Ik weet het allemaal niet meer....

Pagina: 1
Acties:

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 21:47
hey audiofielen, kheb ff een vraagje, kheb nu een sony losse componenten stereo gekregen, maar daar kunenn maar 2 boxen op :(, die staan er nu ook op, de hele stereo heeft mij 900 gekost, iig, er zit op de vertserker nog een uitgang waarop staat :SURROUND SPEAKERS: NOTE: For surround speakers only. TTis een soort tulp uitgang ofzo met 1 witte en 1 rode, waarbij staat L en R.

Wat voor boxen zou ik daar dan op kunnen gooien????

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Hoog-ohmige speakers.....
kijk even wat er bij staat, vaak staat er bij 12-20 ohm ofzo...
Dat zijn meestal van die kleine 2 weg-speakertjes. daar kun je dus niet dikke speakers opzetten, ja of je wil de boel opblazen... :P

Normaal zijn speakers van 4-8 Ohm, ongeveer. surround speakers zijn hoger....

• MGSNK
klopt er staat: Impedance use 16 Ohm

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• MGSNK
maar hoe moet ik dan in GoT's naam die boxen gaan aansluiten???

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 15 september 2001 14:59 schreef MGSNK het volgende:
maar hoe moet ik dan in GoT's naam die boxen gaan aansluiten???
Volgens mij verkopen ze bij audio zaken wel van die surround speakertjes met van die tulp stekertjes, anders moet je die stekertjes dr op solderen.

• MGSNK
misschien zou een creative soundwork digital werken????

Anders ga ik wel ff langs bij RAF

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 15 september 2001 15:16 schreef MGSNK het volgende:
misschien zou een creative soundwork digital werken????

Anders ga ik wel ff langs bij RAF
ERG goed plan.

Ik kan je het antwoord al geven: daar horen speciale "miniset-surround-speakertjes" op. Pioneer en Sony en dergelijke merken verkopen die speakers. Er zit op die speakers een tulpaansluiting op de (vastzittende) kabel. Dat is expres gedaan, om te zorgen dat je er geen gewone speakers inprikt (rekening houden met de doelgroep :o). Is het trouwens zo erg dat er maar twee boxen opkunnen?

* JvS vindt het altijd zo 'jammer' (understatement + vriendelijker) dat iedereen altijd denkt dat meer boxen beter is |:(.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MGSNK
nee, das niet erg, alleen is het misschien wat fijner als ik computerspelletjes speel, voor muziek luisteren vind ik het zo wel goed. Hopelijk gaat dit geintje niet veel geld kosten, ben ook maar 16 jaar en heb wel wat moeten sparen om de stereo die ik nu heb te kunnen kopen :P

P.S hij was wel 2de hands

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Voor films is het ook wel leuk om voor en achter speakertjes te hebben. Dan hoef je nog niet eens echt dolby surround te hebben.
Maar voor muziek kun je ze beter uit zetten.
Pagina: 1