E-tech ISDN adapter onder WinME

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:52
Me moeder heeft een computer voor haar werk gekocht bij Prima-Tech in Zeist ofzo..naja de modem die ze erin hebben gestopt is een e-tech..ze draait WinME

Naja ikzelf heb ook isdn hier thuis en doe dat met een KPN Diva adaptertje...en dat werkt gewoon altijd...(bij mij)

Bij die E-tech adapter kregen we dus een cd-tje en als je dan de modem wil installeren doetie dat heel leuk via een setup enzo...maar als je dan naar "Dial-up Networking" gaat en daar je i-net wil configuren enzo zegtie dat er geen modem is geinstalleerd en dat je er eentje uit het "lijstje" moet kiezen (bij het zelf-detecteren door winme vintie idd niets :( ) Naja dan doe je dus "diskette"...maar dan vintie "geen apparaatinfo" op de in de isdndrv.inf die op het cd-tje staat....

Naja ik dus die computer teruggebracht...zo van " laat hun het maar ff oplossen, het is immers hun configuratie"

Nu is hij in tussen er 4x geweest (die computer) en het is nog steeds niet opgelost (het is ook 3 weken verder :( :( )
Dus dacht ik: " Dan ga ik er "#&%$%-domme zelf wel ff aan zitten"
Dus ik de drivers van e-tech.nu halen..die zeggen dus hetzelfde als die die op het cd-tje staan |:( :( |:( :(

Weet IEMAND ook maar iets ?? :'(

• wietco
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
had ik ook last van ff nieuwe drivers dlen op
http://www.e-tech.nu

Verwijderd

Op de CD van e-tech staan 2 dirs. Een app dir en een driver dir, onderverdeeld in verschillende OS'es.
Je moet de driver handmatig intalleren via Apparaatbeheer, dan moet het werken

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22
[lomp idee]
Ik heb zelf ook al eens een aantal weigerende isdn kaarten gehad. Waren echter gebaseerd op een winbond chipsetje.
Dynalink gebruikt vrij standaard chipset drivers, de dynalinks gedownload, installeren en gewoon lopen :?

Als die etech toevallig een Winbond chipset heeft, probeer eens dynalink drivers.. www.dynalink.com.

http://www.dynalink.com/drivers/isdn/wdm363du.exe

of

http://www.dynalink.com/Drivers/isdn/win98me.zip

[/lomp idee]

Nette oplossing: Breng die PC nog 1x naar die toko, leg de situatie uit, meld dat ze 24 uur hebben om dat ding in werkende staat te brengen, OF met e-tech isdn + bijbeh. werkende drivers, OF met een andere kaart, Zoniet, dat je
a. het verhaal binnen het bedrijf zal bespreken die het pc prive dinges regelen.
(edit: dunno of t dus een pc-prive is, voor t werk, of van t werk?)
b. Je hun (consumentenbond?) in gebreke stelt.

Verwijderd

De E-tech heeft een andere chip:
PCTA128
E-Tech PCI ISDN-adapter PCI Internal Plug-and-Play ISDN card with Cologne Chip
Dus die winbond driver gaat denk ik niet werken.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:52
Of er een winbond chipset op zit weet ik niet...maar ik neem aan van niet
En die nieuwe drivers heb ik net een kwartiertje geleden gedll en geinstalleerd....wat ook niet werkte
Kijk de adapter staat wel aangemeld bij apparaatbeheer en "het apparaat werkt correct" staat er ook....
Maar als ik dan naar "dial-up networking" ga...(de "externe toegang" onder win98) dan zietie de adapter helemaal niet ! :(...dus bij de ene kant zietie hem wel...perfect en bij de andere (waarvoor hij nodig is) wil hij hem niet zien !! :? |:(
Pagina: 1