Hybride houten vloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rlndzdm
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-05 21:53
Dag,

Ik kon dit nog niet terugvinden in het forum dus hierbij een nieuw topic.

Is er iemand die ervaring heeft met een hybride-pvc vloer?
Dit is een dunne vloerplank bestaande uit een combinatie van kunststof en een dun geperst houtlaagje (met harde beschermcoating) waardoor deze geschikt is voor vloerverwarming. Nog relatief nieuw op de markt dus ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft! Zie ook:

https://floer.nl/categorie/hybride-houten-vloeren/

https://floer.nl/wp-conte...k-uitleg-wit-1024x640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-04 22:21
Ik kan het op de fotos niet goed beoordelen, zou het dus ik het echt moeten zien. Maar ik ben bang dat door de coating het er niet anders uit ziet dan gewoon een pvc vloer.
Het kan wel zijn dat het patroon minder herhaling zal geven wat hij pvc wel een risico is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:02

Asteroid9

General Failure

Gewoon houten parket is ook gewoon geschikt voor vloerverwarming, wat de PVC boeren je ook wijs proberen te maken, dus dat is niet echt een onderscheidend iets.

* Asteroid9 heeft as we speak heerlijk warme voeten op zijn houten parketvloer....

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 11:32

MJV

Wij hadden er bijna voor gekozen, maar uiteindelijk toch voor echt houten parket gegaan.

Voornaamste reden was dat ik de oneinde verscheidenheid in een parketvloer erg mooi vind, en het feit dat je parket ook nog een aantal keer kunt opschuren. De hybride houten vloer heeft een hele harde vernis, wat hem erg duurzaam maakt. Maar, een kras betekent wel een kras die niet zomaar te herstellen is. Een houten vloer afgewerkt met olie (dus geen lak!) kan eenvoudig en plaatselijk worden bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:53
Ze geven niet veel technische informatie war je echt wat aan hebt. Alleen de warmteweerstand van 0,07 m2/W en ergens de dikte van het hout.
De lambda waarde van hout en PVC liggen vrij dicht bij elkaar.

Je bent beter af met een dunne PVC vloer dan met hun vloer met een plankdikte van 1,1 cm plus PVC laag als het gaat om een goede doorgifte van de warmte.

[ Voor 7% gewijzigd door JukeboxBill op 12-02-2025 20:14 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

• Rlndzdm
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-05 21:53
Reden dat we naar alternatieven voor PVC kijken is de toepassing van weekmakers in PVC. Veiligheid ivm dampen blijft ondanks keurmerken nog vaag, feit is dat PVC niet heel milieuvriendelijk product is. Helemaal in combinatie met vloerverwarming. Voor mijn kleine kinderen geen fijn idee. Op korte termijn misschien niet schadelijk, maar wat als je hier 30 jaar in woont/slaapt?

keramische tegels vind ik ondanks houtlook nog 'kil' en hard, is qua rendement wel het best icm VV.

Hout wordt idd vaak afgeraden ivm minder hoog rendement, maar vindt ik persoonlijk het mooist en karakteristiek. Nu ook hout met olieafwerking, maar ondanks onderhoud uiteindelijk toch vlekken.

Met deze hybride vloer weet ik qua weekmakers (nog) niet, en aangezien het een vrij nieuw product is ben ik aan het inventariseren of er meer mensen ervaring mee hebben.

@MJV Heb je nu hout icm vloerverwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 11:32

MJV

Hier precies dezelfde gedachten over keramische tegels. Hoewel ik (op foto's ;)) wel exemplaren heb gezien die er bijna uitzien als hout. In het echt blijven het toch altijd weer tegels.

Je kunt bij Floer samples aanvragen van het hybride hout, maar eens langsgaan bij een dealer die een grote plank heeft liggen is eigenlijk beter om een beeld te krijgen.

We hebben nu inderdaad hout met vloerverwarming. We hebben daarom gekozen voor een multiplank van 13-14mm, die vol verlijmd zit op de dekvloer. Dat voelt zeer comfortabel aan, hoewel het misschien niet warm-warm is zoals tegels dat soms zijn.

Als je niet wil verlijmen kun je ook kijken naar Heatfoil. Dat heb ik in het verleden eens toegepast en is prima verwerkbaar. Het leggen van de houten vloer in de lijm is wel net wat anders als wanneer je alleen de kopse kanten verlijmd, zoals gebruikelijk is bij gebruik van parketveren.
Pagina: 1