Ik ben op zoek naar een moederbord voor een 9700X
Ik zoek het volgende
- een PCI-E slot van minimaal PCI-E 3.0 x4 voor mijn Asus 10 Gbps netwerkkaart (verbinding naar mijn NAS)
- een interne USB-C header zodat de case voorkant werkt
- het liefst 3x een M.2 slot (heb reeds 2 in gebruik)
- minimaal 2.5 Gbps internet
- als het even kan PCI-E 5.0 x16 voor de GPU aangezien ik er vermoedelijk weer 8 jaar mee ga doen
categorie: Moederborden
Momenteel is het allemaal erg problematisch. Heel veel borden draaien hun PCI 3.0 x16 slot op x1 speed waardoor ik de 10 Gbps netwerk kaart dus niet kan gebruiken. Zelfs wanneer je naar X870 borden kijkt lijkt het problematisch te zijn.
Beste wat ik tot nu kan vinden is MSI die het zo oplost:
* PCI_E2, PCI_E3 & PCI_E4 share the bandwidth, PCI_E3 slot will run at x2 speed when installing devices in the PCI_E2 or PCI_E4 slot.
Maar dan heb je dus effectief 4 Gbps voor je derde M.2. ssd. Wat an sich wel kan maar wel een beetje jammer is, dat is de bandbreedte die mijn pc uit 2017 ook heeft voor een M.2 slot (PCI-E 3.0 x4 = 4 Gbps). Dan kan je IMO onderhand beter een insteekkaart zoeken waar je 2x een M.2 op kunt plaatsen. Bijvoorbeeld uitvoering: Icy Box PCIe Extension Card with M.2 M-Key Socket for NVMe SSD
Opties:
uitvoering: ASRock B650 Steel Legend WiFi
uitvoering: MSI PRO B850-P WIFI / uitvoering: MSI B850 GAMING PLUS WIFI
uitvoering: ASRock B850 Steel Legend WiFi
Iemand een betere optie in gedachte?
Ik zoek het volgende
- een PCI-E slot van minimaal PCI-E 3.0 x4 voor mijn Asus 10 Gbps netwerkkaart (verbinding naar mijn NAS)
- een interne USB-C header zodat de case voorkant werkt
- het liefst 3x een M.2 slot (heb reeds 2 in gebruik)
- minimaal 2.5 Gbps internet
- als het even kan PCI-E 5.0 x16 voor de GPU aangezien ik er vermoedelijk weer 8 jaar mee ga doen
categorie: Moederborden
Momenteel is het allemaal erg problematisch. Heel veel borden draaien hun PCI 3.0 x16 slot op x1 speed waardoor ik de 10 Gbps netwerk kaart dus niet kan gebruiken. Zelfs wanneer je naar X870 borden kijkt lijkt het problematisch te zijn.
Beste wat ik tot nu kan vinden is MSI die het zo oplost:
* PCI_E2, PCI_E3 & PCI_E4 share the bandwidth, PCI_E3 slot will run at x2 speed when installing devices in the PCI_E2 or PCI_E4 slot.
Maar dan heb je dus effectief 4 Gbps voor je derde M.2. ssd. Wat an sich wel kan maar wel een beetje jammer is, dat is de bandbreedte die mijn pc uit 2017 ook heeft voor een M.2 slot (PCI-E 3.0 x4 = 4 Gbps). Dan kan je IMO onderhand beter een insteekkaart zoeken waar je 2x een M.2 op kunt plaatsen. Bijvoorbeeld uitvoering: Icy Box PCIe Extension Card with M.2 M-Key Socket for NVMe SSD
Opties:
uitvoering: ASRock B650 Steel Legend WiFi
uitvoering: MSI PRO B850-P WIFI / uitvoering: MSI B850 GAMING PLUS WIFI
uitvoering: ASRock B850 Steel Legend WiFi
Iemand een betere optie in gedachte?
[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 13-02-2025 02:29 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.