Op zoek naar een occasion

Pagina: 1
Acties:

• OpAutoJacht
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22-02 11:06
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een occasion en hoop dat jullie mij kunnen adviseren, ik ben geen autokenner namelijk maar heb voor mijn vorige auto goed onderzoek gedaan en veel forums gelezen waardoor ik een goede keuze heb kunnen maken. Ik rij nu al zo een vier jaar met plezier in een Renault Clio 0.9 tce uit eind 2012 met ondertussen bijna 160.000km op de teller. Ik wil grote reparaties voor zijn en ook voorkomen dat ik er over een paar jaar niks meer voor krijg qua € dus verkoop deze en ben opzoek naar wat anders. De Renault Clio is altijd goed bevallen maar nieuwere modellen zien er precies hetzelfde uit als mijn Clio uit 2012 dus veel vernieuwing krijg ik dan naar mijn mening niet als ik weer voor een Clio zou gaan.

Even de praktische zaken:
Budget tussen de 10-12k
Rond de 80.000 km op de teller
Niet ouder dan 2018
100pk of meer
4 deuren
Airco
Cruisecontrol
En alle andere gemakken :p

Als ik dan zelf op onderzoek uitga kom ik op een Nissan Micra, Peugeot 208 of een Citroen C3 uit. Mijn voorkeur qua specs en uiterlijk gaat naar de Citroen en de Peugeot vind ik eigenlijk geen upgrade want die is even groot als mijn Clio. De Nissan is al gauw net iets duurder. Mijn vraag aan jullie: wat zou de beste keuze zijn? Qua betrouwbaarheid etc. Ik ben echt wel verwend met mijn Clio want de duurste reparatie was vorig jaar een nieuwe accu. Clio heeft mij nooit in de steek gelaten. Nu lees ik over de Citroen C3 dan deze PureTech motor veel problemen kan veroorzaken. Ik zit niet op grote reparaties te wachten. Maar goed, een occasion is altijd een risico en als ik goed zoek kan de Nissan Micra net zo goed problemen hebben. Ik heb nu deze op het oog: https://vda.nl/occasions-...n-c3-1-2-110pk-feel-relax

Jullie advies wordt enorm gewaardeerd. Alvast bedankt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:01
Ik verwacht dat je ongeveer 2k/2.5k terug ga krijgen bij inruil. Dat betekent flauw gezegd dat je 10k uit ga geven voor een onverwachte dure reparatie.
Je zegt zelf dat de Clio goed bevalt en geen kosten heeft gehad.
Wanneer je een andere auto koopt weet je niet wat je krijgt maar je weet wel al wat je hebt.
Ik zou, als de auto nog steeds bevalt, nog even door rijden.
De afschrijving gaat niet veel harder meer denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 13:29

hbsJR

All rounder

Paar vragen nog.

Hoeveel rijd je per jaar en heb je idee van de dagwaarde van je auto? Je kan via de ANWB site nog uitvogelen wat je ongeveer voor je auto zou krijgen. Zelf schrik ik niet enorm van 160k en stel, je rijd maar 10.000 km per jaar kan jezelf afvragen of een nieuwe auto wijs is.

Anyway, als je nog voorstellen wil voor een auto. Kijk eens naar een Ford Fiesta, die kan je vast vinden voor de prijs waarop je het zoekt: https://www.autowereld.nl...tem-40878376/details.html

Grootste feature nog is dat meeste fiesta's voorruit verwarming hebben. Dit scheelt enorm met krabben. Heb altijd een zwak voor deze auto's gehad.