T-dak extern isoleren, 'kleine' aannemer of grote partij?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
Onderstaand dak moet extern geïsoleerd worden:

Groot T-dak, ik schat ongeveer 550m2 aan dakbedekking.
Er zitten meerdere dakkapellen op, die grotendeels aan vervanging toe zijn.
Er is al een overstek, die moet misschien iets vergroot worden omdat er dikke isolatie op komt.
Dakbedekking en dakbeschot moet er allebei helemaal vanaf, slechte staat.
Draagstructuur is dik in orde.

Dus dak opnieuw opbouwen:
Dakbeschot
10-20cm isolatie
Dakpannen
plus de nodige details, folies, etc

Gezien de ingewikkeldere dakvorm en details vallen standaard renovatieplaten af denk ik..

Ik ben benieuwd naar meningen of ervaringen, is dit een klus die ik beter aan een kleine dakdekker kan uitbesteden, die maatwerk levert maar wel meer begeleiding en hulp nodig heeft?
Of moet ik dit beter bij een grote partij neerleggen die met kranen waarschijnlijk in een paar dagen een nieuw dak neerlegt?

Ik ben bang dat zo'n grote partij minder kwaliteit levert. Mijn ervaring is dat die wat vaker juist relatief onervaren mensen hun 'proces' laten uitvoeren. Je betaalt dan voor proces ipv ervaring, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
die dakelementen leveransiers maken alles op maat of een grote of kleine aaannemer het inkoopt makt weinig uit. de standaard renovatie platen (elementen) kan je gewoon schuin zagen, dus dat is altijd een optie het belangrijkste is de kilgoot dat is waar dit soort daken het meeste lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
twain4me schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:45:
die dakelementen leveransiers maken alles op maat of een grote of kleine aaannemer het inkoopt makt weinig uit. de standaard renovatie platen (elementen) kan je gewoon schuin zagen, dus dat is altijd een optie het belangrijkste is de kilgoot dat is waar dit soort daken het meeste lekken.
Ja de kilgoot is bij dit dak ook een probleem locatie, waar de binnenkant helemaal wegrot. O.a. daarom neig ik naar een 'kleine' dakdekker die gewoon al 30 jaar op het dak zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wie betaald bepaald, als jij zorgt dat je opdracht goed geformuleerd is (omschrijving/tekeningen/details) maakt het doorgaans niet heel veel uit wie het maakt. Dus het tegenovergestelde van de "doe maar een dakje" aanpak. of een bedrijf wel of geen kraan heeft maakt niet heel veel uit, die kan je ook huren.
in basis kan je een dergelijk dak zelfs van underlayment en losse pir platen maken