Bluetooth / wifi deurbel zonder camera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wendy10
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-02 14:45
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik zoek een eenvoudige deurbel zonder camera die ik kan verbinden met mijn telefoon. Zodat als er wordt aangebeld ik een bel signaal op mijn telefoon krijg.
Ik zie online heel veel deurbellen maar niets wat hieraan voldoet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-05 18:48
Een slimme deurbel zonder camera? Oef, dat gaat lastig worden ben ik bang.
Wel met 2-weg spreken? Want dan zou ik een videodeurbel nemen en de camera afplakken bijv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:25
Slimme deurbellen zonder camera bestaan er niet veel van, en met een beetje zoeken kom ik ook niks echt tegen wat out-of-the-box makkelijk werkt.

Ik kom wel spul tegen waarmee je een bestaande deurbel slim kan maken, zoals deze: https://www.zuidwijk.com/product/esphome-based-doorbell-v2/, maar ik gok dat dat meer werk/lastiger is dan je wilt? :)
lightemup schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:13:
Wel met 2-weg spreken? Want dan zou ik een videodeurbel nemen en de camera afplakken bijv.
TS benoemt alleen dat ze een melding op haar telefoon wil, dus ik gok dat kunnen praten geen vereiste is :P

Sowieso bijzonder eigenlijk dat het óf smart deurbellen met meldingen, camera's en microfoons zijn óf helemaal niet smart, er zit weinig tussen (zonder zelf te moeten gaan sleutelen).

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:56

Fe2O3

Ja das roest

Thuis alleen? Of ook als je niet thuis bent?

Thuis? Dan kan je een slimme draadloze deurbel nemen. Wij hebben ze van honeywell op kantoor. Stuk of 10 van die wand units in stopcontact rondom de kantoren zodat de bel 'overal' af gaat als er iemand voor de deur staat.

Ook niet thuis, dan zit je aan iets met wifi vast. Dan is met camera, maar die afplakken, denk ik het meest simpele nog.

Dum de dum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-04 22:21
Simpele zigbee drukknop en dan aan home assistant oid koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wendy10
lightemup schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:13:
2 weg spreken is ook niet nodig. Liever geen camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wendy10
Hahn schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:18:
Slimme deurbellen zonder camera bestaan er niet veel van, en met een beetje zoeken kom ik ook niks echt tegen wat out-of-the-box makkelijk werkt.

Ik kom wel spul tegen waarmee je een bestaande deurbel slim kan maken, zoals deze: https://www.zuidwijk.com/product/esphome-based-doorbell-v2/, maar ik gok dat dat meer werk/lastiger is dan je wilt? :)

[...]

TS benoemt alleen dat ze een melding op haar telefoon wil, dus ik gok dat kunnen praten geen vereiste is :P

Sowieso bijzonder eigenlijk dat het óf smart deurbellen met meldingen, camera's en microfoons zijn óf helemaal niet smart, er zit weinig tussen (zonder zelf te moeten gaan sleutelen).
Inderdaad spreken en video is niet nodig. Bestaande bel aanpassen is geen optie. Om heb een hele ouderwetse met zo een metalenkap die heel hard tring doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wendy10
Fe2O3 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:04:
Thuis alleen? Of ook als je niet thuis bent?

Thuis? Dan kan je een slimme draadloze deurbel nemen. Wij hebben ze van honeywell op kantoor. Stuk of 10 van die wand units in stopcontact rondom de kantoren zodat de bel 'overal' af gaat als er iemand voor de deur staat.

Ook niet thuis, dan zit je aan iets met wifi vast. Dan is met camera, maar die afplakken, denk ik het meest simpele nog.

Alleen voor thuis. Maar wel een melding op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanaelan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14-02 20:38
*knip* spam

[ Voor 95% gewijzigd door twain4me op 14-02-2025 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanaelan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14-02 20:38
*knip* spam

[ Voor 94% gewijzigd door twain4me op 14-02-2025 21:10 ]

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-05 10:28
Even om je use-case helemaal te begrijpen: je wilt meldingen op je telefoon ontvangen? Waarom wil je die op je telefoon ontvangen? Hoor je je bel nu niet op zolder, tijdens het gamen? Je kunt dan een bel met meerdere chimes kopen en eentje op je bureau zetten.

Wil je weten wanneer iemand aanbelt als je niet thuis bent? Wat is het nut hiervan als je toch niet kan zien/praten met deze persoon?

// TODO: Schrijf een signature

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:26
Ik heb een shelly1 op 12volt voeding en melding op de telefoon. Beltrafo wordt geschakeld door de drukknop, maar dat is een keuze.

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:57
Ik heb een klik aan klik uit deurbel, met er aan een smart bridge. Die laatste maakt de verbinding naar je telefoon. De deurbelknop bestaat in draadloze of bedrade variant.
Pagina: 1