Inloopdouche scheidingswand ander materiaal dan glas/tegels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lds58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:03
Voor de badkamer in onze nieuw te bouwen woning ben ik op zoek naar een scheidingswand (breedte ca. 120cm, hoogte nog te bepalen) in een blijvend makkelijk te onderhouden materiaal. Dus geen glas of betegeld muurtje met voegen. Is er iets in bijvoorbeeld composiet of alu (te plaatsen in een L-profiel?) te koop waar druppels en kalkaanslag makkelijk van verwijderd kunnen worden? Om diverse redenen kan ik het niet zelf plaatsen, een leverancier die het netjes plaatst heeft dus mijn voorkeur.

Beste antwoord (via lds58 op 18-02-2025 21:05)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:58
lds58 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:19:
Voor de badkamer in onze nieuw te bouwen woning ben ik op zoek naar een scheidingswand (breedte ca. 120cm, hoogte nog te bepalen) in een blijvend makkelijk te onderhouden materiaal. [knip]
Blijvend makkelijk te onderhouden materiaal. Dan denk ik juist aan glas. Veel eenvoudiger schoonmaken en onderhouden gaat het niet worden denk ik.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08 22:38
Je hebt ook kunststofpanelen voor in fe douche. Geen ervaring mee zelf. Zie bijvoorbeeld xxldirect.nl onder wandpanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:06
dibond, asbest, trespa, noem maar op

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wil je de uitstraling van een sinds de 90'er jaren niet bijgewerkt zwembad? Dan ga je voor trespa. Hou je van jezelf openhalen? Dan iets als dibond. Heb je een hekel aan je longen, dan asbest.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:00

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

rvs, nadeel: dun is het buigbaar, dik is het zwaar. En het zal zeer zorgvuldig gepolijst moeten worden om gemakkelijk afgenomen te kunnen worden. Maar dan kan wel.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• BovenHond
  • Laatst online: 30-08 10:58
lds58 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:19:
Voor de badkamer in onze nieuw te bouwen woning ben ik op zoek naar een scheidingswand (breedte ca. 120cm, hoogte nog te bepalen) in een blijvend makkelijk te onderhouden materiaal. [knip]
Blijvend makkelijk te onderhouden materiaal. Dan denk ik juist aan glas. Veel eenvoudiger schoonmaken en onderhouden gaat het niet worden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Kalkafzetting heb je altijd, tenzij je ook een waterontharder plaatst. En dan nog moet je schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 30-08 07:59
- Glas + een schoonmaakster?
- Handdouche aan de muur + geen scheidingswand?
- Geen douche + sportschoolabo om daar te douchen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 12:07
whatyoudoing schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:00:
- Glas + een schoonmaakster?
- Handdouche aan de muur + geen scheidingswand?
- Geen douche + sportschoolabo om daar te douchen?
douchegordijn?

of niet drammen en na het douchen met een trekker de glasplaat schoonmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Corten staal, enige nadeel kan zijn dat de roest ook op je tegels komt en er niet meer af wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:25
Komt er een deur naar de inloopdouche?
In een modern nieuw huis is het door de lage temperatuur waar mee de verwarming in het huis werkt erg lastig om de vloerverwarming in de douche warmer te krijgen dan de rest van de vloerverwarming, elektrische kachels eventueel met infrarood panelen word gebruikt om de douche op 23 graden te krijgen... en die warmte wil je in de douche houden, niet in/naar de slaapkamer waar het mss 19 graden is (prettig om te slapen)

En die deur is toch van glas? (eventueel bekleed met grijze of bedrukte folie)
Kan die wand dan ook niet van glas?

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lds58
natural colour schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:47:
Komt er een deur naar de inloopdouche?
In een modern nieuw huis is het door de lage temperatuur waar mee de verwarming in het huis werkt erg lastig om de vloerverwarming in de douche warmer te krijgen dan de rest van de vloerverwarming, elektrische kachels eventueel met infrarood panelen word gebruikt om de douche op 23 graden te krijgen... en die warmte wil je in de douche houden, niet in/naar de slaapkamer waar het mss 19 graden is (prettig om te slapen)

En die deur is toch van glas? (eventueel bekleed met grijze of bedrukte folie)
Kan die wand dan ook niet van glas?
Het is een A++++ nieuwbouw appartement met vloerverwarming. De badkamer, 1,95x3,50m, is inpandig. Tegenover de inloopdouche (geen deur) komt de electrische handdoekradiator. Ik neig gezien de reacties (waarvoor dank) naar glas voor de douchewand. Dan toch maar wissen en poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Laatst online: 21:48
lds58 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:50:
Dan toch maar wissen en poetsen.
Of accepteren dat er kalk op je ruit zit ;)

Hier maken we de glazen douchewand nog maar twee keer per jaar schoon. En wat blijkt: daar krijg je geen schimmel of beestje in huis van en je gaat er ook niet dood aan.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Na het douchen even de trekker er overheen, dan valt die kalkaanslag reuze mee.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lds58
Iedereen bedankt voor de reacties en suggesties. Het is uiteindelijk een Huppe glazen douchewand van 140x200 geworden. We zullen hem/haar/hen goed onderhouden.
Pagina: 1