Microsofts mixedrealitybrilproject voor leger VS wordt…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvelite
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-02 16:59
Artikel: nieuws: Microsofts mixedrealitybrilproject voor leger VS wordt overgenomen do...
Auteur: @sabineschults

Misschien iets meer uitleg over wie hier achter zit? Ja, het klopt dat dit bedrijf specifiek van Palmer Lucky is.
Maar wie zit daar dan weer achter? Waar komt het geld vandaan?
Peter Thiel. Van "Palantir Technologies".

Het "Big AI" bedrijf wat allerlei samenwerkingen heeft met verschillende overheden. Analyses over complete populaties.
(Zoek even op wat de Palantir in context van LOTR is. Vinden we dit een goed iets in deze wereld?)

Het bedrijf in kwestie van dit specifieke artikel, "Anduril Industries" is betrokken in verschillende display technologieen die gebruikt worden in defensie tech.

AI + display/defensie tech + volksanalyses = koude rilling door m'n ruggengraat

En compleet eerlijk, ja, dit stukje feedback is eerlijk wel 'getint'.
Ik voel me al lang ongemakkelijk over de pseudo-conservative techbro trinity die zich in allerlei landen inwurmt;
Musk, Thiel, Zuck.

Thiel heeft gezegd dat hij zich meer met Mordor geassocieerd voelt, dan met de andere facties in de 'namesake' hier, Lord of the Rings. Omdat Mordor zogenaamd wetenschappelijk en technologisch gedreven is. (Niets over de vervuiling van natuur, vernietiging van de ents... Analogieën te trekken hier? ;))

Musk is de-facto President. Laten we daar niet meer omheen draaien. Deze man heeft controle over meer dan 7000 satellieten boven iedereen's kop, en controle over een compleet gescheiden communicatienetwerk wat in verschillende conflicten actief militair gebruikt wordt.

Zuck is compleet op de knietjes gegaan en gaat mee in overheidsgedreven censuur, en heeft gebruikersdata over een heel groot deel van de complete wereldpopulatie.

Ik snap dat jullie als nieuwswebsite semi onpartijdig zouden moeten zijn, maar er is vast wel iets meer achtergrond te vergaren over deze gang van zaken zonder al te veel kleur te bekennen.