Speakers en/of versterker voor Denon DP-300F

Pagina: 1
Acties:

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-04 14:09
Hallo

Ik heb een (denk ik) simpele vraag voor de kenners hier :

Ik heb een platenspeler (Denon DP-300F) met enkel een stoomkabel en twee tulp stekkers. Nu wil ik hier twee boekenplank speakers voor kopen. Iemand tips?
Het liefst al met ingebouwde voorversterker, want weet niet of ik die anders apart moet kopen?

Ben geen audiofiel, maar wil gewoon mijn platen af en toe op redelijk goede speakers afspelen. Dus hoeft niet high end te zijn.

Alvast bedankt!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23:06
De DP-300F heeft een ingebouwde phono voorversterker, dus die heb je niet persé in je versterker of actieve speakers nodig.

• Spaulding1
Duclaasie schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:42:
De DP-300F heeft een ingebouwde phono voorversterker, dus die heb je niet persé in je versterker of actieve speakers nodig.
Oke top! Dus ik kan gewoon op zoek naar standaard speakers gaan?

Heeft iemand misschien tips voor goede boekenplank speakers? Geen high end maar wel goed genoeg voor degelijk geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:34

bert pit

asdasd

Spaulding1 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:50:
[...]

Heeft iemand misschien tips voor goede boekenplank speakers? Geen high end maar wel goed genoeg voor degelijk geluid.
Ik denk dat hier in de communicatie iets fout gaat. Bij het aansluiten van een platenspeler is het belangrijk op te letten of de versterker (waar je de platenspeler op aansluit) of de platenspeler zelf, een voorversterker heeft. Bij andere randapparatuur zoals een CD/DVD/TV etc is dat niet belangrijk.

Blijkbaar heeft jouw model platenspeler een voorversterker, prima. Dan kun je die dus aansluiten op een standaard versterker of op actieve luidprekers.

[ Voor 3% gewijzigd door bert pit op 13-02-2025 11:05 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23:06
Spaulding1 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:50:
[...]

Ik denk dat je iets specifieker moet zijn. Wil je actieve luidsprekers, of passieve met een versterker? Je platenspeler heeft een phono voorversterker die het signaal naar lijn niveau brengt, maar daar kun je geen luidsprekers rechtstreeks op aansluiten. Je hebt dan dus altijd een versterker nodig. Dit is bij een actieve luidspreker ingebouwd, bij een passieve luidspreker heb je altijd een losse versterker nodig.

• Spaulding1
Duclaasie schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:08:
[...]

Ik denk dat je iets specifieker moet zijn. Wil je actieve luidsprekers, of passieve met een versterker? Je platenspeler heeft een phono voorversterker die het signaal naar lijn niveau brengt, maar daar kun je geen luidsprekers rechtstreeks op aansluiten. Je hebt dan dus altijd een versterker nodig. Dit is bij een actieve luidspreker ingebouwd, bij een passieve luidspreker heb je altijd een losse versterker nodig.
In dit geval dan dus actieve luidsprekers ;). Ik ben op zoek naar een simpele oplossing met zo min mogelijk apparaten. Dus daarom het liefst alleen twee speakers naast de platenspeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Spaulding1 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:17:
[...]

In dit geval dan dus actieve luidsprekers ;). Ik ben op zoek naar een simpele oplossing met zo min mogelijk apparaten. Dus daarom het liefst alleen twee speakers naast de platenspeler.
Als je gewoon een line-in tulp kunt gebruiken ivm de voorversterker: Hier op tweakers zijn in het budget segment de Edifier met line-in nog wel eens genoemd, veel van die hebben een houten kast. Sommige sets hebben zelfs een subwoofer (M601DB). Zie mijn review daarvan ook (al is de prijs daarvan nu 40% hoger dan toen ik hem kocht).
R1280T is dan een houtkleur zonder sub, en past bij je wens van simpel, low-budget. Zie alle reviews van andere tweakers daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Spaulding1 dit betreft aankoopadvies en daar hebben we een eigen subforum voor. Ik heb van jouw vraag nu een eigen topic gemaakt.

Vul je topicstart uitgebreid aan door antwoord te geven op deze vragen:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Spaulding1 Vul je de openingpost nog even aan? Anders sluit ik dit topic.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1