Voor de badkamer in onze nieuw te bouwen woning ben ik op zoek naar een scheidingswand (breedte ca. 120cm, hoogte nog te bepalen) in een blijvend makkelijk te onderhouden materiaal. Dus geen glas of betegeld muurtje met voegen. Is er iets in bijvoorbeeld composiet of alu (te plaatsen in een L-profiel?) te koop waar druppels en kalkaanslag makkelijk van verwijderd kunnen worden? Om diverse redenen kan ik het niet zelf plaatsen, een leverancier die het netjes plaatst heeft dus mijn voorkeur.
Vraag
Beste antwoord (via lds58 op 18-02-2025 21:05)
Blijvend makkelijk te onderhouden materiaal. Dan denk ik juist aan glas. Veel eenvoudiger schoonmaken en onderhouden gaat het niet worden denk ik.lds58 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:19:
Voor de badkamer in onze nieuw te bouwen woning ben ik op zoek naar een scheidingswand (breedte ca. 120cm, hoogte nog te bepalen) in een blijvend makkelijk te onderhouden materiaal. [knip]
Alle reacties
Je hebt ook kunststofpanelen voor in fe douche. Geen ervaring mee zelf. Zie bijvoorbeeld xxldirect.nl onder wandpanelen.
dibond, asbest, trespa, noem maar op
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Wil je de uitstraling van een sinds de 90'er jaren niet bijgewerkt zwembad? Dan ga je voor trespa. Hou je van jezelf openhalen? Dan iets als dibond. Heb je een hekel aan je longen, dan asbest.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
rvs, nadeel: dun is het buigbaar, dik is het zwaar. En het zal zeer zorgvuldig gepolijst moeten worden om gemakkelijk afgenomen te kunnen worden. Maar dan kan wel.
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
Blijvend makkelijk te onderhouden materiaal. Dan denk ik juist aan glas. Veel eenvoudiger schoonmaken en onderhouden gaat het niet worden denk ik.lds58 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:19:
Voor de badkamer in onze nieuw te bouwen woning ben ik op zoek naar een scheidingswand (breedte ca. 120cm, hoogte nog te bepalen) in een blijvend makkelijk te onderhouden materiaal. [knip]
Kalkafzetting heb je altijd, tenzij je ook een waterontharder plaatst. En dan nog moet je schoonmaken.
- Glas + een schoonmaakster?
- Handdouche aan de muur + geen scheidingswand?
- Geen douche + sportschoolabo om daar te douchen?
douchegordijn?whatyoudoing schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:00:
- Glas + een schoonmaakster?
of niet drammen en na het douchen met een trekker de glasplaat schoonmaken.
Komt er een deur naar de inloopdouche?
In een modern nieuw huis is het door de lage temperatuur waar mee de verwarming in het huis werkt erg lastig om de vloerverwarming in de douche warmer te krijgen dan de rest van de vloerverwarming, elektrische kachels eventueel met infrarood panelen word gebruikt om de douche op 23 graden te krijgen... en die warmte wil je in de douche houden, niet in/naar de slaapkamer waar het mss 19 graden is (prettig om te slapen)
En die deur is toch van glas? (eventueel bekleed met grijze of bedrukte folie)
Kan die wand dan ook niet van glas?
In een modern nieuw huis is het door de lage temperatuur waar mee de verwarming in het huis werkt erg lastig om de vloerverwarming in de douche warmer te krijgen dan de rest van de vloerverwarming, elektrische kachels eventueel met infrarood panelen word gebruikt om de douche op 23 graden te krijgen... en die warmte wil je in de douche houden, niet in/naar de slaapkamer waar het mss 19 graden is (prettig om te slapen)
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/
Het is een A++++ nieuwbouw appartement met vloerverwarming. De badkamer, 1,95x3,50m, is inpandig. Tegenover de inloopdouche (geen deur) komt de electrische handdoekradiator. Ik neig gezien de reacties (waarvoor dank) naar glas voor de douchewand. Dan toch maar wissen en poetsen.natural colour schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:47:
Komt er een deur naar de inloopdouche?
Of accepteren dat er kalk op je ruit zitlds58 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:50:
Dan toch maar wissen en poetsen.
Hier maken we de glazen douchewand nog maar twee keer per jaar schoon. En wat blijkt: daar krijg je geen schimmel of beestje in huis van en je gaat er ook niet dood aan.
Spel en typfouten voorbehouden
Iedereen bedankt voor de reacties en suggesties. Het is uiteindelijk een Huppe glazen douchewand van 140x200 geworden. We zullen hem/haar/hen goed onderhouden.
Pagina: 1