Damn, dilemma (geheugen)

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Ik heb hier nu een leuk bakkie draaien (zie sig) maar ik zit met een probleem, tijdens LAN's moet ik de fsb terugklokken vanwege de PCI speed voor de NIC. Ik heb 256mb dat 153 cas 222 loopt op 115 fsb. Maar tijdens LAN's (waar je toch alleen games speelt) heb ik daar dus niets aan. Nu kan ik in mijns ogen 2 dingen doen:

Een 3com NIC kopen en dan 112 fsb blijven draaien

256mb erbij kopen en dan 512mb op 133 houden...

wat lijkt jullie nou het beste? Ik kan niet kiezen tussen beiden aangezien het alletwee ook nog eens even duur is.. :P

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

jah.. das een lastige vraag.. GA OP JE GEVOEL AF!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

ik zou voor de tweede gaan.

maar word het niet tijd om een nieuw mobo+cpu te nemen?
je moet die slot-A ooit wel los laten ;( ;)

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 08:15

dop

Windows needs to reboot now

vertel eerst eens wat voor klote NIC je nu gebruikt

denk namelijk dak voor de 3com zou gaan
maar kwee nie zeker
aangezien ik nie weet wat je nu hebt

EPC Debian Gnu Linux

Verwijderd

Als je voor die 3Com gaat, moet je wel een losse unieke IRQ in de hardware hebben voor die kaart, want delen kan die slecht.
(Booten met niet bootable flop, dat mooie tabelletje wat je dan krijgt)

Ik vraag me ook af of je echt zoveel prestatie winst hebt met een hogere FSB. De CPU krijgt geen boost met geheugen toegang omdat de cache niet op de CPU klok kan lopen. Als je met het testprogramma memspeed nu ca. 210 / 240 haalt, lukt dat met FSB 133/140 ook wel, je kunt dan gewoon de tweaking in de bIOS weer opvoeren.

Uhh tsjah,
hoe graag wil je naar 512 MB... ?

:P

(PS instabiliteit met die hoge FSB .. weet je wel zeker dat het op de lange duur goed gaat door er een 3Com in te zitten ? )

• Dr.Q
voor de duidelijkheid ik heb een Thunderbird SLot-a op 1 Ghz, met 1/1 cache omdat het een thunderbird is, dus gewoon een socket tb in een slot kassie., heb nu een D-link 10/100 met Davicom chipset... :?

verder heeft dit geheugen met een classic (die dus een stuk minder I/O trekt) 165 cas 222 gedraaid... kleine kans dat ik binnenkort mijn classic weer es uit de kast trek :P

Verwijderd

Mhh.. Socket A in een Slot A...

:9~
Raak je dan niet in de verleiding er een TB1400 in te zetten ?????

Maar goed, je zal met die hogere FSB dan een sneller systeem wat betreft alle grafische dingen hebben. Meer geheugen, ik vraag me af wat je er nu mee opschiet. Wat XP er mee zal doen, is ook de vraag. Microsoft heeft weliswaar beloofd Windhoos wat minder geheugen-gulzig te maken, of dat er ook uitkomt betwijfelen wij allen.

Kortom,
als je overweegt om over niet al te lange tijd naar XP over te stappen, is wat meer geheugen lekkerder denk ik.

En anders doorsparen tot aan Kerstmis of de HCC, en zien of er een TB1400 in dat slot-kastje kan...
;)

Overigens is mijn broer net van een TB800 naar een TB1400 gegaan, hij was echt verbaasd hoeveel dat scheelde met b.v. een groot bestand zippen. Niet gewoon 2 keer, maar meer iets van 4 keer sneller dus.....
(Niets ge-OC'ed )

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
jezus, je hebt een geforce 3 en dan lopen zeiken dat je je fsb terug moet zetten? daar merk je echt geen zak van alleen in je fps metertje.

koop anders gewoon een 1400, kost niks meer tegenwoordig.

• Dr.Q
Op zaterdag 15 september 2001 16:35 schreef Hooi het volgende:
Mhh.. Socket A in een Slot A...

:9~
Raak je dan niet in de verleiding er een TB1400 in te zetten ?????

Maar goed, je zal met die hogere FSB dan een sneller systeem wat betreft alle grafische dingen hebben. Meer geheugen, ik vraag me af wat je er nu mee opschiet. Wat XP er mee zal doen, is ook de vraag. Microsoft heeft weliswaar beloofd Windhoos wat minder geheugen-gulzig te maken, of dat er ook uitkomt betwijfelen wij allen.

Kortom,
als je overweegt om over niet al te lange tijd naar XP over te stappen, is wat meer geheugen lekkerder denk ik.

En anders doorsparen tot aan Kerstmis of de HCC, en zien of er een TB1400 in dat slot-kastje kan...
;)

Overigens is mijn broer net van een TB800 naar een TB1400 gegaan, hij was echt verbaasd hoeveel dat scheelde met b.v. een groot bestand zippen. Niet gewoon 2 keer, maar meer iets van 4 keer sneller dus.....
(Niets ge-OC'ed )
Hooi, ik bedoelde dat niet zo, maar het is de thunderbird slot-a versie, net zoals de classic alleen dan een thunderbird core, zijn heel beperkt uitgekomen om de overstap van slot naar socket te vergemakkelijken. (je kan de core dus niet veranderen oid) Het is dus in geenszins een slocket oid...

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 17:47 schreef Dr.Q het volgende:

[..]

Hooi, ik bedoelde dat niet zo, maar het is de thunderbird slot-a versie, net zoals de classic alleen dan een thunderbird core, zijn heel beperkt uitgekomen om de overstap van slot naar socket te vergemakkelijken. (je kan de core dus niet veranderen oid) Het is dus in geenszins een slocket oid...
O jammer, ik dacht misschien kun je de CPU er uit halen en vervangen...

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op zaterdag 15 september 2001 16:52 schreef weareborg het volgende:
jezus, je hebt een geforce 3 en dan lopen zeiken dat je je fsb terug moet zetten? daar merk je echt geen zak van alleen in je fps metertje.

koop anders gewoon een 1400, kost niks meer tegenwoordig.
Meningen verschillen hierover... een discussie of een pc nog vetter moet is n.v.t, probeer gewoon te helpen, want als ik commentaar moet zetten waar ik het niet mee eens ben of wat in onzinnig vind , ben ik de hele dag bezig...
Pagina: 1