Toon posts:

Keybord error!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SoYo slot I mobo (type SY-6BE)met het volgende probleem. Ik heb afgelopen week alles in elkaar gezet, met een PII 266 proc. Ik opstarten, krijg ik een keybord error en daarop volgend een Cmos cheksum error. Ik dacht dat mijn Ps2 poort kapot was, maar de lampjes van het keybord branden wel. Ze knipperen(3 maal knipperen en vervolgens wat langer uit, enz enz)Het doet mij denken aan de foutmelding piepjes van een MoBo.

Waar ligt het probleem. Ps2 poort, of bios, ik heb geen flauw idee. (Bios heb ik al gereset, ps2 poort al gekeken naar beschadigingen, maar ik kan niks vinden)Aan een USB keybord heb ik ook nog zitten denken maar die optie moet je enabelen in de bios waar ik dus niet in kan komen!

Grtz Bert.

Verwijderd

heb je al geprobeerd keyboard en mouse te switchen???

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Yup, idd...
Anders kan je eens proberen met een ander keyboard?
Of, probeer of je in de BIOS graakt. Keyboard uitkuisen? Enneuh, als je in de BIOS geraakt moet je zoeken naar halt on: en dan none zetten. Mijn Linux bakkie start op zonder iets en wordt dan via net bestuurd :)
Op zaterdag 15 september 2001 14:23 schreef doophoofd het volgende:
heb je al geprobeerd keyboard en mouse te switchen???

Verwijderd

Topicstarter
Muis en keybord heb ik al geswitched. En in de Bios komen lukt echt niet, heb 2 keybordjes geprobeerd maar werken beide niet. Allebei doen ze hetzelfde, niks dus, alleen flikkerende ledjes. :( Ikzelf denk dat het een los contact is....Maar ja waar!! Ben zelf niet heel erg handig in alles doormeten!

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop hem even omhoog!

Heeft iemand nog enig idee? Ik vindt het een beetje jammer om dit bordje weg te gooien!

Of is er iemand zo handig om alles door te meten en eventueel te solderen.......

Grtz.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Solderen, niet aan beginnen!

Door de hitte en dergelijk zul je waarschijnlijk meer mollen.

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar zo heb ik er ook helemaal niks aan!

Ik denk dat hij overleden is.....

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Heb je je bios al gereset heb het ook wel eens gehad op Compaq, bios gereset en het was weg :)

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Met een USB toetsenbord kun je ook gewoon in de BIOS komen, zelfs als staat die optie nog gedisabled. Tenminste, bij mijn Abit KT7A.
Pagina: 1