Ik ben nieuwschierig naar eventuele oplossingen/ervaringen. Ik ga namelijk binnenkort een schuur laten bouwen van steen met een schuin dak. Nu is onze huidige schuur nog gedeeld met de buren. (hout met bitumen dak)
De buren gaan ook hun schuur vervangen maar zij hebben wel voor hout gekozen.
Maar nu komt het moeilijke gedeelte; hoe zorgen we er voor dat er tussen de 2 schuren geen water komt te staan.
Onze muren van de nieuwe schuur worden 210 a 220 cm hoog en de nok 300cm en de diepte van de schuur is 300cm.
De buren willen een plat dak en wordt 265cm hoog en 250cm diep.
De snelle rekenaar kan bedenken dat de schuur van de buren met 2 hoeken oversteekt tov het dak van mijn schuur.
De ondergrond van beide schuren is 1 beton plaat.
Ik had al wel de gedachte om iets met dampwerende folie te doen en een loodslab die dan over de rand van het dak van de buren onder en boven de dakpan gaat.
Lastig vraagstuk, hier een visuele situatie schets met een eventuele oplossing::strip_exif()/f/image/7ThvzzkwL1FnnF2CQ3ErfcCq.jpg?f=fotoalbum_large)
rood = onze nieuwe schuur
stippel-rood = waterkerende folie
bovenste blauwe pijl is situatie tussen het dak
onderste blauwe pijl is situatie buiten het schuine dak
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en of dit een goede oplossing is.
Of is het misschien handiger om wat meer afstand te houden tussen de 2 schuren? En dan iets te bedenken voor het afvoeren van het water wat er tussenkomt?
De buren gaan ook hun schuur vervangen maar zij hebben wel voor hout gekozen.
Maar nu komt het moeilijke gedeelte; hoe zorgen we er voor dat er tussen de 2 schuren geen water komt te staan.
Onze muren van de nieuwe schuur worden 210 a 220 cm hoog en de nok 300cm en de diepte van de schuur is 300cm.
De buren willen een plat dak en wordt 265cm hoog en 250cm diep.
De snelle rekenaar kan bedenken dat de schuur van de buren met 2 hoeken oversteekt tov het dak van mijn schuur.
De ondergrond van beide schuren is 1 beton plaat.
Ik had al wel de gedachte om iets met dampwerende folie te doen en een loodslab die dan over de rand van het dak van de buren onder en boven de dakpan gaat.
Lastig vraagstuk, hier een visuele situatie schets met een eventuele oplossing:
:strip_exif()/f/image/7ThvzzkwL1FnnF2CQ3ErfcCq.jpg?f=fotoalbum_large)
rood = onze nieuwe schuur
stippel-rood = waterkerende folie
bovenste blauwe pijl is situatie tussen het dak
onderste blauwe pijl is situatie buiten het schuine dak
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en of dit een goede oplossing is.
Of is het misschien handiger om wat meer afstand te houden tussen de 2 schuren? En dan iets te bedenken voor het afvoeren van het water wat er tussenkomt?