklokken?
Ooit pbo aangezet met mijn huidige setup verder nooit meer naar gekeken, als de ram stabiel kan lopen op iets strakkere timings wil ik dat wel doen meer ook niet.
Wat verwacht je van ons?
Wat is nou de betere keuze kwa CPU? En ga ik hier wat van merken? Wat kan ik verwachten van deze upgrade in Bijv tripple a games op 4k? Is 140 fps haalbaar (in warzone 3440x1440) als ik deze upgrade uitvoer? Verwacht ik te veel van deze upgrade? Kan mijn voeding nog mee? Is een upgrade van 500 euro naar am5 bijvoorbeeld een betere keuze of betaal ik dan voor een upgrade wat net zo goed presteert? Zien jullie nog iets als bottleneck in mijn systeem?