Ik zoek een?
Ter vervanging van mijn antieke Galaxy S9+ ben ik op zoek naar een goede midrange telefoon waar ik een ruime tijd mee vooruit kan.
Wat is je budget?
Zo'n €400-€600. Het mag iets meer worden als er dan geen (of minder) compromissen genomen hoeven te worden.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor alle standaard telefoonzaken. Snelheid maakt me weinig uit, zolang het voldoende is voor de komende jaren. De belangrijkste dingen zijn het volgende:
Met mijn eisen heb ik de volgende lijst telefoons op mijn shortlist staan:
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat raden jullie aan? Alle opties hebben hun pros en hun cons. De goedkope A55 en Nord 4 hebben een goede acuu, maar hun camera valt weer net tegen. De Pixel 8(a) is het tegenovergestelde. De Samsung S24's zijn beter en duurder, maar dan heb je wel net een jaar oud model met wat bloatware en de Pixel 9 is eigenlijk aan de dure kant. Hebben jullie ervaringen met deze telefoons en wat is jullie advies?
Bij voorbaat dank voor het lezen!
Ter vervanging van mijn antieke Galaxy S9+ ben ik op zoek naar een goede midrange telefoon waar ik een ruime tijd mee vooruit kan.
Wat is je budget?
Zo'n €400-€600. Het mag iets meer worden als er dan geen (of minder) compromissen genomen hoeven te worden.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor alle standaard telefoonzaken. Snelheid maakt me weinig uit, zolang het voldoende is voor de komende jaren. De belangrijkste dingen zijn het volgende:
- Camera: het belangrijkste voor mij persoonlijk. Ik heb geen andere camera dus hier moeten ook al mijn vakantiefoto's mee gemaakt worden.
- Accuduur: aangezien ik van plan ben de telefoon voor langere tijd te gebruiken moet de accuduur ook over 3 jaar nog voldoende zijn. Ik gebruik mijn telefoon niet heel intensief en ben bijvoorbeeld best fan van de functie om de telefoon nooit verder dan 80% op te laden om zo op langere termijn de accu gezond te houden.
- Opslag: in het kader van toekomstbestendigheid wil ik absoluut 256GB opslag en geen 128GB.
- Software: het liefst minder bloatware natuurlijk, in het verleden vond ik het nog wel meevallen op Samsung telefoons, maar minder is beter. Ik heb niet super veel ervaring met andere merken maar de Samsung UI bevalt me sws wel in het algemeen en ik denk dat ik ook zeker niks zou hebben tegen een meer stock Android ervaring. Al die AI onzin heb ik overigens totaal geen behoefte aan.
Met mijn eisen heb ik de volgende lijst telefoons op mijn shortlist staan:
- Google Pixel 8(a): goede camera, matige accuduur. Kosten respectievelijk €640 en €480
- Samsung Galaxy S24(FE): goede camera, accu scoort beter dan de pixels. De FE is €600, maar de normale is ook maar €615, dus ik dacht waarom niet die ipv de meer "budget" FE?
- Samsung Galaxy A55: matige camera, wel een goede accuduur en lekker goedkoop met €400.
- Google Pixel 9: toch fijn om het nieuwere model te hebben tov de 8 met een betere accuduur, maar de 265GB versie is wel aan de dure kant met €755.
- OnePlus Nord 4: accu is een dikke plus, camera valt wel tegen, leuke prijs van €400.
- Fairphone 5: zowel de accu als camera zijn matig voor de prijs, maar ik ben wel erg fan van het concept en ben zeker bereid daar wat meer voor te betalen (en de accu is natuurlijk makkelijk te vervangen itt alle andere opties erboven), €600.
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat raden jullie aan? Alle opties hebben hun pros en hun cons. De goedkope A55 en Nord 4 hebben een goede acuu, maar hun camera valt weer net tegen. De Pixel 8(a) is het tegenovergestelde. De Samsung S24's zijn beter en duurder, maar dan heb je wel net een jaar oud model met wat bloatware en de Pixel 9 is eigenlijk aan de dure kant. Hebben jullie ervaringen met deze telefoons en wat is jullie advies?
Bij voorbaat dank voor het lezen!