WTW Ventilatie in kozijnen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco9000
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-05 09:19
Mijn vraag
Binnenkort zijn we van plan de houten kozijnen te vervangen. Uiteraard met triple glas / kunststof. Echter zitten in het huidige kozijn ventilatieroosters. We hebben nu een C systeem ventilatie. Echter wil ik nog steeds ventilatieroosters in mijn kozijn hebben, echter wel welke de lucht die binnenkomt kan voorverwarmen. Nu met het koude weer is namelijk de grens om deze roosters te openen best wel hoog. Kent iemand van jullie ventilatieroosters die lucht voorverwarmen en in een kozijn te plaatsen zijn? Dank!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard gezocht op internet, maar kom niet verder dan de systemen waarbij je nieuwe gaten door muur moet maken. En dat is niet helemaal de bedoeling.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1221402

Er bestaat er welgeteld 1, dievolgens mij redelijk nieuw is en waarschijnlijk niet te krijgen en heel duur: Duco Climatop. Met wel 170kwh/jaar aan verbruik volgens hun brochure bij onbekende lengte, want cop=1.

Steek het geld beter in geen roosters en centraal balansventilatie, de helft heb je al. Alleen nog aanvoer realiseren. Ook niet al te ingewikkeld om zelf te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1221402 op 11-02-2025 22:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 21:18
Wat ^zegt: waarom zou je in je dure isolerende ramen veel geld betalen voor roosters die de kou binnenlaten?
Voor het geld van die roosters, kan je al een flink stuk betalen van een typeD met WTW.
Dan heb je véél minder warmteverlies, altijd verse lucht (want geen last van koude als je ventileert), geen lawaai door de ramen, centraal filteren van de toevoerlucht.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walker1974
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-05 22:52
Naast de Climatop heb je ook nog

GEALAN-CAIRE® flex
REHAU Geneo Inovent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:15

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je kan ook een decentrale wtw meenontwerpen in je kozijn bv een dicht paneeltje waar deze in geplaatst kan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 20:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Decentrale WTW loopt wel erg in de papieren met meer dan 2 units.

Volgens mij beginnen de gerenommeerde merken bij 1400,- stk

Dan ga je al gauw toch maar spirobuis bestellen :+
Pagina: 1