Toon posts:

verschil socket 423 en 478? en AMD cpu kwestie :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
/vroeg me altijd af wat het verschil is tussen die 2 sockets. Ik weet dat de 478 nieuwer is. is er misschien een een probleem met de 423 socket en dus de P4-423 cpu's??

\Waarom deze vraag? ik ga misschien een overstap doen en een P4 kopen. Ik wil geen mierenneuk verhaal beginnen over AMD cpu's. ik draai nu op een AMD duron 700@900 @A7V133 met V6600 Deluxe. maar deze is niet stabiel op mijn antec 300W voeding.

\Waarom ik niet een upgrade doe door bv. een 1.4Ghz tbird te kopen? sources op het zeggen dat ik daarvoor een voeding van minimaal 350W nodig zal hebben :( . in combi met een geforce kaart zal het tenminste 400W moeten zijn.

\een intel P4 - 1.7Ghz zou voldoende hebben met een 300W voeding en dat in combi met een geforce kaart.
Ik zou graag jullie reactie op deze intel-stabiliteits-PSU kwestie willen krijgen.

/ voor wat betreft prijs/prestatie verhouding is een tbird zeer aantrekkelijk maar het prijskaartje voor energiekosten is geen geintje. 1x24 uur pc aan betekent een vette aanslag :( ( waren er maar celerons die net zo snel waren als een tbird en die op 150W stabiel blijven :) )

/ \ ik wacht jullie opmerking/suggesties/reacties/meningen geduldig af :9~

greetzz :9

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

[offtopic]
LOL! Ben/je\toevallig/fan\van/slashes\? :D
[offtopic/]

* handige_harrie zou gewoon een snellere tb kopen.
Ik weet niet bij wat voor sources je hebt gehoord dat een 1.4tb 350Watt nodig heeft en dat een GeForce nog eens 50Watt extra nodig heeft, vind je dat zelf ook niet een beetje stom klinken.
Maar ach, met een beetje p4 heb je ook geen traag systeem.

En al zou het zo zijn, so what! dan koop je toch een zwaardere voeding, en stijgt je elektriciteitsrekening misschien met een paar gulden (<-ik lul maar wat, van stroomprijzen heb ik absoluut geen verstand, maar zo véél kan het toch niet zijn)

Helaas kan ik je niet het antwoord geven op de vraag wat nou het verschil tussen die twee sockets is, misschien een kleiner productieprocedé :?

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

wel, 55 pinnetjes om precies te zijn. ;)

Een 300W voeding met een tb 1.4 zou gewoon moeten gaan hoor. En als je het niet vertrouwd, wacht je gewoon op de desktop palomino's die veel minder stroom verbruiken. Is altijd goedkoper dan je mobo, processor en geheugen vervangen. Persoonlijk zou ik de stabiliteit ergens anders zoeken. Maar hoe dan ook moet je doen waar je jezelf lekker bij voelt!

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 14:42 schreef handige_harrie het volgende:
[offtopic]
LOL! Ben/je\toevallig/fan\van/slashes\? :D
[offtopic/]
[offtopic]
slashes gebruik ik ipv bullets. Dit om onderwerpen te scheiden :)

[mytopic]

/ energie verbruik is misschien iets waarmee je degelijk rekening moet houden. Een narekening van de eneco (rotterdam) is bij mij tenminste 2000,- (das toch een P4-1.7ghz met een abit TH7II raid en 256MB RIMM??)
En per maand ben ik 250,- kwijt. De eravring leert dat de energie-consumptie per persoon stijgt en de daaraan gebonden kosten ook.

/ Maar als je thuiswoont kan mammie en pappie het toch betalen? dus dat is misschien ene pluspuntje tot je eruit moet en op kamers moet. Oh ja.. in studentenwoningen is er ook een jaarlijke afrekening van energie :(

/ misshcien kan iemand een schatting geven van het enegrie verbuik van een amd cpu en geforce kaart ?
- amd cpu: 80W
- geforce kaart: 60W
- mobo : 30W
- hd: 12W
- cdrom: 3W
- 5 fans: 10 W
- overige kaarten (3) : 33W

Het is aannemelijk dat de 350W niet worden overschreden maar ik heb ergens kunnen lezen dat 350W niet voldoende is voor de combi 1.4tbird in combi geforce kaart. de link probeer ik op te zoeken en te posten.

greetz

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op zaterdag 15 september 2001 14:33 schreef The_wdX het volgende:
/vroeg me altijd af wat het verschil is tussen die 2 sockets. Ik weet dat de 478 nieuwer is. is er misschien een een probleem met de 423 socket en dus de P4-423 cpu's??
Geen probleem, enkel een nieuw jasje. Kijk hier http://www.hothardware.com/hh_files/CCAM/p42g.htm voor wat info (redenen).

En hier http://firingsquad.gamers.com/hardware/th7ii/default.asp voor de TH7II waar iemand het al over heeft.