Hue verlichting niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:11
Hoi allemaal,
Ik ben recent verhuisd en in de woning is al hue verlichting met een hue hub aanwezig (overgenomen).
Het account inmiddels overgezet op mijn naam.
Nu het volgende:
Er zijn een twintigtal hue spots (in de app) waarvan de helft onbereikbaar is.
Ik heb al alle aan uit switches in de woning aan gezet, maar dat verandert de status niet.
Bovendien heb ik het gevoel dat er nog een paar niet in de app staan.

Ik heb verder 1 hue dimmer.

Online lees ik dat ik de hue bridge beter volledig kan resetten om alles opnieuw te laten vinden.
Is dat idd de juiste methode?
En is er een bepaalde volgorde waarin ik zoiets moet doen?
Of gewoon alle verlichting aan en hub resetten zou het moeten doen.

Ik heb hiervoor wel wat met andere verlichting gespeeld maar het Hue systeem ken ik nog niet.

De vorige eigenaar weet het ook niet meer.

• jeroen3
  • Laatst online: 23:57
Online lees ik dat ik de hue bridge beter volledig kan resetten om alles opnieuw te laten vinden.
Is dat idd de juiste methode?
Nee! Dan moet de serienummers van alle lampen invullen. En die staan op de lamp. Dat is een hoop werk.
Mocht je dat echt willen dan kun je nog overwegen naar iConnectHue over te gaan, daar gaat dat een stuk beter.

Zijn de spots wel originele philips hue? Andere merken, zoals innr, vallen inderdaad regelmatig weg.

En niet alle lampen in huis hoeven hue lampen te zijn natuurlijk.

• dcc88
jeroen3 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 07:55:
[...]

Nee! Dan moet de serienummers van alle lampen invullen. En die staan op de lamp. Dat is een hoop werk.
Mocht je dat echt willen dan kun je nog overwegen naar iConnectHue over te gaan, daar gaat dat een stuk beter.

Zijn de spots wel originele philips hue? Andere merken, zoals innr, vallen inderdaad regelmatig weg.

En niet alle lampen in huis hoeven hue lampen te zijn natuurlijk.
Overdracht was niet zo lang geleden. Volgens de vorige eigenaar wel (op een drietal wandlampen na).
Ik kan vandaag wel kijken als ik erbij kan (nog geen hoge ladder hier, wel een lage).
In de app staat er gewoon hue bij (de onbereikbare).

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:45

mrc4nl

Procrastinatie expert

Als je gaat resetten zou ik niet de bridge pakken maar de lampen die het niet doen. dus via schakelaar aan en uit zetten door volgens de handleiding. dan zouden ze gereset moeten zijn.

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:45
Gewoon alles (lampen + bridge) resetten en overnieuw beginnen.
Je moet op de bridge goed opletten dat de autorisatie van de vorige eigenaar (en de apps) intrekt anders kan die rechten blijven houden op jouw bridge.
Na de reset worden lampen automatisch opnieuw gevonden

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 13-02-2025 09:35 ]

• dcc88
SniperGuy schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:34:
Gewoon alles (lampen + bridge) resetten en overnieuw beginnen.
Je moet op de bridge goed opletten dat de autorisatie van de vorige eigenaar (en de apps) intrekt anders kan die rechten blijven houden op jouw bridge.
Na de reset worden lampen automatisch opnieuw gevonden
Nadat ik was toegevoegd en admin was gemaakt heb ik de vorige eigenaar eruit verwijderd. Dat zou voldoende moeten zijn toch?

Is de hub reset automatisch reset van de lampen of moet ik de lampen ook nog resetten (geen manuals dus is er een combi om toe te passen bij de lampen of simpel een paar keer achter elkaar uit en aan zetten?).

En dan voor ik de reset doe alle verlichting aanzetten denk ik?

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:19
Wat heb je zelf al gedaan om te zoeken met bv " Hue lampen resetten"?

Ik kom al meteen een hoop opties tegen waarvan ook vrij eenvoudig uitgelegd hoe het aan te pakken.

En ik neem aan dat er bij Hue op de site ook wel een beschrijving te vinden zal zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Ad de Jong op 13-02-2025 09:57 ]

Mijn profiel op Discogs

• jeroen3
Als je de lampen/devices weer makkelijk toe wilt voegen na een reset moet je ze eerst een-voor-een verwijderen. (terwijl ze aan zijn) Dan worden ze weer vindbaar.
Dan kun je de brigde resetten.
Dan kun je de lampen weer toevoegen.
Een hoop werk hoor, ook alle kamers zijn dan weg.

Als je de lampen niet vooraf verwijderd kun je ze alleen toevoegen met het serienummer wat op de lamp staat.
De lampen die hij niet kan vinden, moet je uit de socket halen en het serienummer aflezen.

Mogelijk dat het Zigbee mesh zich even moet herstellen omdat de vorige bewoner diverse lampen heeft meegenomen. Zet gewoon alle lampen aan. Dan met de app uit, zo zijn alle hue lampen actief en kan het netwerk helen.

[ Voor 20% gewijzigd door jeroen3 op 13-02-2025 10:06 . Reden: volgorde ]

• SniperGuy
dcc88 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:47:
[...]

Nadat ik was toegevoegd en admin was gemaakt heb ik de vorige eigenaar eruit verwijderd. Dat zou voldoende moeten zijn toch?

Is de hub reset automatisch reset van de lampen of moet ik de lampen ook nog resetten (geen manuals dus is er een combi om toe te passen bij de lampen of simpel een paar keer achter elkaar uit en aan zetten?).

En dan voor ik de reset doe alle verlichting aanzetten denk ik?
Nee, apps en devices kunnen via API nog toegang tot je hub hebben!

• jeroen3
@SniperGuy is dat nog steeds zo nu je er een account voor nodig hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
jeroen3 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:10:
@SniperGuy is dat nog steeds zo nu je er een account voor nodig hebt?
Ja want in het verleden kan de eigenaar toegang gegeven hebben tot andere apps om via API toegang te hebben tot je bridge.
Denk bijvoorbeeld aan Google Home die toegang nodig heeft tot je bridge of andere Home Automation zaken/apps.
authorisatie kan via de website intrekken https://www.account.philips-hue.com/homes en dan zoeken naar
Alle applicaties
Deze applicaties hebben toegang voor de bediening van lampen en instellingen. Je kunt de toegang van applicaties tot je Philips Hue systemen op elk gewenst moment aanpassen.
Lees meer over applicaties.
Toch kunnen er zaken in de bridge achterblijven (aan den lijve ondervonden) dan kan je met API call naar de bridge aan de slag gaan, maar resetten is makkelijker :Y

• dcc88
SniperGuy schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:19:
[...]

Ja want in het verleden kan de eigenaar toegang gegeven hebben tot andere apps om via API toegang te hebben tot je bridge.
Denk bijvoorbeeld aan Google Home die toegang nodig heeft tot je bridge of andere Home Automation zaken/apps.
authorisatie kan via de website intrekken https://www.account.philips-hue.com/homes en dan zoeken naar

[...]

Toch kunnen er zaken in de bridge achterblijven (aan den lijve ondervonden) dan kan je met API call naar de bridge aan de slag gaan, maar resetten is makkelijker :Y
Op de website zie ik de vorige eigenaar ook niet meer als lid.

• dcc88
jeroen3 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:04:
Als je de lampen/devices weer makkelijk toe wilt voegen na een reset moet je ze eerst een-voor-een verwijderen. (terwijl ze aan zijn) Dan worden ze weer vindbaar.

Als je de lampen niet vooraf verwijderd kun je ze alleen toevoegen met het serienummer wat op de lamp staat.
De lampen die hij niet kan vinden, moet je uit de socket halen en het serienummer aflezen.

Mogelijk dat het Zigbee mesh zich even moet herstellen omdat de vorige bewoner diverse lampen heeft meegenomen. Zet gewoon alle lampen aan. Dan met de app uit, zo zijn alle hue lampen actief en kan het netwerk helen.
ok ga ik testen zodra ik er tijd voor heb. Thanks!

• dcc88

Begint lekker. Na verwijderen en reset Bridge opnieuw toegeveogd aan de app en gezocht naar lampen. Worden er maar 4 gevonden :/

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:40

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Of via Touchlink toch? Dat heb ik gedaan toen ik wat had veranderd waardoor ik al mijn devices opnieuw moest pairen en was vergeten de Hue-lampjes van tevoren te resetten :P Omdat ik geen Hue-bridge heb kon ik niet eens de route met het serienummer doen.

In mijn geval was dat via Z2M, maar daar zijn volgens mij wel meer manieren voor met apps en de Hue-bridge.

edit: bij Z2M worden nog een paar andere manieren genoemd, waaronder het gebruik van een Hue dimmer switch.

[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 13-02-2025 14:12 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• jeroen3
Mogelijk moet je ze na het verwijderen even spanningsloos maken.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04:03

ManiacsHouse

Scheisse!

dcc88 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:39:
[...]

Begint lekker. Na verwijderen en reset Bridge opnieuw toegeveogd aan de app en gezocht naar lampen. Worden er maar 4 gevonden :/
Per kamer of per lamp doen. Niet alle lampen tegelijk willen toevoegen. Hou je zelf ook beter overzicht welke lamp waar hangt.

• dcc88
ManiacsHouse schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:57:
[...]

Per kamer of per lamp doen. Niet alle lampen tegelijk willen toevoegen. Hou je zelf ook beter overzicht welke lamp waar hangt.
Vinden lukte niet dus ben nu de codes aan het opschrijven en zoeken.
Dat lukt tot nu toe. Wel bewerkelijk maar ze worden gevonden in ieder geval.

Bedankt voor de tips allemaal.
Pagina: 1