Mijn vraag:
Ik heb onlangs een nieuwe PC gekocht, zie hieronder mijn specs. Ik heb wat technische vrienden die mij hebben kunnen helpen met het bouwen en installeren, aangezien ik daar zelf niet gekwalificeerd voor ben. Nu is er wat drama in de groep, omdat een van mijn vrienden stelt dat ik de memory in bios naar EXPO 1 moet zetten. Een andere vriend verteld echter dat ik dit niet moet doen omdat overclocking vrijwel altijd een slecht idee is.
Ik weet niet wie ik moet geloven
vandaar dat ik op zoek ben naar een derde mening. Ik ben benieuwd wat het precies betekend en waarom ik het wel of niet wil gebruiken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI
AMD Ryzen 9 9950X (4.3 GHz / 5.7 GHz)
Arctic Liquid Freezer III 360
Kingston FURY Renegade 2 To
be quiet! Pure Power 12 M 850W 80PLUS Gold
G.Skill Flare X5 Series Low Profile 32 Go (2x 16 Go) DDR5 6000 MHz CL30
ASRock Radeon RX 7900 XTX Phantom Gaming 24GB Videokaart
Danku!
Ik heb onlangs een nieuwe PC gekocht, zie hieronder mijn specs. Ik heb wat technische vrienden die mij hebben kunnen helpen met het bouwen en installeren, aangezien ik daar zelf niet gekwalificeerd voor ben. Nu is er wat drama in de groep, omdat een van mijn vrienden stelt dat ik de memory in bios naar EXPO 1 moet zetten. Een andere vriend verteld echter dat ik dit niet moet doen omdat overclocking vrijwel altijd een slecht idee is.
Ik weet niet wie ik moet geloven
Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI
AMD Ryzen 9 9950X (4.3 GHz / 5.7 GHz)
Arctic Liquid Freezer III 360
Kingston FURY Renegade 2 To
be quiet! Pure Power 12 M 850W 80PLUS Gold
G.Skill Flare X5 Series Low Profile 32 Go (2x 16 Go) DDR5 6000 MHz CL30
ASRock Radeon RX 7900 XTX Phantom Gaming 24GB Videokaart
Danku!