Ervaring gezocht: 625Wh Bosch met PerformanceLine Bosch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 08:22
Goeieavond,

Ik overweeg een Cube Hybrid Pro 625 te kopen.

De bedoeling is dat ik ermee op en neer naar mijn werk mijn werk mee kan, tussen Apeldoorn en Arnhem centrum.

Nu zitten er nogal wat heuvels/hellingen tussen Apeldoorn en Arnhem centrum en ik twijfel heel erg of een 625Wh voldoende capaciteit heeft om mij (95kg) + laptopzooi (ca 10kg) op en neer te zeulen met 25kmu.

Is er iemand die hiermee toevallig ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
Ik heb een Cube met performance line cx en 750 watt accu. Je geeft geen afstand aan, maar de kortste is 30 zegt maps. Ik heb hem nog niet leeg weten te rijden. Ben je van plan om zelf ook serieus te trappen, of hoop je in turbo stand bijna vanzelf de afstand af te leggen? Mocht op en neer niet lukken, kan je altijd op je werk bijladen, dan is er al helemaal geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

Tuurlijk kan die jou de berg op zeulen, met een normale trapfiets kom je toch ook gewoon de berg op

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
Ik zie dat ik wat details heb vergeten

Kortste route is 30km, met veel heuvels (141m omhoog, 121m omlaag op de heenreis)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/om1dTuwMTCGifYVzm_D7_mvSwgk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cWaCVSoG95IK49mt1r7zVVKi.png?f=user_large

Uiteraard krijgt hij mij de berg op, ik heb hem vandaag getest op de heuvels bij Apenheul / Julianatoren.

Maar zal de batterij het volhouden op de heen en terugreis als ik hem 25km laat rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Als je nieuw koopt, niet de goedkoopste versie, die heeft een simpele voorvork, de tweede stap heeft een mountainbike vork met echte demping, en geeft meer comfort. Of je heen en terug kunt heeft met je eigen inzet te maken. En kan me voorstellen als je het een tijdje doet je an conditie wint en verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:12
Wat je aan energie gebruikt om de berg op te komen, komt aan de andere kant weer vrij, mits je dit niet weg-remt. Dus zou niet heel veel verschil moeten maken.
Grofweg neemt een e-bike 5wh/km op eco/zelf nog een actief deel doet (of zelfs daar onder als je zelf nog wat conditie hebt) Laat je de motor het meeste werk doen zo rond de 7,5 wh/km. Draai je alleen de trappers rond met wind tegen reken dan met 10wh/km (daar boven is speedpedelec gebied bij 45km/u reken ik 20 zonder wind)
Dus in theorie moet het kunnen. houd er wel rekening mee dat bij deze afstanden de accu snel slijt en dus minder capaciteit krijgt. Ook winterdag hebben ze er wat minder zin in. Daarbij hebben de fabrikanten de neiging om de cel-capaciteit te vermelden hier gaan wat veiligheid vanaf en is dus meestal niet volledig bruikbaar.

Offtopic: Is wel een mooi speedpedelec afstandje. Heb je die overwogen? Loopt hier een topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
Ik heb zeker een Speedpedelec overwogen, maar dat is me echt teveel geld.

Ik wil vooral graag weten of ik op en neer kan met 1 accu. De accu kan bijgeladen worden in Arnhem, maar is in de basis niet de bedoeling.

Hoezo slijt mijn accu harder met grotere afstanden? Ik zou juist denken dat als ie een soort van 'constant' belast wordt, het juist beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
volgens mij tellen ze vooral het aantal keer laden van een accu. Als je de eerste accu versleten hebt, kan je altijd nog een grotere bij vervanging kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
Ik denk niet dat ik een 625Wh tube kan vervangen voor een 750Wh. Sowieso geen 800, begreep ik van de fietsenmaker

[ Voor 3% gewijzigd door pizzapieter op 13-02-2025 05:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
Inmiddels een Cube Kathmandu Hybrid One 800 gekocht met een performance line CX motor (85nm).

Dus topic mag gesloten worden.
Een review zal ik later plaatsen als ik verder gereden heb dan naar de supermarkt 😀
Pagina: 1