Toon posts:

Athlon 1.4ghz blijft crashen in windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bv aan het copieren ben of iets wil installeren gaat die tijdje goed dan freezed het beeld weer. Zelfde met surfen of downloaden. Ik heb windows me, Ecs k7VZA moederbord. Ik had ook Windows 2k geprobeert maar daar bleef die ook crashen al sik iets wilde installeren. Dat het beeld freezed end at je dan niks kan doen.

Maar het vage is, als ik in Quake3 shit, kan ik uren lang spelen zonder dat die crashed. Wie weet een oplossing?

Verwijderd

Hmmmm mischien je Hz, in spellen is je Hz altijd lager.
Ff in windows je Hz lager zetten?
Dit is het enige waar ik op kom.
Succes.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
4 in 1 drivers van Viatech geprobeerd ?? of een eventuele Bios update. ?

Freelance tweaker

Verwijderd

Use Win2k of WinXP >:)

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Win2k had ie al geprobeerd... Heb je toevallig een SBLive? Misschien dat je VIA chipset problemen geeft daarmee, vooral wanneer je files kopieert enzo. Probeer de PCI latency patch eens...Was laatst wel een nieuwsbericht over, moet je maar effe de search gebruiken.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
voltage verhogen helpt weleens. ik heb de beste ervaringen met een volt of 1.82

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

FFF

is hij wel koud genoeg? :D als je hem niet goed koeld krijg je zulke grapjes })

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 16:39 schreef D-Devil het volgende:
4 in 1 drivers van Viatech geprobeerd ?? of een eventuele Bios update. ?
Ehhm. ECS k7s5a is een mobo met SIS735 chipset. Dus geen 4 in 1 drivers of sblive problemen. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 18:32 schreef VinnieM het volgende:
Win2k had ie al geprobeerd... Heb je toevallig een SBLive? Misschien dat je VIA chipset problemen geeft daarmee, vooral wanneer je files kopieert enzo. Probeer de PCI latency patch eens...Was laatst wel een nieuwsbericht over, moet je maar effe de search gebruiken.
Het lukt mij nooit om de sb live drivers te installeren, erg vaag, hij freezed altijd op het einde. En toen het eerst lukte freezede hij telkens bij elke keer als die windows heeft geladen, msischien ligt het wel er aan, maar ik had het ook maar dan minder vaak toen ik de sb live niet had geinstalleerd.

Ik had de bios geupdated naar vza12e.exe en daarna vza12d geprobeert liep goed totdat ik die amd 4on1 drivers isntaleerde en sounb blaster live.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon niet de volt veranderen in de bios kon niet aanclicken, weet iemand hoe dat moet?

Maar het vage is dat die niet crashed in quake3 terwijl dat wel wat meer processor kracht gebruikt dan gewoon windows stuff toch?

Ik heb de hz op 100 in windows en in quake was die ook 100hz.

Ik had ook win98 se geprobeert daar blijft die ook freezen, het is een erg vaag probleem.

Verwijderd

hoeveel ramgeheugen heeft ie ? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 16:16 schreef crazy het volgende:
hoeveel ramgeheugen heeft ie ? :?
512mb ram.

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 15:36 schreef onkelbonkel het volgende:

[..]

Het lukt mij nooit om de sb live drivers te installeren, erg vaag, hij freezed altijd op het einde. En toen het eerst lukte freezede hij telkens bij elke keer als die windows heeft geladen, msischien ligt het wel er aan, maar ik had het ook maar dan minder vaak toen ik de sb live niet had geinstalleerd.

Ik had de bios geupdated naar vza12e.exe en daarna vza12d geprobeert liep goed totdat ik die amd 4on1 drivers isntaleerde en sounb blaster live.
Ja install de boel opnieuw...en installeer de 4in1 drivers NIET!!!!!!! daar zit het probleem..die heb je helemaal niet nodig. Je hebt geen viachipset

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:27

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik had exact hetzelfde probleem met onderstaande config. Bij mij werd het veroorzaakt door een Terratec DMX. Nu die eruit is is het systeem suberstabiel B-) Ik zou zeggen proberen eens al je pci kaarten eruit te halen en dan een voor een terug. Zo kom je er vrij snel achter of het wellicht een hardware probleem/conflict is.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Ik had eerst ook zo'n probleem altijd aant crashen en in sommige games kweet niet hoe lang gamen tot ik mijn reepjes veranderd was ik had toen 2x 64pc133 en 1 er van was dus naar de knoppen

Wel 1 hint als je winXP pakt zorg dat je MINSTENS 256mb intern hebt anders word dat een beetje krap ik heb nu 384pc 133 en dat vind ik nog te weinig. WindowsXp loopt al stabiel met 64mb intern maar in games is het dan niet meer te doen dan vreet ie meer dan de van de FPS die je gewend bent ik heb het nl al bij een paar Computers gezien. in windows is ie lekker soepel maar de games lopen brak

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op zaterdag 15 september 2001 21:18 schreef Reino het volgende:

[..]

Ehhm. ECS k7s5a is een mobo met SIS735 chipset. Dus geen 4 in 1 drivers of sblive problemen. >:)
Hmm, LEZEN !! Het gaat om quote:
"Ecs k7VZA"

Dat is een VIA KT133A board.... |:(

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Kopieren. Dit is dus een probleem met een zware belasting van de PCI/IDE bus. Oververhitte/defuncte HD misschien? Te zware DMA setting met verkeerd kabeltje? Hebbu een non-UDMA device aan de UDMA kabel van de HD hangen? IRQ van de IDE controller gedeeld? (FATAAL: nooit doen, ook niet de promise).

ECS boardje ken ik, heb ik ook. Niet overklokbaar wat FSB betreft, of je moet een 100CPU op 133 laten lopen (zoals ik dus doe).

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem.
Het probleem is dat dit mobo niet stabiel loopt op een 1400.
Als je jumpers van je fsb op je mobo op 100mhz fsb zet dan draait je computer op 1050mhz en dan loopt alles wel stabiel.
Als ik jou was zou ik je mobo terug sturen en een andere vragen.

succes
Pagina: 1